Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävättäreltä ei tullut joulukorttia

Vierailija
20.12.2023 |

Tavallisesti olen aina saanut häneltä joulukortin viimeistään kolmantena adventtina. Mietin, onko sattunut jotain tai onko välillämme tapahtunut joku muutos.

Miten menetellä...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ettei sulla ole ton isompia murheita👍🏻 Kaikki eivät joka vuosi välttämättä jaksa lähteä siihen joulukorttirumbaan, varsinkin jos niitä on paljon joita pitäis olla lähettämässä ja se tuntuu pakolliselta velvollisuudelta esim. sunlaises vikinän takia, joten ratkaisevat asian niin että lähettävät kortin sijasta joulun toivotuksensa mm. sähköpostitse tai tekstiviestitse. Voi myös olla ettei ystäväs ole ehtinyt saada niitä postiin kuten normaalisti ja siksi ei ole vielä tullut. Posti taitaa myös korttien ja kirjeiden kadottamisen jalon taidon..

Vierailija
2/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi.

Mitä ihmeen väliä jollain pahvinpalalla, jossa itse on kirjoitettu vain nimi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kysyt tällaista asiaa täältä?

Mitenkäs me voidaan tietää, miksi tuo ns. ystäväsi ei lähetä korttia tai onko hänelle jotain tapahtunut?

Vierailija
4/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että posti palautti korttini, vaikka osoite on oikein. Väittivät, ettei kyseinen kaveri asu siellä missä asuu. Minusta perinne on kaunis ja jatkaisin sitä mielelläni, mutta posti tekee omalla sössimisellään kaiken vaikeaksi.

Vierailija
5/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla tarkoita mitään. Joskus voi olla että osoite kadoksissa kun vaihtaa muistion uuteen tms.

Vierailija
6/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla esimerkiksi sairauskohtaus?

Vierailija
7/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parille tyypille olen aina laittanut joulukortin, mutta nyt jäi, kun viikonloppuna ja alkuviikosta vähän toipilaana. Laitan heille kortin tai jotain joulun jälkeen. Mulla ainakin kortit jäi laittamatta, kun en pystynyt niitä hoitamaan ajoissa ja posti ei niitä enää veisi perille ennen joulua.

Vierailija
8/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tärkeää, että tulee vaikka viestillä joulun toivotus. Kyllä se ystävyys pysyy vaikka ei korttia tulisikaan. 🙏

Vierailija
9/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muistaa lähempänä joulua jouluisella tekstiviestillä, on paljon helpompaa.

Vierailija
10/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi niin, että posti palautti korttini, vaikka osoite on oikein. Väittivät, ettei kyseinen kaveri asu siellä missä asuu. Minusta perinne on kaunis ja jatkaisin sitä mielelläni, mutta posti tekee omalla sössimisellään kaiken vaikeaksi.

Muuttanut, eikä ole kertonut sinulle.

Vierailija
11/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui korttien kirjoitus siihen, kun viimeinen mummu ei ollut enää vastaanottamassa korttia. En enää jaksa keskittyä siihenkin joulun alla. Töissä on silloin vuoden kiireisin aika.

Vierailija
12/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kysyä häneltä missä ajassa kirjattu kirje ehtisi perille. Ehkä hän saisi siitä vihjeen?

Vierailija
13/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiempina vuosina lähettänyt ihan hirveän paljon joulukortteja. Tämänä vuonna karsin määrän noin kolmannekseen ja lähetin lähinnä vaan vanhemmille sukulaisille (jotka eivät käytä somea tai muuta vastaavia).

Ystäville ajattelin ottaa jonkun ihanan jouluisen kuvan ja lähettää sen kivan jouluisen runon tai biisin sanojen kanssa ihan viestinä. Parhaalle ystävälle aion soittaa.

Vierailija
14/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään lähetetä enää mitään joulukortteja. 

Vierailija
15/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on nykyään mahdollista että Posti toimittaa kortin vasta pari viikkoa joulun jälkeen. Että vielä ei kannata olla huolissaan.

Vierailija
16/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki ehdottomasti! Ei tuota voi enää paikata, edes sillä, että nyt parina joulua ennen olevalla arkipäivänä tulee kortti myöhässä!

Vierailija
17/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on 90 vee 🤣

Vierailija
18/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä hänelle sähköpostijoulukortti,siis digi . Tänä jouluna harrastin sitä kaikille moderneille tuttavilleni.

Vierailija
19/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika.

1. Tänään on 20.12. Posti tulee vielä monta kertaa ennen joulua.

2. Postin toiminta on mennyt huonoksi. Olen saanut kolmena viime vuonna joulukortteja vielä helmikuussakin, vaikka lähettäjä on ne varmasti ajallaan lähettänyt.

3. Osittain em. syystä olen itse vaihtanut postin kautta lähetettävät pahvikortit viestinä lähetettävään jouluntoivotukseen. Lähetän ne aatonaattona tai aattoaamuna.

4. Postimaksujen ja myös niiden pahvikorttien hinnat ovat nousseet taivaisiin. Tiedän monta mm. vanhempaa ihmistä, jotka tästä syystä ovat rajanneet ja karsineet lähetettävien korttien määrää.

Vierailija
20/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää rakastan kortteja! Jos saan jonku per se tekstarin niin heti pois mun joulukorttilistalta! Mut ne kortit vaan nykyään kestää esmes mun veljen synttärikortti matkasi Tampereelta Lahteen 3 viikkoa. Ja mun kummien nimpparikorttti ei tullut koskaan perille. Kiitos posti.