Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ette voi olla tosissanne - Teemun kympin tilisiirto joutui pankin syyniin

Vierailija
22.12.2023 |

NORDEAN rahanpesun estämisen asiantuntija Anu Torkkeli ei voi ottaa kantaa yksittäisiin tapauksiin, mutta hän kertoo, että pankit ymmärtävät hyvin sen, että lisäselvityspyynnöistä voi koitua ihmisille hankaluuksia ja herätä kysymyksiä.

Kyse on kuitenkin pankkien yhteiskunnallisesta roolista ja vastuusta. Maksuliikenteen seuranta on keino, millä huolehdimme tehtävästämme ja osallistumme talousrikollisuuden torjuntaan, Torkkeli sanoo.

Pankkeja koskee myös velvoittava pakotesääntely, eli rahasiirtoja ei voida sallia pakotteiden kohteina oleville. Rahanpesulaki myös velvoittaa pankit tuntemaan asiakkaansa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010075663.html

Elikkä nostakaa rahanne pois pankista heti kun se on mahdollista, käteinen on kuningas!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasisn tuotteen Applen virallisesta verkkokaupasta, niin hetken päästä oli tili lukittu. Sillä pankki luuli tilitapahtumaa huijaukseksi. Tämä OPn kanssa.

Vierailija
2/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selvittelin kirjautumisongelmia pankissa ja he halusi päivittää samalla käteisen käyttö tietoni. Sitten selviteltiin kenelle minä nostan välilä 20 tai 50e. Tuntui hiema naurettavalle tehdä selkoa lapseni bussi tai viikkorahoista, syntymäpäivälahjarahoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemun kympin tilisiirto joutui "syyniin", koska Teemu ei tiennyt vastaanottajan sukunimeä. Tollompikin tietää, että tilisiirtoon tarvitaan vastaanottajan koko nimi.

Kun tilisiirron tiedot täyttää oikein, pankin kanssa ei tule mitään ongelmia. Juuri eilen siirsin siskon lapsien tilille pari satasta joulurahaa, kuten olen tehnyt monena vuonna, eikä ikinä pankki ole niiden perään kysellyt.

Vierailija
4/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ilmeinen pelko, että Teemu aikoo pestä kymmenen euroa esim. pyykkikoneessa. Ei pankki voi tietää ellei selvitä.

Vierailija
5/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemun kympin tilisiirto joutui "syyniin", koska Teemu ei tiennyt vastaanottajan sukunimeä. Tollompikin tietää, että tilisiirtoon tarvitaan vastaanottajan koko nimi.

Kun tilisiirron tiedot täyttää oikein, pankin kanssa ei tule mitään ongelmia. Juuri eilen siirsin siskon lapsien tilille pari satasta joulurahaa, kuten olen tehnyt monena vuonna, eikä ikinä pankki ole niiden perään kysellyt.

Kyse oli kuitenkin vain kympistä. Taviksia kyykytetään, ja samaan aikaan rikkaat siirtävät rahansa Sveitsin salaisille tileille.

Vierailija
6/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pankkia laskuttaa käytetystä ajasta asian selvittämiseksi?

Vierailija
7/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli kuitenkin vain kympistä. Taviksia kyykytetään, ja samaan aikaan rikkaat siirtävät rahansa Sveitsin salaisille tileille.

No ei sitä kymppiäkään, eikä edes kymmentä senttiä, voi siirtää puutteellisilla tiedoilla. Eivät rikkaatkaan.

Vierailija
8/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joskus näppäillyt nimen vahingossa väärin eikä ole tullut ongelmia. 

Vierailija
9/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia nämä tulevat tarpeeseen!

Vierailija
10/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hassua että nämä jää "filttereihin" mutta sitten kun huijarit siirtää kaikki rahat tileiltä lyhyessä ajassa niin eipä takuulla jää jumiin siirrot.

Vierailija
11/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyyhän nuo käteistä tallettaessakin, mistä rahat on lähtöisin.

Vierailija
12/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyyhän nuo käteistä tallettaessakin, mistä rahat on lähtöisin.

Minä vastaan noihin aina, että myin perzettä. Jos nostoja alkavat kyselemään, niin sitten menen ostamaan perzettä.

Vierailija
13/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu on köyhäp oika

Vierailija
14/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin työkavereilta 8 e lahjaan. Kun ei-suomalainen oli maksanut, meni tili kiinni: mikä on tämä summa, joka tililleni ropsahtaa useaan kertaan. Opittiin nopeasti, että Nordean tililtä Tanskasta maksavat on epäilyttävä!

Vierailija
15/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavis tuntee itsensä rikolliseksi??

Vierailija
16/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin tililtäni 2000 euroa. Alkoivat kysellä miksi nostan niin paljon. Sanoin aloittavani ankaran juopottelun ja lupasin tulla viikon kuluttua nostamaan lisää. Asia oli sillä selvä.

Vierailija
17/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollinen tyhjensi tuttavani tilin. Eipä siltä kysynyt kukaan mitään...

Vierailija
18/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa muuten mitään vikaa. Hienoa että olevat hereillä, mutta voisivat olla myös asiakkaaseen yhteydessä. Olin viime vuonna intiassa. Käteinen loppui ja jouduin maksamaan yhdessä ravintolassa kortilla. Seuraavana päivänä ihmettelin miksi korttini ei toiminut automaatissa. Soitin pankkiin ja vastaus oli. /oudot ostot jostain päin intiaa/. Sanoin pankin tädille että kiva että olette hereillä, mutta olen itse intiassa ja voisitteko aukaista kortin. 

Vierailija
19/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit luulevat omistavansa ihmisten rahat, eikä kukaan voi valita, omistaako pankkitiliä esimerkiksi palkan saadakseen.

Vierailija
20/32 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista voi tehdä rahanpesuilmoituksen. Pankista on mahdollista tehdä myös rikosilmoitus. Pankin suorittaman tietojenkalastelun voi epäillä liittyvän Suomessa rangaistavaan terrorismirikoksen valmisteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme