Riista ei sitten kuulu jouluruoka pöytään. Tässä ohje tietämättömille.
Riistaa syödään loka- marraskuussa niinkuin Martin päivän hanhea 10.11. Juhlapöytään kinkkua, lanttu- ja porkkanalaatikko sekä imelälaatikko. Samoin vihreäsalaatti ei juhlapöytään vaan rosolli ja rosollikastike. Kaloista voi tarjota lohta, siikaa, silliä ja kuhaa. EI tonnikalaa eikä mitään simpukoita ja nilviäisiä.
ruikajuomana pullotettu lähdevesi, kuplavesi ja kotikalja.
HYVÄÄ JOULUA PALSTALAISET JA MUISTETAAN PÖYTÄTAVAT NÄIN JUHLAPÄIVÄNÄ!
Kommentit (56)
Meidän perheessä hirvenliha on juhlaruokaa, ja siitä aion nytkin tehdä paistin joulupöytään.
niin, paitsi meillä joulupöytään hirvipaistia, lanttu- ja porkkanalootaa, perunaa, kalaa ja limppua. sikakinkkua ei viitsitä laittaa laisinkaan. vain urpåt antaa ohjeita, mitä pitäisi kenenkin jouluna syödä.
En aio syödä jouluna pahaa ruokaa, vain siksi että se kuuluu "suomiperinteisiin". Syön sellaista ruokaa josta pidän.
Meillä on pitsaa,nachopelti ja kokista.
Olen aina inhonnut jouluruokia eikä teininkään tykkää muusta kuin maksalaatikosta,joten emme piinaa itseämme.
joulu on päivä siinä kuin muukinyhtä hyvää syödään kuin muulloinkin. Samat paistit, fileet , kalat kuuluu ympärivuotiseen ruokailuun
Jouluruokapöytä on yhdyssana. Tämä ohjeena tietämättömille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pitsaa,nachopelti ja kokista.
Olen aina inhonnut jouluruokia eikä teininkään tykkää muusta kuin maksalaatikosta,joten emme piinaa itseämme.
En kanssa ymmärrä miksi väkisin pitäisi pupeltaa jotain ruokaa jota inhoaa, vain koska sitä muka kuuluu syödä. On nykyaikaa olla kangistumatta johonkin ikiaikaiseen kaavaan.
Joulupöytään kuuluu juuri se, mitä siihen itse haluaa laittaa. Ja mistä itse tykkää ja perhe tykkää. Ei meilläkään kuulu laatikot joulun, koska ei niistä kukaan tykkää. En todellakaan tuhlaa rahaa ruokiin, jotka joutuisin heittämään roskiin, kun niitä ei kukaan syö. Tuhlausta ja typerää sellainen olisi.
Joo, on perinteitä, mutta ei kukaan järkevä perinteiden takia laita perinneruokia pöytään, ja tyhjin vatsoin ole, koska joulupöytään tuli laitettua pahaa ruokaa.
Jokainen viettäköön sellaisen joulun kuin itse haluaa. Ja jokaiseen joulupöytään menee tekijän ja perheen mielen mukaisia ruokia, ei sellaisia mitä ap on päättänyt.
Toisaalta sanotaan että just joulu on monille vuoden tärkein juhla, eikös silloin pitäis herkutella eikä syödä omassa suussa pahalle maistuvaa ruokaa josta lisäks saa vatsavaivoja?
Meillä on kotona omassa aaton ruokapöydässä loimulohta, rapusalaattia ja valkosipuliperunoita, lihapullia (ne on yleensä riistapullia mutta tänä vuonna ei ole yhtään jauhelihaa pakkasessa). Ruokajuomina kuohu- ja valkoviini ja olut, jälkkärinä tiramisu ja joku suklaaröykkiö. Aamupalalle taas kuuluu piparit ja mulla riisipuuro.
Tykkään kyllä kinkusta, peruna- ja lanttulaatikosta mutta ne syödään joulupäivän aterialla muualla.
Pohjoisessa riista kuuluu joulupöytään.
Onko poro sallittua, edes poronhoitoalueen ihmisille?
Meillä on kasvissyöjiä suurin joukko, siksi meillä onkin muodostunut käytännöksi syödä lähi-idän herkkuja Jeesuksen armorikkaan syntymäpäivän muistoksi.
Ei kuha ole mikään jouluruoka.
Ja aloittaja unohti sen tärkeimmän eli riisipuuron.
Jouluruokia ovat kaikki mitä jouluna tarjotaan, olkoot vaikka pizzaa, kebabia tai sushia.
Minun joulupöytää jonka jalat notkuvat eksoottisten herkkujen painosta et sinä tule terrorisoimaan ja se on taivahan tosi.