Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VASENKÄTISTEN ÄIDIT!!!!

Vierailija
06.01.2007 |

Tuliko teillä raskauden alussa vielä 1-2 kuukautiset?

Katsoin nimittäin yhden dokkarin jossa sanottiin että kaikki vasenkätiset ovat mahdollisesti toinen kaksosista, eli jos vain yksi lapsi tullut niin toinen on siis mennyt kesken...? Eli miten teillä se alkuraskaus siis sujui?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa mielenkiintoinen väite. Itse olen vasuri ja samoin isäni. Hänen puoleltaan on muitakin. Ei äiti kyllä ole puhunut että ongelmia olisi ollut minua odottaessa.

Vierailija
2/10 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ultra yksityisellä jo rv5, eikä ollut kuin yksi alkio näkyvissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se siis selitettiin ja perusteltiin?

Mulla on kaks vasuria ja molemmistä menkat loppunu heti raskauksien alusta.

Vierailija
4/10 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivovammasta joka on niin lievä, ettei sitä missään kuvauksissa huomaa, mutta tarpeeksi paha kuitenkin että on saanut aivot " vaihtamaan" puolia. siis oikean vasemmaksi ja vasemman oikeaksi ajatellen aivojen normaaleja tehtäviä.

joskushan vasureilla on esim. puhekeskus eri puolella kuin normaalisti ja kai jotain muitakin toimintoja.

nimim. yhden vasurin ja yhden kaksikätisen äiti

ps. tuohon kysymykseen. ei tullut menkkoja, mutta viikko ennen menkkoja tuli " kiinnittymisvuoto" joka oli kyllä kuin normaalit menkat (tuli viikko erittäin vahvojen ovulaatio-oireiden jälkeen, tuohon aikaan täällä oli erittäin paljon puhetta noista kiinnittymisvuodoista) ja raskautta edellisessä kierrossa oli keskenmeno muistaakseni.

Vierailija
5/10 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isän suku on täynnä vasureita, mutta yhtään kaksosia ei ole! Minä olen vasuri ja toinen lapsistani. Minä olen ns. vahva vasuri eli en pysty tekemään mitään " oikeinpäin" , lapseni on ns. heikko vasuri ja piirtää esimerkiksi oikealla.

Vierailija
6/10 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauseessahan oli tuo sana " monesti" , eli ei aina. Ja toisaalta kaksosia on ylipäätään vähemmän kuin " yksösiä" , molemmissa on vasureita. Onko tutkimuksissa siis todettu että prosentuaalisesti kaksosissa enemmän vasureita?

t. se kahden vasurin äiti (toinen umpivasuri, toinen ns. kaksikätinen, mutta ensisjaisesti vasuri)

Vierailija
7/10 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt noi tollaset uskomukset vaan puetaan " tieteelliseen" asuun.

Vierailija
8/10 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen tyttö, toinen poika,

toinen oikeakätinen, toinen väsenkätinen

l

Vierailija
9/10 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni on aina käskenyt meitä lapsia kirjoittamaan ja piirtämään ja muutenkin tarttumaan oikealla kädellä, ettei tule " vääräkätistä" . Huoh. Nyt tekee samaa lapsilleni. Poikaa (nyt 5v) aina käski vaihtamaan lusikan oikeaan käteen jne. Ja eilen kun nuorimmaiseni 3kk vanha oli mummon sylissä niin oikein sanoi minulle, että muista sitten AINA antaa helistin oikeaan käteen. :) Hymähdin vaan, huvittavaa minusta vaikka ärsyttikin silloin kun esikoinen oli pieni, kun minusta on ihan sama onko vasen- vai oikeakätinen. Ja oikeakätinen n' yttää poika olevan, tosin osaa kyllä vasemmallakin toimia hyvin.

Mutta voiko tuohon siis oikeasti vaikuttaa?

Vierailija
10/10 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suri. ikäänkuin toisella harjaantuisi kohdussa enemmän vasen ja toisella oikea puoli.

kaksosia on niin paljon vähemmän kuin yksösiä, että se vasenkätisyyden prosentiaalisuus virheellisesti korostuu. vaikka totta on, että monesti kaksosista tosiaan toinen on vasuri ja toinen oikeakätinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan