Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettovarallisuus 40 vuotiaana

Vierailija
23.12.2023 |

Paljonko nettovaroja palstan keskimääräinen kerryttäjä saa 40 vuotispäivään mennessä kasaan?

Itsellä aktiivista työuraa noin 15 vuotta takana, joista 10 ns. Hyvätuloisessa (5-7 tuhatta) hommassa. Vaimo on ollut kokoajan noin keskituloinen. Muutama asuntokauppa ja säästäväisyyttä.

Nettovarallisuus on kasvanut nollasta noin 650 tuhanteen. Olen itse tyytyväinen, mutta miten palstalla muuten menee?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni noin 7 miljoonaa euroa. Ihan hyvin siis menee, pian jään eläkkeelle.

Vierailija
2/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 150,000e. Velaton asunto ja säästötili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

36v ja onneksi tajusin tänä vuonna, että millään omaisuudella tai rahalla ei ole mitään merkitystä jos menetän oikeasti tärkeitä asioita elämässä. Klisee jota ei ymmärrä täysin ennen kuin itse kokee. Lakkasin säästämästä ja miettimästä ja valmius isompiinkin muutoksiin, sen haluan pitää.

Vierailija
4/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12,5 miljoonaa nettovarallisuus. Asunto hieno lukaali Helsingissä. Toinen asunto Tampereella. Autoja on kolme. Perhettä ei ole eikä tule.

Vierailija
5/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36v ja onneksi tajusin tänä vuonna, että millään omaisuudella tai rahalla ei ole mitään merkitystä jos menetän oikeasti tärkeitä asioita elämässä. Klisee jota ei ymmärrä täysin ennen kuin itse kokee. Lakkasin säästämästä ja miettimästä ja valmius isompiinkin muutoksiin, sen haluan pitää.

No tämä on tietysti totta, mutta en ymmärrä mitä säästämisen lopettaminen auttaa vaikeiden asioiden käsittelyssä? Vai tuoko rahan käyttäminen hyvää oloa?

Vierailija
6/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin hillotolpalle vasta noin 30v, meni hukkaan se reilu 10 vuotta opiskellessa ja työttömänä. Nyt on varmaan 130 000€ varallisuutta ja kerrostalo osake. 30 vuotta pitäisi vielä töitä tehdä eläke ikään mutta jään säästöjen varaan reilusti ennen sitä.

Vierailija
7/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on miljonääriä ihmeellisen paljon. Miksi tukia edes tarvitaan kun näin hyvin on asiat?

Vierailija
8/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noista miljoonavarallisuuksista, onhan se mahdollista, mutta epäilen.

Haluaisin kuitenkin kuulla palstalaisilta omia tarinoita siitä, miten keskiluokassa tuo varojen karttuminen mennyt, onko samanlaisia kokemuksia? 

Toki poikkeuksellinen aikajakso takana, kun yli 10 vuoteen ei tarvinnut maksaa rahasta mitään korkoa. 

Ap

Vierailija
9/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin kerryttämään varallisuutta samoilla tuloilla kuin ap ja mulla nyt 2 miljoonaa osakkeissa. Olen keskittynyt sijoitusasuntoihin ja niitä nyt sitten vähän enempi. Kyllä tässä pärjäillään.

Vierailija
10/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v oli lähinnä asuntolainaa

Nyt 50v 50 000€. Miehellä sama. Ei velkaa.

Vierailija
11/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keskituloinen, mies ylimmässä tulodesiilissä ja meille on kertynyt sellainen 600keur nettovarallisuus. Pitkään opiskeltu ja minä olin kotona lasten kanssa muutaman vuoden, jolloin omat tulot oli tietenkin katkolla. Ilman näitä kotiäitivuosia olisi siis enemmän varallisuutta tähän 40v. ikään mennessä, mutta toisaalta tässä on työuraakin vielä noin 27 vuotta jäljellä, että ehtiihän sitä. Ala on sellainen, että työt ei lopu.

Vierailija
12/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä täällä on ollut ennenkin puhetta näistä asioista ja jo silloin on todettu, että keskiverto av-palstalaisella on tulot noin 12t€ kuussa, osakkeissa vähintään miltsi ja sijoitusasunnoissa toinen, lisäksi tietysti muu omaisuus. Arvioisin siis keskiverto palstalaisen omaisuuden arvoksi 40-vuotiaana olevan vähintään 3miljoonaa.

Vierailija
13/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteensä joku 900t€ miehen kanssa. On kyllä myös arvokas velaton omakotitalo, jos nyt kaikki varallisuus lasketaan. Mun tulot 4000€ kuussa ja miehellä suunnilleen sama. Yksi sijoitusrahasto meinataan nyt laittaa lihoiksi ja ostetaan asunto Espanjasta.

Vierailija
14/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ihan nollasta täälläkin lähdetty.

Vierailija
15/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettovarallisuuteni on noin 35 000 €.

Ei velkaa. 

Ihan hyvin ottaen huomioon, että pärjäilen mukavasti ja rahaa jää joka kuukausi säästöönkin, vaikka teen vain kolmepäiväistä työviikkoa (omasta halusta, arvostan vapaa-ajan hyvin korkealle) ja tienaan käteen 1250 €/kk. (enkä saa mitään tukia).

Tunsin itseni jopa rikkaaksi, kun jouluostoksia läheisilleni tehdessä tajusin, ettei mun tarvitse ostoksia tehdessä miettiä yhtään mitä ne maksavat ja kassalla stressata riittääkö raha tilillä. Tiesin, että riittää.

Tiedän, ettei kaikilla ole asiat näin. 

Vierailija
16/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan aloittaa uutta ketjua ap, kaivele vanhoja, näistä on puhuttu aiemminkin täällä. Muistelen myös, että aika kova keskiarvo on nettovarallisuudessa jo monella 40-vuotiaalla.

Vierailija
17/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä noista miljoonavarallisuuksista, onhan se mahdollista, mutta epäilen.

Haluaisin kuitenkin kuulla palstalaisilta omia tarinoita siitä, miten keskiluokassa tuo varojen karttuminen mennyt, onko samanlaisia kokemuksia? 

Toki poikkeuksellinen aikajakso takana, kun yli 10 vuoteen ei tarvinnut maksaa rahasta mitään korkoa. 

Ap

Tunnen itse muutamia miljoonavarallisuuden kerryttäneitä keskituloisia. Ihan mahdollista se on. Täytyy tietysti olla vähän osaamista, jotta tietää mihin kulloinkin kannattaa sijoittaa. Olen onnekas, kun olen päässyt heidän neuvoilla itsekin päässyt kerryttämään varallisuutta. Viimeksi eilen tarkistin saldon ja nyt 480t€ kasassa, mielestäni ihan hyvin kun palkka on ollut 2500-3500 välillä.

Vierailija
18/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole säästössä kuin 50 tuhatta. Ajattelin etten enää säästä. Tämä riittää pahan päivän varalle. Elämä on niin lyhyt ja ketä varten säästän yksin elävänä ihmisenä. Ei paljon edes jää normalista palkasta.

Vierailija
19/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika keskiverrolta ap nettovarallisuus kuulostaa, suunnilleen ton verran on pääkaupunkiseudulla asuvilla keskituloisilla kasassa 40-vuotiaana. Asuntojen hintojen nousu on avittanut vaurastumista.

Vierailija
20/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, minulla taas ei ole mitään omaisuutta, velkaa vaan 70000 euroa. Ja ikää on jo 55. Ehkä saan perinnöllä velat kuitattua, ehkä en