Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että kerrostalon ala-aulassakaan ei saa liikkua, jos ei ole kyseisen talon asukas?

Vierailija
20.12.2023 |

?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein Facebook kirppiksellä kaupat ja kun hain tavaraa,joku mummo hyökkäsi kyselemään kuka olen ja mihin menen. Kerroin meneväni ostamaan 3c asunnon Häkkiseltä (nimi muutettu) joulukuusen ja mummo vain nyökkäsi,mutta kun lastasin muovikuusta autoon huomasin saman mummon tuijottavan parkkipaikan reunalta. 

Periaatteesahan minä en olisi ollut millekään mummolle tilivelvollinen eikä hän olisi voinut ajaa minua ulos.

Vierailija
22/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanoi 70-vuotias tänään, kun kävin talon luona, jossa asuin 80-luvulla, että laita se ovi kiinni ja lähde, jos et kerta ole talon asukas.

jäin ihmettelemään, että näinkö tosiaan on. 

että esim. Ohikulkiessaan ei saisi käydä kerran kymmenessä vuodessa katsomassa vanhaa tuttua rappukäytävää, ovia jne, olen tällainen muistojen ihminen.

Selvän järjenkäytöstä kun kysytään niin on nihilistiä heittää huumoria siitä. Tuskin osaat antaa huumoria kun et ole sitä ikinä saanutkaan

Mitä tarkoitat, hanki itse huumoria ja relaatuut tarvii sitä lastenkasvatukseksi kestää vielä 18 vuotta..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pitää käydä sitten yöaikaan, kun nukkuvat ..

Vierailija
24/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi kovin suurena haittana jos ei aiheuta häiriötä tai riko mitään.

Tietysti yleinen pidempi aikainen hengailu, ilman kattoa ei ole ok, mutta jos vaikka hetken on suojassa pakkasta niin en puuttuisi asiaan mitenkään tai edes alkaisi tivaamaan henkilön aikeita jos käytös on hyvää.

Vierailija
25/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai näin on. Yksityinen tila. Sama jos tulisin sinun asuntosi eteiseen vain vilkaisemaan paikkoja, sillä asuin asunnossa ennen

Rappukäytävän aula ei ole yksityinen tila. Sitä ei voi verrata kodissa olevaan eteiseen. :D

Vierailija
26/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämå kyttäåvät vanhuksethan voisivat päivystää pihassa ja jos menee asuntoon, jossa ei ole aiemmin käynyt, niin nämä mielellään opastavat oikean rapun ja oven. Pizzan toimituskin toimisi hyvin näin.

Vierailija
27/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistot on ihanii mut maailma on paha ja kaikki pelkää kaikkia. Älä säikyttele!

No mikä estää vanhukselle kertomasta ystävällisesti, että asui talossa ennen ja tuli pikaisesti verestämään muistoja.

Niin monta tarinaa löytyy kyllä vaikka jostain asunnosta aulaan tuleva olisi kohta ensiavun tarpeessa.

Valitettavasti esim. Naisten kokema väkivalta on 95% heidän oman miehensä tekemää ja henkirikoksissakin 85% Tekijö on tuttu, eli käytä sitä järkee.

Vierailija
28/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaton oleskelu kielletty. Jos asiaa on, niin liikkuminen sallittu. 

T. Palstan päivystävä juristi ja kiinteistölakimies

Vierailija
29/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa mennä toisten rappukäytäviin pyörimään. Mietippä itse jos sinun kotiovella pyörisi täysin tuntematon henkilö ja joka ei vielä asuisi siellä! Ensimmäisenä mulla tulla mielee murtovaras joka tarkkailee milloin asukas on häipynyt asunnosta!

Vierailija
30/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kyllä ärsyttää, kun asustamani kerrostalon ulko-oven viereisellä penkillä röökaa ihmisiä, jotka eivät asu talossa - yleensä kyse on monikulttuurisesti rikkaista.

Vierailija
31/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai näin on. Yksityinen tila. Sama jos tulisin sinun asuntosi eteiseen vain vilkaisemaan paikkoja, sillä asuin asunnossa ennen

Rappukäytävän aula ei ole yksityinen tila. Sitä ei voi verrata kodissa olevaan eteiseen. :D

Jaa milläköhän vauvapalstan logiikalla? Kyllä se on yksityinen tila, ei julkinen. 

Vierailija
32/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalot ovat yksityistä aluetta, joten asiaton oleskelu on kielletty. Himmaileminen rapussa lasketaan sellaiseksi. Sen sijaan vieraat, lähetit jne ovat sallittuja, koska heillä on sinne asiaa.

Vierailija
33/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei se täysin yleinenkään tila ole.

Vierailija
34/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa oleskella ala-aulassa, ei portaikossa.

Asiaton oleskelu ja aiheeton kulku ja mewteli portaikossa on kielletty myös talon asukkailta.

Talon pihalla oleskelu on sallittua vain talossa asuville asukkaille. Talon piha on yksityisalue.

Talon pihaa ei saa käyttää oikoreittinä jonnekin toiseen kohteeseen.

Naapurissa asuva ei saa käyttää viereisen talon pihaa oleskelemiseen tai oikoreittinä kotiinsa..

Vierailija
35/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistot on ihanii mut maailma on paha ja kaikki pelkää kaikkia. Älä säikyttele!

No mikä estää vanhukselle kertomasta ystävällisesti, että asui talossa ennen ja tuli pikaisesti verestämään muistoja.

Niin monta tarinaa löytyy kyllä vaikka jostain asunnosta aulaan tuleva olisi kohta ensiavun tarpeessa.

Valitettavasti esim. Naisten kokema väkivalta on 95% heidän oman miehensä tekemää ja henkirikoksissakin 85% Tekijö on tuttu, eli käytä sitä järkee.

Niin, tuo hengailija voi hyvinkin olla tuttu talossa asuvalle,  vaikka naiselle.   Kostoa suunnitteleva.   Mutta keksii sanoa että tässä tunnelmoin kun ennen olen asunut.  Ennen asuneen  saman rapun pappa saattaisi hyvin tuntea.

Vierailija
36/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun enää ei saaa liikkua edes pihassa. Yksi mamma tuli mulle ärhentelemään kun kävelin kerrostalon asfalttipihan yli.

Mielestäni se piha ei siitä kulunut, en mekkaloinut enkä heitellyt roskia. Ihan oli lenkkareilla lliikkeellä, ja kävelen mielestäni aika äänettömästi jalkojani laahaamatta.

Vierailija
37/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne rappukäytävien ulko-ovet huvin vuoksi ole lukossa.

Asuessani vielä Helsingin keskustassa Punavuoressa portaikkoon ilmestyi siitä huolimatta viettämään öitään narkkareita ja muita asunnottomia.

Vierailija
38/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asiallinen syy niin saa liikkua. Esim. postinjakajat ja talon asukkaan vieras.

Vierailija
39/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei se täysin yleinenkään tila ole.

Rappukäytävä on kyseisen talon yksityisaluetta, samoinkuin portaikko ja ala-aula ja muutkin talon  tilat, esim pyöräkatos.Myös piha on aina yksityisalue, samoin kyseisen talon parkki.

Niille ei ulkopuolisen kuulu mennä eikä niissä oleskella.

Asuntojen sisätilat kuuluu kotirauhan piiriin ja kodin yksityisyyteen.

Vierailija
40/64 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Incel, anna naisten elää rauhassa ja älä mene tirkistelemään.

yksinäisyydestä kärsiminen edelleen kelpaava syy haukkumiseen kiusaaja-paskalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi