Eikö yksin asuva ja yksin joulua viettävä saa valmistaa itselleen perinteistä jouluruokaa?
Töissä oli tänään jouluruoka, niin minulle ainoalle sinkulle sanottiin, että nautihan nyt, kun jouluruokaa saat kun kotona ei ole. Mitä ihmettä? Enkö yksin joulua viettävänä saa viettää haluamaani joulua? Kyllä minulla on kinkut, laatikot, rosollit, salaatit, kukat, kynttilät ja jopa kuusi! Vanhempani viettävät joulut ulkomailla, niin ei ole muodostunut muita jouluperinteitä.
Kommentit (21)
Luulin että aloitus olisi kinkkujen koosta tai muusta.
Mun työkaveri voivotteli koko viikon kuinka on niin yksin joulun ja vihaa sitä jne. Eipä sitäkään ollut kiva kuunnella kesken oman jouluun virittäytymisen. Yksin muuten minäkin ja järjestän kaikki ruoat ja koristeet, aikuinen lapsi tulee kyläilemään.
Mutta eipä se tätä työkaveria kiinnostanut. Vain se valivali kuinka kamalaa on joulu. Nauttisi edes vapaapäivistä mutta ei.
Saa toki, mutta harva jaksaa valmistaa sitä perinteistä jouluateriaa yhdelle hengelle. Onhan siinä hommaa.
Minä teen karjalanpaistin vaikka yksin asunkin, myös peruna ja porkkanalaatikot ja rosollit ostan.
Ihme luuloja ihmisillä.
Ei. Kyllä laki kieltää.
Voi hyvänen aika kuinka typerä kysymys.
Tollo ap, et sit saanu suutasi auki ja sanonut ,että sinulla on kaikki lempparit jouluherkut kotona😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Saa toki, mutta harva jaksaa valmistaa sitä perinteistä jouluateriaa yhdelle hengelle. Onhan siinä hommaa.
No ei siinä kyllä ole, siis mikä siinä oikeastaan olisi työlästä? Kaiken voi ostaa valmiinakin, mutta eihän mikään jouluruoka erityisen monimutkainen ole tehdäkään. Yhdelle kun ei kovin isoja annoksia tartte edes pilkkoa ja keitellä ja pieni kinkkukin tulee melko nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hommaa? Laittaa kinkku uuniin, laatikoihin keittää juurekset, soseuttaa ne ja sekoittaa ainekset keskenään. Laatikot saa valmiinakin. Graavata lohta. Lähes kaiken saa ostettua valmiina kaupasta. Riittää moneksi päiväksi ruokaa, eikä tarvitse joka päivä kokata.
Ei saa. Emme ansaitse tätä elintasoa sanoi vm ja otti elintason pois.
Jouluruoka on juuri köyhäilyruokaa, pula-ajan laatikkoruokaa.
Sinkkukin saa tehdä ruokaa ja sinkullakin pitää syödä. Ihmetyttää tämä, että ei sinkku tarvitse einestä kummempaa -asenne. Itse olen ollut sinkku 20 vuotta ja itse teen ruuat alusta loppuun, jopa leivon. Haluan hyvää ruokaa, palkitsee sitten maussa, kun itse tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri voivotteli koko viikon kuinka on niin yksin joulun ja vihaa sitä jne. Eipä sitäkään ollut kiva kuunnella kesken oman jouluun virittäytymisen. Yksin muuten minäkin ja järjestän kaikki ruoat ja koristeet, aikuinen lapsi tulee kyläilemään.
Mutta eipä se tätä työkaveria kiinnostanut. Vain se valivali kuinka kamalaa on joulu. Nauttisi edes vapaapäivistä mutta ei.
Ehkä se ajatteli että voisitte viettää joulua yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ajatteli että voisitte viettää joulua yhdessä?
No aika kaukainen ajatus, ei tulisi ihan heti mieleen lähes tuntemattomien kanssa viettä joulua. Mitä hän sitten luetteli niitä vihaamansa joulun tekemisiä, niin jouluisempia ne olivat kuin omani!
En kyllä itse jaksais vääntää kaikkia laatikoita, rosolleja, kinkkuja, kastikkeita, joulusinappia, sienisalaatteja, sillejä, kaloja, limppuja, torttuja, pipareita jne. itse. Varmaan tekisin jonkin oman juhla-aterian jouluisella twistillä. Jouluisia makuja, mutta yksinkertaisemmin.
Ei saa! Tämä on ihan laissa kielletty. Voi tulla sakkoja 🙄
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itse jaksais vääntää kaikkia laatikoita, rosolleja, kinkkuja, kastikkeita, joulusinappia, sienisalaatteja, sillejä, kaloja, limppuja, torttuja, pipareita jne. itse. Varmaan tekisin jonkin oman juhla-aterian jouluisella twistillä. Jouluisia makuja, mutta yksinkertaisemmin.
Yksin joulun vietossa on kyllä se etu, että voi tehdä/ostaa just ne jouluruuat joista eniten tykkää ja jättää välistä ne joista ei niin välitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kutsunut häntä teille joulunviettoon?!
Saa toki, mutta harva viitsii. Itse syön pakastepizzan jouluaattona ;)