Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko menettänyt lapseni kanssa jotain, kun ei olla käyty Lapissa?

Vierailija
18.12.2023 |

Miten on?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään menetä. Mielestäni kaupunkilomat Euroopan pääkaupungeissa antavat paljon enemmän. Jos et ole nähnyt Roomaa, Prahaa, Pariisia ja Berliiniä, olet menettänyt paljon. 

Vierailija
42/49 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan varsinaisesti menetä, jos ei nimenomaan koe kaipuuta Lapin luontotyyppiin yms. 

Itse taas olen Lapista ja asunkin täällä, tosin eri paikkakunnalla kuin lapsuuden ja minä en ole koskaan käynyt merellä enkä tahdokaan. En pidä merestä yhtään joten ei tulisi mieleenkään lähteä merelle vain koska jotkut toiset tekee niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan hyvä kokemus lapselle olla ylipäänsä jossain hotellissa tai mökkeilykohteessa joskus yötä. Näitä paikkoja on muuallakin kuin Lapissa, esim Tahkolla tai Sotkamon Vuokatissa. En tiedä, onko mitään pointtia mennä just Leville, joka on kallein, kaukaisin ja kylmin paikka.

Lapissa on se avaruuden tuntu, kun näkee kauas ja taivasnilmiöt, yötön yö, kaamos, revontulet.  Ei välttämättä vielä Levillä, vaan ajelepa Käsivarteen, tai Ivalosta ylöspäin.

Vierailija
44/49 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kysymys. Menettänyt jotain kun et oo muksus kanssa käynyt lapissa? Jos ihmisellä on jotain niin sen voi menettää mutta mä en nyt käsitä miten voi menettää jotakin jos ei käy pohjoisessa, ethän sä ole omistanut mitään reissua jonka olet sitten ykskaks menettänyt. Ihan outo aloitus.

Vierailija
45/49 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mentiin aina talvella Alpeille. Lapissa kävin vasta aikuisena ja onhan sekin hieno paikka varsinkin luonnon puolesta. Itse mene sinne mieluiten syksyllä kun vaeltaminen on hienoimmillaan. Laskettelun puolesta en ole mitään menettänyt. Alpeilla laskettelu oli aina lapsuuteni kohokohta ja opetti sen että maailma on auki ja minne vain voi mennä. Me teimme siis aina sinne omatoimimatkoja ja ajelimme keskusten välillä niin että vuosien kuluessa tule käytyä suunnilleen kaikki isoimmat keskukset. 

Vierailija
46/49 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siellä kaunista ja eri näköistä kuin etelämmässä, vaikka hiihtää ja lasketella nyt voi etelässäkin tänä vuonna ja katsella revontuliakin välillä. Laskettelukeskukseen kun menee, on tietysti tarjolla paljon palveluita ja aktiviteetteja sekä kansainvälinen meininki. Pienemmissä 'rysissä' sitten sitä luonnonrauhaa. Itse tykkään kyllä käydä joka talvi.

Vierailija
47/49 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet menettänyt Lapin reissun.

Vierailija
48/49 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkamo ja Vuokatinrinteet . Reissu sinne oli huippukiva.

Vierailija
49/49 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vielä hienompaa kuin laskettelu ovat pitkät, rauhalliset hiihtolenkit kevätauringossa latukahviloista ja tulipaikoista nauttien. Sen päälle kun syö ja käy saunassa, on loppuillan ihan taju kankaalla, vaikka hiihtolenkin jaksoikin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan