Käykö työnantajalle tulostettu verokortti?
Kommentit (11)
Käy. Ei tarvitse edes tulostaa, sen voi lähettää pdf-muodossa sähköpostilla.
Toki. Yleensä varmaan kyllä lähetetään sähköisesti tänä päivänä.
Käy, kunhan tulostat oikean sivun.
Käy. Veroprosentin voi vaikka käsin kirjoittaa muistilapulle ja tällä ilmoittaa. Ei sen tarvi olla virallinen verottajan lappunen. Itseasiassa suullinenkin ilmoitus käy joskus, riippuen työnantajasta. Useimmat vain haluavat siitä mustaa valkoisella, väärinymmärrysten välttämiseksi.
Työnantaja saa yleensä verokortin suoraan verottajalta, eli normaalisti ei tarvitse itse toimittaa mitään. Kannattaa kysyä työnantajalta, käytäntö sattaa vaihdella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kävisi?
En voi tietää mitä vaatimuksia on milloinkin.
Itse myös ulostin siihen viimeksi.
Mun työnantajalle kävi kun otin puhelimella kuvan paperiversiosta ja lähetin kuvan sähköpostilla.
Riippuu ihan työnantajasta, meillä palkat hoitaa firma joka on erikoistunut palkanmaksuun, ja omaverosta menee ihan automaattisesti verokortit suoraan tuolle palkkatalolle.
Vierailija kirjoitti:
Käy. Veroprosentin voi vaikka käsin kirjoittaa muistilapulle ja tällä ilmoittaa. Ei sen tarvi olla virallinen verottajan lappunen. Itseasiassa suullinenkin ilmoitus käy joskus, riippuen työnantajasta. Useimmat vain haluavat siitä mustaa valkoisella, väärinymmärrysten välttämiseksi.
Huuhaata! Verokortti on toimitettava siksi, että siinä on tuloraja, jota palkanlaskenta seuraa. Kun/jos verokortin tuloraja ylittyy, verotus toimitetaan lisäprosentin mukaan.
Miksi ei kävisi?