On tämäkin ja kummallinen murhe
Kävin eilen hautausmaalla sukuhaudalla.
Luntahan siellä oli haudan päällä, mutta oli toki aiempien kävijöiden jäljiltä lyhdyt lumesta vapaat. No mulla oli kolme kynttilää... Tarkoitus oli laittaa ne sillain tasaisesti hautakiven eteen niin, että sivuilla ja keskellä kynttilä.
Kynttilätelineeseen yritin laittaa, siis sellaiseen maahan työnnettyyn metallitelineeseen, jossa yhdelle kynttilälle paikka. Mutta tämä ei onnistunut, kun tuuli puhalsi hatullisen kynttilän sammuksiin. Laitoin sitten maassa oleviin kahteen lyhtyyn yhden kumpaankin ja sitä kolmatta kynttilää yritin vielä toiseen telineeseen saada tuikkimaan... Tuuli puhalsi aina vaan sammuksiin... Kävin vähän kävelemässä ja palasin vielä kerran yrittämään sitä telineessä olevaa, ja kas nyt se ainakin siksi aikaa jäi palamaan kun siinä vielä olin...
Mutta nyt mulle tuli mieleen, että kun siinä toisessa telineessä ei ole kynttilää, niin sille puolelle haudatun omainen ihmettelee, että no, onko tämä jokin merkki taas....
Voi kamala!
Olis tuoda se kolmas kynttilä takas kotiin!
Turha tässä selitellä, että telineeseen oli tarkoitus kumpaankin laittaa ja sitten yks lyhtyyn, mut kun tuuli puhalsi sammuksiin niin meni sitte kaks lyhtyyn ja yks telineeseen... No, olivathan lyhdyt toki tasapuolisesti hautakiven sivuihin nähden asetetut...