Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritysten ahneusinflaatio hirvittää: Hoplopin neljän nakin annos olikin "yksi nakki neljässä osassa"

Vierailija
18.12.2023 |

Hoplopin neljän nakin annos olikin yksi nakki neljässä osassa Anette pahoitti mielensä

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f6708ea1-cf18-41b3-a93f-84b6f5726789

"Hoplopin toimitusjohtaja Kalle Peltola sanoo, että seuraavaan ruokalistaan nakin koko vaihtuu suuremmaksi."

Kävisinkö tällaisissa ahneusinflaatiofirmoissa kuten Hoplop, no en takuulla.

Greedflation on OrpoPurra-ajan oire ja päälle saamme pian Petterin ja Riikan ruoan ALV:n noston. Paranna ahneussairautta boikoteilla.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon aterian jälkeen asiakas äänestää jaloillaan - kukaan ei takuulla syö toiste tuota annosta tai tuossa paikassa.

Vierailija
22/45 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanille ihan jokapäiväinen kokemus - et pääse itse annostasi edes valitsemaan, on vain joku hämärä ns. vegevaihtoehto, joka löytyy vain kysymällä. Ikinä et tiedä, mitä saat, mutta varma voit olla siitä, että kokku ei osaa laittaa kuin lihaa, jolloin vegaani joutuu tyytymään annokseen, joka maksaa ihan yhtä paljon kuin muut, mutta ei maistu miltään eikä sisällä grammaakaan proteiinia. Näkyykö tästä otsikoita? Ei. 

Valintoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanille ihan jokapäiväinen kokemus - et pääse itse annostasi edes valitsemaan, on vain joku hämärä ns. vegevaihtoehto, joka löytyy vain kysymällä. Ikinä et tiedä, mitä saat, mutta varma voit olla siitä, että kokku ei osaa laittaa kuin lihaa, jolloin vegaani joutuu tyytymään annokseen, joka maksaa ihan yhtä paljon kuin muut, mutta ei maistu miltään eikä sisällä grammaakaan proteiinia. Näkyykö tästä otsikoita? Ei. 

Valintoja

Kotona syödään sitä mitä halutaan, kodin ulkopuolella sitä mitä tarjotaan.

Vierailija
24/45 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi viettää päivää hoplopissa? Oliko äiti kenties ajatellut itse syödä lapsen annoksesta omaan nälkäänsä pari nakkia ja lapselle loput? Kyllä tuo annos minusta ainakin näyttää pienelle lapselle sopivalta, en aikuisenakaan syö neljää kokonaista nakkia yhdellä ruoalla, minulle riittää kolme ja tuossa annoksessa ranskalaisiakin on ihan riittävä määrä, kuka edes syöttää pienelle lapselle mitään suolaisia ja rasvaisia ranskalaisia? Taas on ongelmat äidillä, kun on ihan kraanavettä joutunut juomaan. Ei ole annettu limuja pilaamaan lasten hampaita.

Eikö tuollaisiin "huvipuistoihin" mennä lähinnä juhlimaan jotain? Kyllä silloin varmaan haluaa muutakin kuin vettä ja pari nakinpalaa. Yritykselle aika iso mainekolaus. Toisaalta mallia on otettu varmaan jostain mäkkäristä. Viimeksi kun kävin, joskus 15-20v sitten, nauroin ääneen kun sain aterian eteeni. Kaikkeen me ihmiset tyydytäänkin länsimaisessa sivistysvaltiossa. Kaikki tietävät mitä on terveellinen hyvä ruoka ja kuitenkin ostetaan kympillä vanhaa biojätetasoista syötävää lapsillekin.

Vierailija
25/45 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on olemassa ihmisiä jotka olisivat tyytyväisiä, vaikka ateriassa olisi vain yksi ranskanperuna.

Vierailija
26/45 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.aamulehti.fi/ruoka/art-2000007343265.html

Alle kouluikäiset

Jos ruokavalioon kuuluu makkaraa/nakkeja ja leikkeleitä, niiden yhteismäärä saisi olla enintään 150 g viikossa.

Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi

1 makkara-ateriaa viikossa ja 1 leikkelesiivua per päivä tai 2 makkara-ateriaa viikossa, ei leikkeleitä tai 2 leikkelettä per päivä. Kinkkukiusaus vastaa makkara-ateriaa.

Pienillä leikki-ikäisillä (12-vuotiaat) määrän on syytä olla pienempi, enintään 1 makkara-ateria viikossa ja silloin tällöin leikkeleenä

Vaikuttiko siltä että tuo perhe kävi päivittäin tai viikottain Hoplopissa. Nakkiateria silloin tällöin ei vaikuta p-skan vertaa lasten terveyteen. Etkö muka itse käytä hermomyrkky alkoholia?

Vierailija
27/45 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta huomaa että ollaan nykyään bisness kansaa. Naton, DCA-sopimuksen lisäksi ylitetään nyt amerikan standardit selvästi tässäkin, siis kauppamiesten ahneudessa. Antti Häkkänen ja Elina Valtonen voivat nyt olla ylpeitä monesta syystä Washingtonissa.

Pian hakataan jenkit jopa sosiaaliturvan huonoudessa, kiitos Orpo ja Purra!

Purra on kai kasvissyöjä, ei ole käynyt hoplopissa kenenkään nakkeja syömässä.

Rusukatko ne näitä juttuja lietsoo, vai oma vasemmisto? Aika erikoinen hyökkäys on menossa. En haluaisi uskoa, että oppositiossa tuollaista kieltä käytetää, joten luultavasti on taas naapuri asialla hybrideillään.

Venäjäkortti joka paikan jokeri vedetty taas esiin oikeiston pakasta

Vierailija
28/45 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.aamulehti.fi/ruoka/art-2000007343265.html

Alle kouluikäiset

Jos ruokavalioon kuuluu makkaraa/nakkeja ja leikkeleitä, niiden yhteismäärä saisi olla enintään 150 g viikossa.

Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi

1 makkara-ateriaa viikossa ja 1 leikkelesiivua per päivä tai 2 makkara-ateriaa viikossa, ei leikkeleitä tai 2 leikkelettä per päivä. Kinkkukiusaus vastaa makkara-ateriaa.

Pienillä leikki-ikäisillä (12-vuotiaat) määrän on syytä olla pienempi, enintään 1 makkara-ateria viikossa ja silloin tällöin leikkeleenä

Vaikuttiko siltä että tuo perhe kävi päivittäin tai viikottain Hoplopissa. Nakkiateria silloin tällöin ei vaikuta p-skan vertaa lasten terveyteen. Etkö muka itse käytä hermomyrkky alkoholia?

Jos ne ois siellä joka viikko nakkeja syömässä, ne ois varmaan tienneet että neljä nakkia tarkoittaa nakki neljässä osassa. 

Vierailija
29/45 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi viettää päivää hoplopissa? Oliko äiti kenties ajatellut itse syödä lapsen annoksesta omaan nälkäänsä pari nakkia ja lapselle loput? Kyllä tuo annos minusta ainakin näyttää pienelle lapselle sopivalta, en aikuisenakaan syö neljää kokonaista nakkia yhdellä ruoalla, minulle riittää kolme ja tuossa annoksessa ranskalaisiakin on ihan riittävä määrä, kuka edes syöttää pienelle lapselle mitään suolaisia ja rasvaisia ranskalaisia? Taas on ongelmat äidillä, kun on ihan kraanavettä joutunut juomaan. Ei ole annettu limuja pilaamaan lasten hampaita.

Ero niillä lapsilla ja sinulla on se, että lapset siellä hoplopissa juoksee ja kiipeilee koko päivän. Kyllä siinä on kulutus vähän eri luokkaa kuin palstaa selaillessa. Mun 8v lapsi syö normaalistikin suunnilleen saman kuin minä toimistotöitä tekevä nainen, vaikka on tosi hoikka ja siro tyttö. Saati sitten jos hilluisi päivän jossain hoplopissa. Neljä nakinpalaa ois ihan vitsi. 

30/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä tämä!

Omakohtaistakin kokemusta on toissavuodelta. Tilasin tasan saman kanasalaatin kahdessa eri Hoplopissa. Vantaan Tammistossa salaatti oli todella runsas ja kanaa oli paljon. Seuraavassa kuussa sama salaatti Helsinki Outletissa: kyseinen kanasalaatti oli kokenut pienennyksen, sillä salaatti oli n 1/4 Tammiston salaatin koosta. Oli niin pöyristynyt, etten edes tajunnut käydä kertomassa mielipidettäni.

Eli tasalaatuisuuteen voisivat kyllä kiinnittää parempaa huomiota jatkossa.

31/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero niillä lapsilla ja sinulla on se, että lapset siellä hoplopissa juoksee ja kiipeilee koko päivän. Kyllä siinä on kulutus vähän eri luokkaa kuin palstaa selaillessa. Mun 8v lapsi syö normaalistikin suunnilleen saman kuin minä toimistotöitä tekevä nainen, vaikka on tosi hoikka ja siro tyttö. Saati sit

JA: eiköhän neljän kokonaisen nakin annoksen hintakin kelvannut vaikka tilalla oli ns prinssin nakkeja!?

Vierailija
32/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämän jälkeen luovuttaa rahansa hoplopin nakkiruokaa vastaan? 

Samalla hinnalla iso nakkipaketti, perunamuusi ja porkkanat kaupasta kotimatkalla.

Markkinat toimii näin. 

Vierailija
33/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjassamme Itseaiheutetut ongelmat

Vierailija
34/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota omat eväät mukaan tai ole kiitollinen, että kokki suostuu edes yrittämään.

Vierailija
35/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta huomaa että ollaan nykyään bisness kansaa. Naton, DCA-sopimuksen lisäksi ylitetään nyt amerikan standardit selvästi tässäkin, siis kauppamiesten ahneudessa. Antti Häkkänen ja Elina Valtonen voivat nyt olla ylpeitä monesta syystä Washingtonissa.

Jos tekee töitä, ei tarvitse sosiaaliturvaa. Pummit sitten asuu sillan alla, mutta se on pummien ongelma.

Ihanko totta? Kato kun minä teen töitä, mutta rahat ei riitä, kun palkka on niin pieni. Ai niin, sekin on oma valinta. No, mutta , muutan Helsingistä vttuun ja vaihdan lähihoitajan työt koodarin hommiin, niin ei sun ja muiden persukoiden tarvitse huolehtia. Kyllä sieltä kingkongista saatte halpoja hoitajia, jotka hoitaa teidän lapset ja vanhuksetm

Vierailija
36/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puhua aina monikossa yrityksistä, nämä Hoplopit sun muut isot firmat ovat aina olleet pihejä.

Vierailija
37/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee töitä, ei tarvitse sosiaaliturvaa. Pummit sitten asuu sillan alla, mutta se on pummien ongelma.

Mene sinä persu- runkkkaaja suoltamaan tätä jokapäiväistä baskaasi muualle. Tässä puhutaan hoplopista ja ruoka- annoksesta.

Vttu kun tämä aina tulee pilaamaan joka ketjun täällä. Joka ketjun.

Vierailija
38/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta.

Vierailija
39/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintoja

Kotona syödään sitä mitä halutaan, kodin ulkopuolella sitä mitä tarjotaan.

Tässähän ei ole mitään tarjottu vaan on haluttu ostaa lapselle äärimmäisen epäterveellinen ateria.

Vierailija
40/45 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään on olemassa ihmisiä jotka olisivat tyytyväisiä, vaikka ateriassa olisi vain yksi ranskanperuna.

Kenenkään ei ole pakko ostaa edes sitä yhtä ranskanperunaa. Syöttäkää oikeaa ruokaa lapsillenne. Ei tarvitse ihmetellä miksi lapset ja nuoretkin on läskejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän