Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menehtyneen läheisen ilmestyminen uniin. Saatteko niistä lohtua?

Vierailija
20.12.2023 |

Ehkä tämä on vain äärimmäistä ikävää ja surutyötä, jonka vuoksi hän ilmestyy uniini. 

On edes jotain missä hänet näkee ja jossa keskustella vielä. Viime yönä näin unta, että yhdessä vielä hoidimme hänen asioitaan, olin huolissani ja yritin vielä auttaa häntä löytämään paikan missä on hyvä olla. Huoleni osoittautui kuitenkin turhaksi, sillä hän oli valtavan hyvällä tuulella. Nauroi, tuntui nauttivan olemisestaan. 

Hän oli saanut taas äänensä takaisin (jonka sairaus heikensi) ja myös muita ulkoisia asioita, joita usein mietti hoitavansa vielä elossa ollessaan. 

Uni oli tavallaan lohdullinen mutta myös vähän pelonsekainen oman huoleni vuoksi. Kohteella tuntui kuitenkin kaikki olevan todella hyvin ja oli ihana nähdä hänen olevan onnellinen ja hyvässä kunnossa. 

Ikävä on suuri mutta ainakin saan edes kuvitteellisella tasolla olla välillä hänen kanssaan. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
2/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Isä ilmestyi uniini kymmenen vuoden ajan ja aina hänellä oli hyvä olla siinä. Sain halata häntä ja tunsin rakkautta, lohtua. Nyt enää harvemmin, kun kuolemasta on jo 36 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saan. Menehtyneet läheiset ja henkioppaamme nimenomaan kommunikoivat meille unien kautta. Kun olet unessa tässä maailmassa olet hereillä toisessa ulottuvuudessa.

Vierailija
4/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saan. Isä on ollut 10 vuotta pois, mutta näen hänestä ja vanhasta kodista unta silloin tällöin. Se tuo eräänlaisen jatkuvuuden tunteen. Kotikin on purettu, unessa se näkyy vielä. 

Kerran näin unta menehtyneestä exästä, jolla oli eläessään paljon ongelmia. Hän oli päässyt maaseudulle eräänlaiseen hoitokotiin, jossa oli toipunut. Ei enää puhunut eikä katsonut kohti, mutta tiesin  että vuosien taakka oli saatu poistettua.

Vierailija
5/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saan. Isä on ollut 10 vuotta pois, mutta näen hänestä ja vanhasta kodista unta silloin tällöin. Se tuo eräänlaisen jatkuvuuden tunteen. Kotikin on purettu, unessa se näkyy vielä. 

Kerran näin unta menehtyneestä exästä, jolla oli eläessään paljon ongelmia. Hän oli päässyt maaseudulle eräänlaiseen hoitokotiin, jossa oli toipunut. Ei enää puhunut eikä katsonut kohti, mutta tiesin  että vuosien taakka oli saatu poistettua.

Kiitos näistä lohdullisista viesteistä. 

Itseasiassa olin juuri viime unessa häntä järjestämässä sellaiseen hoitokotiin, jossa hänen olisi hyvä olla. Minulle oli tärkeää, että hän saa parhaimman mahdollisimman paikan ja kovasti järjestelin unessa niitä asioita ja kysyin läheiseltäni mielipidettä, että onhan se hänelle oikea paikka ja viihtyisikö siellä. Hän oli kaikkeen myöntyväinen mitä ikinä päätinkin. Kuitenkin kun hänet olin hoitamassa häntä sinne niin kuitenkin tuli aina vierelleni, vaikka hoitopaikka oli toisella puolella Suomea. Hän vaan tuli lähelleni ja ihmettelin mitä luonani tekee kun pitäisi olla siellä hyvässä hoidossa. Hän vain naureskeli onnellisena ja näytti niin terveellä. Jutteli niitä ja näitä, oli tosiaan saanut äänensä takaisin ja ulkoisesti näytti täysin terveeltä (toisin kuin menehtyessään). Oli niin onnellinen vain ja itse olin myös kun hän oli siinä. 

En muista mitä kaikkea juttelimme mutta hyvä mieli jäi kuitenkin kokonaisuudesta. 

Onneksi saa tosiaan unissa vielä tavata rakkaimpiaan. 

-ap

Vierailija
6/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tässä kysellä vielä, että kauan voimakkain suru kestää? Nyt tuntuu kun kaikki asiat ovat hoidettu niin suru oikein vyöryy päälle. Itken ja nauran muistoille. Kuoleman jälkeen ensimmäiset pari viikkoa tuntui, että olen ihan kunnossa ja täyttyy vain hoitaa asiat eteenpäin. Nyt vain itkettää ja tuntuu välillä lohduttomalta. 

Kyllä se tästä mutta on tämä ajoittain vielä aika epätodellista mutta samalla yritän vain hyväksyä ja surra palan kerrallaan. 

-ap

Vierailija
7/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tässä kysellä vielä, että kauan voimakkain suru kestää? Nyt tuntuu kun kaikki asiat ovat hoidettu niin suru oikein vyöryy päälle. Itken ja nauran muistoille. Kuoleman jälkeen ensimmäiset pari viikkoa tuntui, että olen ihan kunnossa ja täyttyy vain hoitaa asiat eteenpäin. Nyt vain itkettää ja tuntuu välillä lohduttomalta. 

Kyllä se tästä mutta on tämä ajoittain vielä aika epätodellista mutta samalla yritän vain hyväksyä ja surra palan kerrallaan. 

-ap

Googleta surun eri vaiheet, niin tiedät miten yleensä etenee. Parikin vuotta voi mennä.

Vierailija
8/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vei varmaan 5 vuotta toipumiseen, 3 ensimmäistä oli vaikeita.

Vierailija
9/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aikoinaan

Vierailija
10/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa lohtua. Ihana herätä tuoreeseen muistoon, kuin hän olisi juuri ollut tässä. Toisaalta kamalaa ja surullista herätä ja havahtua todellisuuteen, et hän on kuollut, nähty olikin vain unta.

Vierailija
11/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OLEN itsekin nähnyt kuolleen ( ja"henkioppaan, en tiedä,kuka oli 2m pitkä vaalea ja minä lapsi, tiesin siinä unessa et outoa se) mutta ensimmäinen henkilö oli tatuoitu ja huumeita käyttävä, ei ollut enää ja pelasi palloa, kummassakin tapauksessa, ei katsoneet silmiinm mitä ihmettelin. Onko joku tietoinen miksi ei??  Siskoni näki isäni, joka unessa sanoi ei saada halata, MIKSI EI ? Tietäskö joku mystiikkaan perehtynyt tälläisista ???? Kummallista :(

Vierailija
12/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla unet usein surrealistisen outoja ja kahjojakin. Ja koska uniin tulevat menehtyneet ovat kuitenkin omien aivojeni tuotosta eivätkä uneeni jostain ulkopuolelta astuneita olentoja, monesti hekin ovat ja käyttäytyvät varsin oudosti.

Siksi herätessä olo on useimmiten enemänkin että "höh"?

Valveilla siten kyllä suren ja kaipailen.

Vierailija
13/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitse hyvillä mielin hänen tapaamisesta unissasi!

Emme voi tietää mitä kaikkea tapahtuu unen aikana. Ehkä tiedemiehet pystyvät pian selittämään mm. ennenunet ja sielun.

Siihen asti voi hyvillä mielin nauttia kivasta tapaamisesta unen aikana.

Vierailija
14/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla unet usein surrealistisen outoja ja kahjojakin. Ja koska uniin tulevat menehtyneet ovat kuitenkin omien aivojeni tuotosta eivätkä uneeni jostain ulkopuolelta astuneita olentoja, monesti hekin ovat ja käyttäytyvät varsin oudosti.

Siksi herätessä olo on useimmiten enemänkin että "höh"?

Valveilla siten kyllä suren ja kaipailen.

Kah kun jää kirjaimia välistä. Pahuksen näppäimistö/näppäilijä/molemmat

Vierailija
15/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ukki kuoli 84, olin 6-vuotias. Oli jotenkin kivaa kun hän tuli "käymään" luonani unessa. Olin siis unessani aikuinen ja hän sellainen kun hän noin 60-vuotiaana kuollessaan oli. Uni oli jotenkin hassu, muistan siinä halauksen ja kun sanoin, että kiva kun ukki kävit, tuu uudestaan. Ehkä hän vielä tulee? 

Vierailija
16/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLEN itsekin nähnyt kuolleen ( ja"henkioppaan, en tiedä,kuka oli 2m pitkä vaalea ja minä lapsi, tiesin siinä unessa et outoa se) mutta ensimmäinen henkilö oli tatuoitu ja huumeita käyttävä, ei ollut enää ja pelasi palloa, kummassakin tapauksessa, ei katsoneet silmiinm mitä ihmettelin. Onko joku tietoinen miksi ei??  Siskoni näki isäni, joka unessa sanoi ei saada halata, MIKSI EI ? Tietäskö joku mystiik

LISÄÄN vielä, se eka tyyppi oli iloinen jalkapalloa pelatessa(äitini oli juuri kuollut) ehkä kävi lohduttamassa sen asian takia, emme tulleet äitini kanssa toimeen. Kun äitini kuoli, näin hänet unessa, sama viha hehkui hänestä.

Vierailija
17/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne unet mitä näin ensin sairaasta ja sitten kuolleesta omaisesta oli niin omituisia, sairaita, uhkaavia ja todennäköisesti äärimmäisen loukkaavia etten voi kertoa niitä kenellekään. Viimeinen uni oli positiivinen. Yritän unohtaa ne muut.

Vierailija
18/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saan. Menehtyneet läheiset ja henkioppaamme nimenomaan kommunikoivat meille unien kautta. Kun olet unessa tässä maailmassa olet hereillä toisessa ulottuvuudessa.

Ehhhh... Rajan takaa ei yksikään ole tullut takaisin missään muodossa, joten kyseessä on vain tavallinen uni. 

Vierailija
19/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt isästä unta muutaman kerran sen jälkeen kun hän kuoli. Unet ovat lohdullisia ja valoisia, näen että niin vaikeasti kun sairaus lopulta vei, ei häntä enää satu eikä ole paha olla. Poismenosta tulee pian 3v ja edelleen välillä ikävä iskee lujaa yhtäkkiä kun joku laulu , kuva tms laukaisee tunteet pintaan. 

Näin kerran myös mummini ja samalla tavalla oli valoisa lohdullinen olo ja tiesin että hänellä on poissa kaikki kipu ja vaiva. 

Vierailija
20/35 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän poismenosta pian 16 vuotta. Aluksi näin hänestä usein unta. Nykyään harvoin. Jos näen, toivon, ettei uni loppuisi. Ne on mun aarteita ne unet. Saan niistä paljon voimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan