Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan sairastanut k*ronaa

Vierailija
21.12.2023 |

En ole myöskään ottanut rokotetta. Noudatin siis eristystä ja muita sääntöjä todella tarkaan silloin, kun ne oli voimassa, eli en vähätellyt tautia. 

Miten minä olen silti joidenkin silmissä pahis, vaikka te monet rokotetut olette olleet oikeita koronalinkoja levittäneet sitä vaikka miten monelle? Tiedän, että kukaan ei ole sairastunut ja vakavampaa minun takiani. Voitteko te muut sanoa samaa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin korona- ja influenssarokotukset noin viikko ennen kuin lapseni sairastui (ilmeiseti koronaan) toinen lapsenikin sairatui 4 päivää myöhemmin, minä en ole sairastunut vaikka tuosta on jo pari viikkoa.

Tästä voimme päätellä sen, että ilman rokotuksia a) olisin sairastunut b) olisin levittänyt tautia, jos oisin jossain käynyt. Koronan voi kylläkin sairastaa myös oireettomana.

Vierailija
42/49 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettet ole sairastanut?

Testit.

En luota testeihin. Kumppanin ollessa koronassa, kahdesti, olen itsekin sairastunut, mutta testi oli negatiivinen. Oireet oli korona oireet (tai muuten normaalista taudista poikkeavat), ei itselle tyypilliset flunssaoireet. Ja joillahan se on ollut ihan täysin oireeton.

Nyt ei sitä edes testata ja sitä on liikkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole sairastanut, neljä rokotetta.

Vierailija
44/49 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottanut yhtään koronarokotetta koska en kuulu riskiryhmään eli minulle niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Koronan sairastanut kerran ja sairastin koronan lievänä. Koronarokotteet olisin varmaan ottanut jos niistä olisi ollut minulle jotain hyöytyä eli jos olisin kuulunut riskiryhmään. Koronapassia ja rokottamattomien haukkumista sekä syrjimistä en hyväksynyt enkä ikinä anna anteeksi yhteiskunnalle niitä toimia.

En ole rokotevastainen,en ole follari en ole r y ss ä.

M32

Vierailija
45/49 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin ap, vai niin.

Vierailija
46/49 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kaikki täällä nyt vähän ohitatte sen pointin, että en voinut tartuttaa mitään tai saada mitään, koska noudatin eristystä. En ole ollut edes normaalissa flunssassa neljään vuoteen, ennen sitä olin flunssassa melkein joka vuosi, eli se kertoo miten vähän olen altistunut millekään pöpöille. Nythän taas toimin ihan samalla tavalla kuin muutkin. Mutta samaan aikaan, kun rokotetut kävivät isoissa laumoissa pistämässä tautia kiertoon sen pahimpien vaiheiden aikana, minä olin kotona, työskentelin etänä jne. Ja silti jotenkin minun pitäisi potea jotain häpeää ja syyllisyyttä rokotettujen koronalinkojen mielestä. Klassista projektiota ja syntipukin etsintää, oikein tyyppiesimerkki. Näistä asetelmista ja sosiaalisista asenteista varmasti joku tekee vielä tutkimusta. 

1) kaikki eivät voineet välttää kontakteja 2) korona on tänä syksynä 2023 ärhäkämpi tarttumaan (4 aikuisesta lapsestani 3 on sen sairastanut viimeisen kuukauden aikana)

Vierailija
47/49 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te kaikki täällä nyt vähän ohitatte sen pointin, että en voinut tartuttaa mitään tai saada mitään, koska noudatin eristystä. En ole ollut edes normaalissa flunssassa neljään vuoteen, ennen sitä olin flunssassa melkein joka vuosi, eli se kertoo miten vähän olen altistunut millekään pöpöille. Nythän taas toimin ihan samalla tavalla kuin muutkin. Mutta samaan aikaan, kun rokotetut kävivät isoissa laumoissa pistämässä tautia kiertoon sen pahimpien vaiheiden aikana, minä olin kotona, työskentelin etänä jne. Ja silti jotenkin minun pitäisi potea jotain häpeää ja syyllisyyttä rokotettujen koronalinkojen mielestä. Klassista projektiota ja syntipukin etsintää, oikein tyyppiesimerkki. Näistä asetelmista ja sosiaalisista asenteista varmasti joku tekee vielä tutkimusta. 

1) kaikki eivät voineet välttää kontakteja 2) korona on tänä syksynä 2023 ärhäkämpi tarttumaan

Juu, ymmärrän toki. Tosin en usko, että ihmisten oli pakko mennä yleisötapahtumiin, baareihin ja muualle tartuttamaan ihmisiä. Mutta jokainen aikuinen tekee itse valintansa, ja olisi reilua, että näitä tautia levittäneitä riepoteltaisiin ihan yhtä paljon, kuin meitä rokottamattomia. Jostain syystä on luotu kahtiajako, että rokottamattomat on pahoja ja meille saa puhua ihan miten sattuu (näkyy myös tässä ketjussa, tosin joku on käynyt näköjään poistelemassa viestejä), kun taas rokotetuilla on joku sädekehä pään päällä, vaikka todellisuudessa ovat olleet vastuussa taudin leviämisestä ja siten pandemian pitkittymisestä, koska ovat niin turvallisin mielin ja oikein yhteisön hyväksynnällä matkustelleet sun muuta. Stigmaa pitäisi kantaa myös niiden tyypien, mutta sen sijaan valtaosa keskittyy vain rokottamattomien mollaamiseen. En edes uskalla kertoa kellekään, että olen rokottamaton, mutta muut ihan ylpeinä kertovat sairastaneensa koronan ties kuinka monta kertaa ja miten koko työporukka oli sairaana jne. Ihan ihme asetelma.

Vierailija
48/49 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on joku käynyt poistattamassa melkein kaikki AP:n vastaukset. Joku pelkää siis totuutta. Hävetkää.

Vierailija
49/49 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ja olen ottanut rokotukset.

Tämä ei ollut kysymykseni. Kysyin, että miksi minusta on tehty joku yhteiskunnan vihollinen, vaikka en ole satuttanut valinnallani muita enkä itseäni? Minä suojasin itseäni ja muita pitämällä etäisyyttä ihmisiin. Sen sijaan monet rokotetut ovat tartuttaneet tautia valtaviin määriin ihmisiä, ja sama jatkuu. Uskon, että rokotetut myös varovat tautia vähemmän, jolloin se pääsee leviämään yhä enemmän. Mutta mietittekö te sitä koskaan? Tuskin.

Kaikki ei voi pitää etäisyyttä ihmisiin, t. Rokotettu ensihoitaja

Vastasin tähän aiemmin, ja se poistettiin. Eli kirjoitan uudelleen samantyylisen vastauksen, eli tosiaan ymmärrän tämän, enkä arvostele kenenkään valintaa ottaa rokotteen. Minä vain tein erilaisen valinnan suojellakseni muita ja itseäni, eli eristäydyin. Se toimi omalla kohdallani, enkä asettanut itseäni tai muita vaaraan. Mielestäni resursseja olisi pitänyt laittaa enemmän terveydenhuollon kehittämiseen ja henkilökunnan palkkaukseen, koska nykyinen järjestelmä ei tule kestämään näitä uusia tauteja, joita jatkossa tulee olemaan enemmän. Tarvitaan lisää laitteistoa ja muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi