Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Kotona viikon ikäinen vauva ja nyt vanhempi lapsi

Vierailija
06.01.2007 |

(taapero) kuumeisessa räkätaudissa.

Kuinka herkästi tarttuu vauvaan?

Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta? kuinka asiat sujui? Pysyikö vauva terveenä vai saiko tartunnan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki riski on aina mutta aika pieni.

Vierailija
2/9 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä oli kaikki muut kovassa kuume/räkätaudissa paitsi minä ja vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pikkuinen ei nyt saa tartuntaa. Eikös näin pienet joudu suoraan lastenosastolle sairastamaan jos saavat kuumeen?

ap

Vierailija
4/9 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ois kyllä ikinä uskonut mutta kyllä siitäkin sotkusta on selvitty :-)

Vierailija
5/9 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ei sairastanut

Vierailija
6/9 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon ikäinen vauva ei sairastunut, me kaikki muut kyllä (esikoinen 1v9kk, isä, äiti, mummo ja pappa). Ei ollut mukava oksentaa sektioarpi mahassa, auts.

Vierailija
7/9 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat lapset (2 ja 3 v) sairastuivat flunssaan (kuumeiseen) heti, kun kotiuduimme vauvan kanssa sairaalasta (vauva 1,5 vrk). Vauva sai kyllä pahan nuhan mutta ei kuumetta eikä yskää. Myös minä sairastuin. Kyllä siitäkin selvittiin mutta eihän se harmoonisin mahdollinen alku ollut :).

Vierailija
8/9 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli lenssussa, vähän nenä vuoti. Maanantaina olin sairaalassa lasten tartuntatautien osastolla ja sielä seuraavaan perjantaihin.

Lapsi oli täysi-imetyksellä. Ei se suojaa lenssulta. Lääkärin mukaan joka vuotinen ilmiö että osasto täyttyy flunssasista vauvoista.

Jos vauva alkaa sairastamaan niin kohoasentoa! Pidä sylissä, nosta pinniksen pääpuolta, hanki nenätippoja ja truuttaa kunnolla nokkaan vaikka kerran tunnissa. Tippoja ei kannata laskea. Ei voi antaa yliannostusta suolaliuoksella.

Sitten höyryhengittelyä: laita suihkusta kuumaa vettä valumaan ja menkää sinne istuskeleen kun huone on höyrynen -kattilan kanssa voi tulla palovammoja..

Nenäfriida tai semmonen imuletku apteekista on hyvä.

Jos lapsi ei pysty imemään rintaa niin kuivuu ja tilanne äkkiä vaikea. Voi joutua nestetippaan. Lenssusenahan pitää hengitellä suun kautta ja pukkunen ei voi syödä ja hengittää samaan aikaan.

Kuumeisena kans lääkäriin. Eikä kannata odotella kotona montaa päivää, itte menen tsekkauttaan tilannetta sitä nopeammin mitä pienempi lapsi on ja mitä vähemmän itse osaa sanoa mihin sattuu.

Mutta älä stressaa, ei se lenssu aina kaikkiin tartu perheessä! Meillä oli just pelkästään mies mahataudissa ja minä kahden lapsen kanssa oltiin terveitä. Ja päinvastoin yksi lapsi lenssussa.

Vierailija
9/9 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti taaperon kanssa päivystykseen.

Nyt toivon (niin kamalalta kuin kuulostaakin) että kuumeen syynä on korvatulehdus tai jokin muu tulehdus, johon saa lääkkeet. Toivon siksi, että korvatulehdushan ei tartu, vaan se nuha vain joka sen aiheuttaa.

Jos kuitenkin on jotain virusta, niin sehän sitten onkin tarttuvaisempaa.. kuumeineen.

Huoh.

Pidetään peukkuja, että taapero saa lääkkeet ja toipuminen voi alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan