Mitä tehdä vanhemmalle joka jatkuvasti lainaa rahaa
lapsiltaan? Taustatietoa, hän ei osaa käyttää rahaa jatkuvasti veloissa/tili menee heti eikä toivoakaan säästämisestä.
Aikoinaan lainailin itse rahaa hänelle melkein viikottain, ostin kalliita lahjoja ja jossakin vaiheessa vain havahduin siihen, että ei tää tuu ikinä loppumaan ja ei ole minun tehtävä jatkuvasti rahallisesti olla tukemassa.
Nyt hän on jo pitkään tehnyt samaa sisarelleni, joka rupeaa myös olemaan siinnä pisteessä että ei jaksa enää. Henkilölle on välillä sanottu että pitää loppua toi rahan pyytäminen mutta hiljaisuus kestää ehkä max 3viikkoa. Olen ruvennut huomaamaan piirteitä, että varmaan kohta rupeaa taas multa pyytämään rahaa.
Oon yksinkertaisesti ihan loppu tähän kierteeseen
Kommentit (8)
Mitä ihmettä. Ei saa mahdollistaa tuollaista hyvöksikäyttöä. Älkää enää antako, kertokaa että olette keskenänne sopineet niin.
Miksi annatte rahaa?
Krooniseen rahan pummaukseen ei auta muuta kuin lakata antamasta. Lopettaa mahdollistaminen.
Voit ohjeistaa hänet kirkon diakonille anttaa hätä apua,kuin sosialivirasto.Toinen jokainen kaupuni on ilmasruan jako pisteet,siine vaan jonotaa ruokaa.Kukaan ei Sumi kuole nälkään.Muistakaan myös ystävät tutavat ja Naapurit ! Yksin asuvat henkilöt pieni tulosina eivät ole teidän vippi kassanne.Asetatte heidät ahdistavaan tilanteesen, pyytämällä raha lainaa eläkepäivään asti.
Pitäisi tietää paljonko on käytössä rahaa. Onko se 3500e, 2000e vai 200-500e. Ja laskut, vuokrat etc. Jos rahaa ei ole kuin vähän, ehdotan että annatte suoraan aina kuussa jonkun summan hänen toivomana aikana, ei lainailua. Ja hankitte muuta tarvittavaa, jos puuttuu tai apteekki. Jos hänellä on käytössä paljon rahaa tuhansia euroja kuussa ja ei jää, niin mihin se mahdollisesti katoaa, onko yritystoimintaa tai jokin muu. Osa on pienituloisia kyllä. Turhaa draamaa ei kannata tehdä, asiat voi hoitaa hienovaraisesti. Ei udella liikoja, mutta vähän hahmottaa että paljonko pitäisi olla.
Muutosta ei tapahdu, jos suostutte aina antamaan rahaa.
Jos äiti ei osaa käyttää rahaa, hän voi hakeutua vapaaehtoiseen edunvalvontaan eli viranomainen hoitaa hänen pakolliset menonsa ja hän saa hieman käyttörahaa.
Onko mahdollista, että äidillänne on jokin tila tai sairaus, joka saa aikaan rahattomuutta. Voisiko hän esimerkiksi olla lievästi kehitysvammainen?
Eilen sinulta oli kuollut läheinen? Tyyli on sama...
Vierailija kirjoitti:
Muutosta ei tapahdu, jos suostutte aina antamaan rahaa.
Jos äiti ei osaa käyttää rahaa, hän voi hakeutua vapaaehtoiseen edunvalvontaan eli viranomainen hoitaa hänen pakolliset menonsa ja hän saa hieman käyttörahaa.
Onko mahdollista, että äidillänne on jokin tila tai sairaus, joka saa aikaan rahattomuutta. Voisiko hän esimerkiksi olla lievästi kehitysvammainen?
Sen vapaaehtoisen edunvalvonnan nimi on välitystili. Siinä saa itselleen kaikki loput rahat , jotka välttämättömien menojen jälkeen
Aina voi kieltäytyä.