Nyt loppuu se ruikutus uUpuMUksEsTa, suomalaiset tekevät vähemmän työtunteja kuin koskaa !
Kommentit (27)
Asia ei poistu sillä, että käsketään lopettamaan ruikutus. Jotain on ehkä oikeasti muuttunut. Omalla kohdallani vanheneminenkin voi olla syynä, mutta teen nyt 1/3 siitä työmäärästä, minkä tein vielä 25 vuotta sitten. Enkä meinaa millään selvitä. Mutta miksi nuoremmatkin eivät jaksa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tänä vuonna burn outin, vaikka en ollut edes töissä. Siinäpä sulle pähkinä purtavaksi.
Kai sulla on myös ylisukupolvinen invalidisoiva trauma?
Jaaa sitä en tiedä, mutta oma yritys, opinnot ja erityislapsi ainakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa työn kuormittavuus on toisenlaista kuin monessa muussa maassa, koska suuri osa istuu liikaa koneella. Jos aivot käy koko ajan ylikierroksilla, palautuminen ei ole helppoa.
Tietysti jokin Japani on jo koko paikka hermoromahduksen partaalla, mutta Suomessa vielä yritetään säästää ihmisiä.
Japani ja Korea ovat ääriesimerkkejä siitä, mitä tapahtuu, kun työstä tehdään se ykkösprioriteetti. Ihmisiä käytännössä kuolee työnsä ääreen. Mitä pidemmäksi työpäivä tehdään sen tehottomampaa se lopulta on.
Mahtaa Ap:ta ottaa päähän, kun itse olen syksyn mittaan pitänyt muutamia 1-2 pv:n saldovapaita? Ylimääräisistä tunneista, kun ei makseta, niin sama niitä on pitää pois. Lomalla olen ollut nyt keskiviikosta lähtien, ja vuoden vaihteen jälkeen takaisin töihin.
Suomessa tehdään minunkin mielestäni liian vähän töitä. Työviikon pituus pitäisi olla 40 tuntia ilman mitään pekkaspäiviä ja julkisen lomat putäis myös laittaa leikkuriin, kyllä 5 viikkoa vuosilomaa riittää ihan jokaiselle.
Näennäisesti joo epsanjalaiset voivat tehdä enemmän töitä, mutta työteho on pääpiirteissään useammassa työssä ihan eri luokkaa kuin Suomessa. Täällä minuuttiaikataulut, tehokkuuslaskelmat yms. Pitäisi oikeasti verrata työn tuottavuutta eikä työtunteja. Ihan erilaiset maat kyseessä.
Heikolle kaikki on rasittavaa.
Amen