Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon rahaa käytit joululahjoihin?

Vierailija
22.12.2023 |

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin/annan n 15 henkilölle lahjan.

Mä mm tein helminauhoja 5 kpl, vanhoja varastoja. Muutamalle olen neulonut tumput ja pipon. Rahaa ei paljoa mennyt, nämäkin ovat vanhoja varastoja. Nämä eivät ole yllätyksiä, ovat saaneet valita värin ja koruissa pituuden

Vierailija
22/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi 0 euroa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään vaimolle annoin tonnin. Sitten lapsille lahjat -> muutama tonni lisää. ok.

In your dreams, Pasi. Sulla kun ei ole vaimoa eikä lapsia ja itsekin elelet vanhempiesi taskurahoilla peräkamarissa.

Olet aika pienessä kuplassa kun ajattelet jokaisen kuuluvan samaan tulonja varallisuus luokkaan sinun kanssasi. Tuhat euroa on toiselle ehkä isokin raha, mutta toisille taas ei.

Mistä kuvittelet tulevan kaiken sen käytetyn tavaran mitä olet ostanut kirpputorilta perheellesi joululahjoiksi? Osaatko edes kuvitella, että ne kaikki on joku uutena ostanut jostakin? Toisen roska on toisen aarre joten tavallaan ymmärrän sinua ja läheisiäsi. Sinunkin kannattaisi laajentaa maailman katsomustasi ja ymmärtää asioita ja ihmisiä paremmin.

Hyvää joulua sinullekin katkeruudestasi huolimatta.

Vierailija
24/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumiehenä ei ollut tarvetta ostella paljoa lahjoja joten lahjoitin 200 euroa diakonille jaettavaksi jollekkin tarvitsevalle, koska en itse tunne yhtäkään köyhää ihmistä.

Vierailija
25/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena tuntuu jotenkin niin turhalta lahjojen ostaminen aikuisille tässä ylimaterialistisessa maailmassa. Voisin luopua tosta vaikka heti jos niin lähipiirissä sovittaisiin. Tai sitten vaan luovun siitä itse ja muut seuraa perässä jos ymmärtävät pointin.

Vierailija
26/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Ihan siitä syystä,  että ei minulla ole enää elossa olevia läheisiä, joille saisin ostaa lahjoja.

Olen toki antanut lahjoja. Esimerkiksi työnantajaltani saatu lahja (juustolajitelma, keksejä ja glögi) annoin oman lahjani työkaverille, jolla on paljon  lapsia. Lisäksi olen lahjoittanut vähävaraisille, sekä tavaroita, että rahaa. 

Vierailija
27/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Annan 0 lahjaa, saan 0 lahjaa.

Vierailija
28/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100€

Vierailija
29/29 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin noin 170 euroa. Multa se on suht paljon. Tulot noin 1300kk netto.

Olisin saanut sillä itse asiassa uuden älytelkkarin.. (omistan vain vanhanaikaisen).

Yllätyin summasta,kun aloin laskemaan yhteen.

Ainut asia,jota joskus mietin on; ostan esim. Siskoni perheelle (2 aikuista, 2 lasta, teiniä) jokaiselle oman lahjan. Ja siskoni ostaa minulle yhden. Olen siis lapseton sinkku ja sellaisena pysyn.

Ei ne ihan tasan mene. Tai ole mennyt vuosien mittaan.

Itse ostin jo nuorena mummolleni esim. lahjoja tai tein. Siskoni ei ole opettanut tätä tapaa lapsilleen. Eivät siis tee/hanki/osta ikinä erikseen lahjoja esim. omille isovanhemmilleen. 

Rahasta ei ole kiinni. Siis ihan ajatuksena, vaikka itse tehty kortti/askartelu olisi kiva ollut joskus saada :)

(Ainut syy miksi ostan jotain hänen miehelleen on se,että nolottaa olla antamatta yhdelle pakettia) vaikka tämä ei ole varmasti ikinä edes harkinnut ostav

Jatkossa ostat siskolle ja miehelleen yhden yhteisen lahjan ja teinien lahjominen loppuu siihen kun pääsevät ripille tai täyttävät 18.