Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voisin oppia puhumaan ruotsia??

Vierailija
06.01.2007 |

olen käynyt lukion eli osaan perusteet?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sen sijaan vaikutat hurjan fiksulta.

Vierailija:

Kehtasit sitten näin julkisesti paljastaa hengaavasi idioottien kanssa.

Vierailija
22/26 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opetellut ruotsia kuuntelemalla/katselemalla esim. svt:n ohjelmia. Mulla on kanssa vaan peruskoulun ja lukion pohja taustalla, enkä aiemmin kovin hyvin ymmärtänyt ruotsia. Mutta kun aikani oli seurannut ruotsinkielisiä ohjelmia, huomasin että mähän ymmärrän jo aika hyvin. Ja sittemmin olen lukenut ruotsalaisia kirjoja. Vaikka en ihan joka sanaa ymmärräkään, en kuitenkaan käytä sanakirjaa. Nyt jo olen rohkaissut itseni puhumaan töissä puhelimessa ruotsia ruotsinkielisten kanssa. Ja ihan hyvin on selvitty. Eli pikku hiljaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsin oppimiseen! Siis erittäin hyvää ja kieliopillisesti ruotsin kieltä (oli äidinkielen opettaja, toki vähän vanhoja jo) ja tarpeeksi selkeää ja yksinkertaista.

Vierailija
24/26 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon suomen/riikinruotsikeskusteluun vielä: totta kai kannattaa opetella suomenruotsiksi ääntämään. Se sointuu suomenkielisen suuhun paremmin, jos yrittäisi oppia sitä riikinruotsia puhumaan, tulisi vain yksi kynnys lisää ylitettäväksi. Ruotsalaiset ymmärtää sitä ihan loistavasti ja pitävät suomenruotsia hauskan kuuloisena. Näin olen kuullut ruotsalaisilta.

Vierailija
25/26 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjä tein harvoin, koska ne olivat niin helppoja. Kotonani ei koskaan puhuttu ruotsia. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät osaa puhua ruotsia, vaikka sitä opetetaan koulussa.

Vierailija
26/26 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Läksyjä tein harvoin, koska ne olivat niin helppoja. Kotonani ei koskaan puhuttu ruotsia. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät osaa puhua ruotsia, vaikka sitä opetetaan koulussa.