Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettovarallisuus 40 vuotiaana

Vierailija
23.12.2023 |

Paljonko nettovaroja palstan keskimääräinen kerryttäjä saa 40 vuotispäivään mennessä kasaan?

Itsellä aktiivista työuraa noin 15 vuotta takana, joista 10 ns. Hyvätuloisessa (5-7 tuhatta) hommassa. Vaimo on ollut kokoajan noin keskituloinen. Muutama asuntokauppa ja säästäväisyyttä.

Nettovarallisuus on kasvanut nollasta noin 650 tuhanteen. Olen itse tyytyväinen, mutta miten palstalla muuten menee?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vapaa-aikani ja rahani nelikymppiseksi asti matkusteluun ja harrastuksiin. Saatu henkinen pääoma on valtava ja kokemuksia ei voi rahassa mitata. Nyt ajattelin muutaman vuoden säästää ja ostaa käteisellä itselleni kodin eläkepäiviä varten. Onneksi on hyvä työ.

Vierailija
22/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 43 vuotta. Varallisuutta on kertynyt noin 800ke. Olen ihan tyytyväinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän pian 50. Tilillä on 4-5 tonnia, auto on 12v. vanha ja arvoltaan ehkä 7000. Asuntovelkaa reilusti yli satatuhatta vielä.

Vierailija
24/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse keskituloinen, mies ylimmässä tulodesiilissä ja meille on kertynyt sellainen 600keur nettovarallisuus. Pitkään opiskeltu ja minä olin kotona lasten kanssa muutaman vuoden, jolloin omat tulot oli tietenkin katkolla. Ilman näitä kotiäitivuosia olisi siis enemmän varallisuutta tähän 40v. ikään mennessä, mutta toisaalta tässä on työuraakin vielä noin 27 vuotta jäljellä, että ehtiihän sitä. Ala on sellainen, että työt ei lopu.

Kysyttiin sinun nettovarallisuutta, ei teidän yhteistä. 

Vierailija
25/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole syönyt 5 päivään. Pakko päästä leuhkimaan kun muut kuolee nälkään?

Vierailija
26/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 41v, tämänhetkinen nettovarallisuuteni on n.165000€.

Vierailija
27/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 ja nettovarallisuus 2000€ pohjalta on vain näkymä ylöspäin.

Vierailija
28/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en ole syönyt 5 päivään. Pakko päästä leuhkimaan kun muut kuolee nälkään?

Mistä täällä sitten saa keskustella ilman että jollekin tulee paha mieli?

Vierailija
29/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä mammonanpalvojia... Niin vaikeaa on rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan. Koska se raha on se jumala. Inhimillistä, mutta tuhoisat arvot.

Vierailija
30/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä mammonanpalvojia... Niin vaikeaa on rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan. Koska se raha on se jumala. Inhimillistä, mutta tuhoisat arvot.

Paljonko on nettovarallisuutesi? Unohdit mainita.

Vierailija
31/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v enkä osaa säästää. Omakotitalo on kyllä kohta maksettu, pakkosäästöä sekin. Mutta rahaa on iloisesti käytetty elämiseen ja matkusteluun ja lapsiin, ei haittaa vaikka säästössä on vain n. 2000€.

Vierailija
32/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on nettovarallisuutesi? Unohdit mainita.

Kolmisen tuhatta, ja tuotakin meinaan palvoa. Koska sellaista se raha on, siksi mieluummin käytän koska tunnen itseni: kun rahaa välillä on enemmän, se valtaa ajatuksiani omahyväisellä tavalla josta en tykkää. Siksikin työnnän sitä mm. hyvöntekeväisyyteen, ihan itsenikin vuoksi.

tyytyväinen?

Vierailija
33/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse keskituloinen, mies ylimmässä tulodesiilissä ja meille on kertynyt sellainen 600keur nettovarallisuus. Pitkään opiskeltu ja minä olin kotona lasten kanssa muutaman vuoden, jolloin omat tulot oli tietenkin katkolla. Ilman näitä kotiäitivuosia olisi siis enemmän varallisuutta tähän 40v. ikään mennessä, mutta toisaalta tässä on työuraakin vielä noin 27 vuotta jäljellä, että ehtiihän sitä. Ala on sellainen, että työt ei lopu.

Kysyttiin sinun nettovarallisuutta, ei teidän yhteistä. 

Avioliitto katsotaan yhteiseksi ruokataloudeksi. eli jos asia on vaikea ymmärtää jaat hänen mainitseman 600 keuria puoliksi.

Vierailija
34/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v enkä osaa säästää. Omakotitalo on kyllä kohta maksettu, pakkosäästöä sekin. Mutta rahaa on iloisesti käytetty elämiseen ja matkusteluun ja lapsiin, ei haittaa vaikka säästössä on vain n. 2000€.

Ja omakotitalon arvo on 5 miljoonaa?

Vierailija
35/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja omakotitalon arvo on 5 miljoonaa?

Ei sentäs, joku 280t.

Vierailija
36/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis ihan nollasta täälläkin lähdetty.

Mä lähdin miinuksen puolelta kun piti maksaa vanhemmille että tekivät minut.

Vierailija
37/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varallisuutta. Oltu 30 vuotta työelämässä.

Vierailija
38/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin just ,noin 2,1 miljoonaa .mutta olen jo 51v mies ja yksinäinen.

Vierailija
39/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten tilastoja katsoo, niin suomalaisten kotitalouksien (osa 1 aikuinen, osassa 2) nettovarallisuuden mediaani oli vuonna 2019 104 000 euroa (mediaani siis eli puolella vähemmän ja puolella enemmän) Keskiarvo taas oli 214 800. 

Euroopan mittapuussa suomalaiset ovat todella köyhiä. Aletaan olla samassa ryhmässä Itä-Euroopan kanssa Portugalin kanssa. Tuo asia olisi pitänyt meidän poliitikkojenkin ymmärtää jo 15 vuotta sitten, eikä tehdä päätöksiä niin kuin me oltaisiin rikas maa.

Vierailija
40/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikin määrä on jo ihan hyvin. Moni 40-50 vuotias sanoo ettei ole mitään. Monella perheellisellä ei jää mitään säästöön juuri eikä välttämättä yksin elävälläkään. Normaalin kokoinen palkka menee välttämättömiin menoihin.