Jos voittaisit lotossa jättisumman, rakentaisitko ökytalon?
Kommentit (28)
kyllä iso passiivitalo omalla tuuligeneraattorilla ja teollisuusakuilla kelpaisi
minulle ainaki
Ei herran jumala, naapurit alkaa epäillä ja rikolliset kiinnostua...
Päinvastoin, pieneen ihanan mökin pohjoiseen järven rannalle kauas ihmisistä ja sinne muuttaisin. Nykyinen mökki ei ole talviasuttava, siellä olen vain keväästä pakkasiin..
Enpä tiedä... Joka tapauksessa alkaisin toteuttaa unelmiani ja haaveitani.
Olen aina halunnut nussia sikaa eduskuntatalon rappusilla.
En, mutta tekisin nykyiseen taloon keittiön/ ruokailutilan laajennuksen. Ja off-grid-sähköt.
En ökyä, mutta laadukkaita ja kestäviä materiaaleja käyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä... Joka tapauksessa alkaisin toteuttaa unelmiani ja haaveitani.
Olen aina halunnut nussia sikaa eduskuntatalon rappusilla.
Kansanedustajaa vai peräti ministeriä?
En, vaan muuttaisin pois Suomesta jonnekin rauhalliseen ja lämpimään paikkaan.
En, ostaisin iso asunnon Ullanlinnasta.
En. Muuttaisin tarpeeksi hyvään isohkoon omakotitaloon kyllä.
Perustaisin säätiön ja korot köyhäinavustuksiin joka joulunalusaika.
En. Hankkisin Inarinjärveltä hyvän tontin, jonne rakennuttaisin pienehkön vaatimattoman hirsitalon. Ehkä siinä voisi olla kaikki mukavuudet.
Mitäpä sitä ökytalolla tekisi. Jokun kivan rantatontin varmaan hankkisin, ehkä jostain Lapista.Useampi hehtaari maata ympärille, ettei naapuri olisi ihan huutoetäisyydellä eikä kukaan voisi hakata metsiä ympäriltä. Siihen hirsimökki, juuri omiin tarpeisiin suunniteltu. Neliöitä voisi olla joku 70, autotalli ja pieni vierasmökki, tosin eipä noita vieraita juuri käy. Rantasauna. Sieltä voisi sitten aikanaan lähteä jalat edellä. Eipä sitä mies ja koira paljon tarvitse. Tai ehkä tuokin on jo ökyä?
En mitään ökyä, mutta toimiva, kiva talo, 130 neliötä. Järven rannalla tai muuten hyvällä näköalalla.
Todennäköisesti kyllä.