Kuinka vanhana laitoit lapsen päiväkotiin?
Mietin omaa lastani ja mielestäni hän oli 1-vuotiaana vielä aivan liian pieni päiväkotiin. Nyt hän on 1,5 vuotias ja vieläkin mielestäni liian pieni. Rintamaitoakin juo vielä. Onko ihan luonnollista viedä pikkulapsi päiväkotiin? Ei ole tarkoitus muita arvostella vaan kuulla mielipiteitä.
Kommentit (20)
Olin 38 vuoden ikäinen, kun vein lapsen päiväkotiin.
Esikoinen oli 3,5v ja kuopus 2v kun vein heidät kielikylpytarhaan. Kyllä kannatti.
Eka 5v, toka 3v, kolmas 1,5v. Aloittivat päivähoidon samaan aikaan kaikki. Neljäs aloitti 1,5v.
Kolmevuotiaana, asumme Briteissä jossa päivähoito on niin kallista ettei mun oli kannattavinta olla kotona siihen saakka että kaksoset täyttivät kolme. Vuosi päiväkotia ja sitten eskariin.
1,5-vuotiaana. Ei ollut varaa olla kotona pidempään. Siihen asti sinniteltiin.
Vain 1 lapsista on ollut päiväkodissa ja hän meni sinne itse, työharjoitteluun.
3-vuotiaan. Mielestäni päiväkoti ei ole alle 3-vuotiaan paikka.
Reilusti alle 3-vuotiaina menivät. Halusin olla töissä.
Esikoinen ei ollut koskaan päiväkdoissa. Kuopus meni vähän alle nelivuotiaana.
6-vuotiaana menivät päiväkodin tiloihin eskarin, koska oli pakko. Sitä ennen olivat perhepäivähoidossa noin 2-vuotiaasta lähtien. En halunnut laittaa heitä laitoshoitoon.
Olin 34v kun laitoin lapseni päiväkotiin. Lapsi oli 2.
Vierailija kirjoitti:
Kolmevuotiaana, asumme Briteissä jossa päivähoito on niin kallista ettei mun oli kannattavinta olla kotona siihen saakka että kaksoset täyttivät kolme. Vuosi päiväkotia ja sitten eskariin.
No paljonko se sit maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paljonko se sit maksaa?
Kahdesta lapsesta se olisi silloin 6 vuotta sitten ollut reilut 3000 puntaa kuussa eli noin 3500e. Siihen päälle vielä matkat toimistolle ja takaisin niin käteen olisi jäänyt muutama satanen kuussa. Hoidin lapset mieluummin itse, elettiin perheenä vähän niukemmin ja otin aikamoisen takapakin uralla.
2 vanhinta vasta eskariin ja nuorin 3v.nä koska tarvitsee tukea puheen kehitykseen ja suosittelivat päiväkotio. Itse en ole kovin vakuuttunut tässä 6kk kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Olin 38 vuoden ikäinen, kun vein lapsen päiväkotiin.
Ja mä olin 32, 36 ja 38v.
Esikoinen meni perhepäivähoitajalle 1,5-vuotiaana ja siirtyi päiväkotiin 5-vuotiaana. Kuopus aloitti päiväkodin 2-vuotiaana. Ihan hyvin on pärjännyt, osasi käydä vessassa ja puhuakin jotain päiväkotiin mennessään.
Purra leikkasi leivän minun syntymättömiltä lapsilta.. Ei ole varaa tehdä lapsia... On kyllä surullista.
toinen meni 5-vuotiaana ja toinen 6-vuotiaana kun aloitti samalla esikoulun.
Eivät päässeet koskaan päiväkotiin, jännitettiin kovasti esikouluun pääsyä. Sinne onnistuivat pääsemään.