Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoi stadilaiset! Leikkipuistoista..

Vierailija
03.09.2008 |

moi sisaret,

on ihan pakko avautua, olen käynyt npuoli vuotiaan vauvelini kanssa katsastamassa muutaman kaupungin leikkipuiston / asukaspuiston ( kumpi se nimi on?)

ja olenkin tässä pohtinut että olenko ainoa täys järkinen äityli joka ei ole täysin pimahtanut kilahtanut vauvaani. Puistot tuntuu olevan täynnä super retro-äitejä, 3 vuotta täys imetystä ja perhepetiä ja voi voi eikait meidän 10kk nyt voi isälle jättää hoitoon ikinä tai ainakaan mummille tms. Siis oikeesti, mihin se elämä jäi?? miten voi pimahtaa noin totaalisesti vauvasta että kaikki muu elämä jää ja mietitään vain kakan väriä ja sitä ja tätä näppyä kun se nyt on ollut tuossa poskessa ainakin jo 20minuuttia, äkkiä lääkäriin.

j

a toinen asia on tämä lapsen pukeminen, tää RETROILU ei ole enää musta yhtään in, tulee tuutista teidän ruskea-keltaiset rytkynne vauvojen päällä. Tuntuu että saa katseita kun on lapsen päällä klassista sukupuoli-väriä ja kuviota.

Ihan surkuhupaisaa. Ja sitten vielä loukkaannutte kun erehdyn luulemaan teidän omena-vilja-kaisla-tomaattianne pojaksi. No hittoako voi tietää kun on 20 vauvaa ympärillä samat ruskeat vaatteet päällä...

ja kolmas asia on kertakäyttövaipat.. että kehtaankin olla käyttämättä kestovaippoja:) hyi minua.

Ihme touhua, eiks tästä kylästä löydy yhtään leikkipuistoa jossa kävis normaaleja äitejä normaalien lasten kanssa?? joita ei imetetä 3vuotta ja joiden äidit käyvät kyllä ihan silloin tällöin teatterissa, tanssimassa, syömässä ystävien kanssa vaikka 6kk vauva heillä onkin

johan helpotti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on tuossa tervapääskyssä ihan hyvä meininki, niin en oikein jaksa innostua siellä pyörimisestä. Äidit suunnittelee yhdessä viikon ruokalistaa ja jne.

Muutenkin tuntuu, että puistoissa pyörii aika sievisteleviä tyyppejä. Sellaisia kunnon äitejä, jotka eivät ole peiliin viiteen vuoteen kurkannetkaan. Ihan sama mulle, jokainen tulkoon onnelliseksi tavallaa. Huomasin vain melko pian, että se tapa ei sovi minulle.

Vierailija
2/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä ole noin mustavalkoista (vai pitäisikö sanoa ruskea-keltaista?;) Ainakin meidän kotipuistossa (itä-Hgissä) löytyy mammoja moneen lähtöön. Esim itse käytän osittain kestoja, mutta en pidä siitä suurta ääntä. Kantoliinakin löytyy, mutta myös rattaat ja ihan jopa autokin, hui kauhistus! Imetystä kesti/kestää vain noin vuosi ja lapsi menee 1,5-vuotiaana päiväkotiin esikoisen tavoin.

Puistomammanakin olen vain osa-aikainen.

Toki kuvailemasi kaltaisia äitejäkin on, mutta myös muita. Et vain ehkä ole huomannut heitä? Yritä tutustua ihmisiin yksilöinä, äläkä anna ulkokuoren hämätä. Varmasti löytyy monenmoisia tyyppejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso-anttiin ja rushollariin! niissä on "normaaleja" äitejä

Vierailija
4/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lienenkö sitten itse sen verran syrjäänvetäytyvä/epäretrosti pukeutuva ja pukeva ettei noita ajatuksia ole kukaan tullut jakamaan... Malmi/Tapanilan ympäristössä liikutaan. Jostakin leikkipuistosta voisin väittää että on kyllä jumalattoman sisäänpäinlämpiävää porukkaa, mutta siinähän ovat.

Vierailija
5/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lasta luulin että elämä tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, jossa naisilla on kunnianhimoa, he ovat sitoutuneet yhteyiseen projektiin, jossa naisten urakehitystä tuetaan sekä siten, että isät ottavat vastuuta lapsista ja äidit sitä antavat, ja lähtevät jossain vaiheessa tkaaisin työelämään. ja että naiset ovat ylpeitä esimerkiksi suomalaisista saavutuksista kuten neuvola, päivähoito, naisen valinnanvapaus lapsen hoidon suhteen ja lapsiperheiden palvelut.

kun sain lapsen, tajusin, että olin niin väärässä kuin vain voi olla

- naisten kaikki aika kuluu täysin triviaalien asioiden vatvomiseen. näitä ovat kestovaippojen huovuttaminen, imettämisestä, perhepedistä yms. vouhkaaminen ja toisten äitien kyttäily.

- ystäviä tavataan ainoastaan perhekahvilassa tai puistossa klo 9-12, jossa voi kätevästi keskustella esimerkiksi millaisen toppapuvun aikoo ostaa, miten taikatuulin jumppaharrastus on alkanut. muu aika on pyhitetty kotona olemiselle, miinus se aika kun käydään kaupungilla ostamassa lapselle uudet kurahaalarit

- kellään naisella ei tunnu olevan kiirettä takaisin töihin, vaan hiekkalatikon reunalla voi hyvin viettää esimerkiksi 7 vuotta.

- kaikki lapsiperheille tarkoitettuja palveluja ja rahaa, paitsi kotioidontuki vastustetaan, koska ne kuluttavat verovaroja, joita saa käyttää ainoastaan "johonkin muuhun". kuitenkaan esimerkiksi sitä, että on hankkinut valtiolle helvetin kalliin ja itselle ilmaisen koulutuksen ja sen jälkeen ei hyödynnä koulutusta ja maksa käyttämiään veroeuroja takaisin käymällä työssä EI katsota verorahojen hukkaamiseksi

- työssäkäyvä äiti on täysi kuuseri, ja ikinä ei saa kuulla kannustusta ja kehuja siitä, että itse jaksaa yhdistää työn ja perheen. vain kotiäitejä saa kehua ja vain heillä voi olla rankkaa

ohhoh helpottipa muakin.

Vierailija
6/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kallioon Brahen puistoon! Sielläkin osataan elää.

Vierailija
7/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
8/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähikunnissa reimateccaillaan. Muutin jokin aika sitten Helsingistä erääseen lähikuntaan keskisellä Uuudellamaalla: täällä kaikki kersat reimatec-uniformuissaan heiluvat niin päiväkodeissa kuin puistoissakin, niin huvittavaa...Ai niin, sehän se tietty on paras ja kallein, just joo.

Vierailija
9/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähin puisto on toi Intian puisto, musta ihana puisto ulkoisilta puitteiltaan. En o käyny kun pari kertaa sisällä päiväsaikaan, jotenkin ankeat sisätilat, ohjaajata ja sielläkin omat piirit. Käydään nykyään vain viikonloppuisin leikkimässä ( kun olen palannut siihen paheksuttavaan työelämään).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi