Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten määrittelet maalla asumisen?

Vierailija
18.12.2023 |

Onko se korvessa asumista, jossa naapureita ei näy ja ollaan todella metsien keskellä?

Vai onko se myös kylän keskellä asumista, jossa naapureita on joka puolella? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä maalaiskylässä, 300 asukasta. Ikkunoista näkyy naapureita 4 suuntaan. En miellä asuvani maalla. 

Vierailija
2/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pikku rantakaupungin ulkopuolella noin 6 km palveluista. Keskellä metsää ja peltoja mutta on täällä naapureita ihan yllin kyllin. Hiljaista ja omasta mielestäni varsin mukava alue, harvoin on taloja myytävänä ja kai se kertoo siitä että asukkaat viihtyvät. Hyvät marja- ja sienimetsät. Villieläimiä runsaasti.

Kyllä tämä suurkaupunkilaisten mielestä ihan maaseutua on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naapureita pihapiirissä ja lähimpään taajamaan noin 15 km tai enemmän. 10 kilometrin matka kauppaan ym. on mielestäni jo taajaman liepeillä elämistä. Toki luonto on silloin jo läsnä, mutta siinä on silti erilainen tunnelma kun ihmisten ilmoille on pikkumatka.

Maalla asuminen on mielestäni juuri sitä korvessa asumista, kaukana muista.

Vierailija
4/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudun ulkopuolinen alue

Vierailija
5/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta maalla asumista on kaikki alle 20 000 asukkaan kunnassa asuminen, taajamassa tai syrjäseudulla. Toki myös isojen kaupunkien laitamilla on maaseutumaista ympäristöä ja voi sanoa asuvansa maalla. Minä asun 4 km päässä kirkonkylältä ja mulla on tässä pieni maatila. Kyllä koen asuvani maalla. 

Vierailija
6/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kylässä asuminen on maalla asumista. Paljon luontoa ympärille, ei kerrostaloja, vähän palveluita, vähän liikennettä.

Vierailija
7/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asun alle 2000 ihmisen kyläpahasessa ja en ole maalta muiden mielestä, vaan "keskustasta" tai "kirkolta", koska taloni on niin lähellä yhden kaupan ja apteekin "keskustaa".

Vierailija
8/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pienessä maalaiskylässä, 300 asukasta. Ikkunoista näkyy naapureita 4 suuntaan. En miellä asuvani maalla. 

Jos asut MAALAISkylässä niin silloin kyllä asut maalla...

Vierailija
9/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lähin naapuri on vähintään satojen metrien päässä

-Naapuriin ei mielellään ole näköyhteyttä

-Talo ei ole valtaväylän välittömässä läheisyydessä

-Ulkona kuulee lähinnä luonnon ääniä ja luonto on lähellä

Vierailija
10/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tämmöisessä 8000 asukkaan asukkaan kylässä ja kyllä minä mielestäni maalla asun vaikka olen vain 1 km keskustasta.

Vierailija
11/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu voi olla myös pikkukaupungissa tai pienessä paikassa. Joskin niissä hankalaa jos ei pääse helposti autoton luontoon, osassa pääsee. Maaseutu toki voi olla luonto. Osa ei pidä maatilan läheisyydestä, jos on kova meno siellä tai haju.

Vierailija
12/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haja-asutusalue rakennuskaavan mukaan, ei siis taajama.

Vierailija
13/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku lähiö jossain skutsissa

Vierailija
14/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kehä2 nurkilta se alkaa. Kehä3 nurkathan on enimmäkseen metsää ja peltoa.

Puolet elämästäni olen asunut Hki keskustassa ja puolet kehien ulkopuolella.

Vierailija
15/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuminen on haja-asutusalueella asumista. Naapurit sopivan matkan päässä, ei liian lähellä. Luonto lähellä ja liikenteen äänet eivät kuulu. Palvelut 4 km päässä. Asumme näin.

Vierailija
16/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asutaan, kun asutaan haja-asutusalueella. Ei palveluita, katuvalot kymmenen talon kylässä max kilometrin matkalla, julkiset kulkee viiden kilometrin päästä pari kertaa päivässä jne. Itse asun maaseutukunnan kirkonkylällä, enkä miellä asuvani maalla.

Vierailija
17/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa*kahuussiin mennessä pitää susia hätistellä pois potkimalla niitä pe*seelle, silloin voi sanoa asuvansa maalla.

Vierailija
18/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuu kun ympäristössä on maa- ja metsätiloja.

Vierailija
19/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo 

Vierailija
20/22 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan 50 km Helsingin ytimestä. Lähin naapuri 200 metrin päässä. Metsää ja peltoa on ympärillä. Kesällä 35 min Munkkiniemeen autolla. Kyllä, täysin landella, ei tänne kukaan vahingossa eksy - onneksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan