Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monesko joulu on kun olet perheen emäntänä, sujuuko jo kinkunpaisto ja graavaukset ihan suoraan vanhasta muistista?

Vierailija
17.12.2023 |

Vai pitääkö vielä hermoilla ja tutkia reseptejä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 20 joulua menny niin että olen vetovastuussa. Koko homma on ihan hanurista, kun en edes haluaisi viettää joulua, mutta pakko on kun on perhettä enkä halua pilata heidän iloaan. 

Mulla on vuosien saatossa hyväksi hioutunut järjestelmä, jolla juhla vedetään läpi rutiinilla ja mahdollisimman kivuttomasti.

Tänään kaivoin joka vuotisen joululistan esille, kirjoitin kalenteriin joka päivälle todo listan ja huomenna laitan hösseliksi. Perheenjäsenille on omat tehtävälistat. 

Vierailija
22/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25. joulu. Mies graavaa lohen ja paistaa kinkun, kuten aiempinakin vuosina.

Mua aona huvittaa nää joulruokien miesten-osuudet. Eli mies työntää kinkun uuniin ja laittaa suolaa, ja mahdollisesti jotain maustetta, kalaan ja sitä pidetään suurena saavutuksena 😂 Ne on miesten hommia 💪😂

No missä muussa jouluruuassa sitten on kovin paljon enempää valmistelua? Ei missään.

Ihan kaikissa muissa. Kinkunpaisto ja lohen graavaus on kaikista helpoimmat hommat.

Perunalaatikko on meillä noiden lisäksi ainoa, mikä tehdään itse. Oikeastaan kaikki muu vaan ladotaan kaupasta suoraan pöytään. Ei liian vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsuuden kodissani kinkun paisto ja kalan kraavaaminen isännän hommia, joten tietysti vanhimpana tyttärenä ne aikoinaan opin. Ei ole enää lapsiperhettä jouluna kotona ja itselleni en ala kinkkua paistaa, mutta kyllähän se tarvittaessa sujuu ja hyvä tulee.

Vierailija
24/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies paistaa kinkun eikä meillä syödä graavilohta. Muut ruoat tehdään yhdessä. 

Vierailija
25/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30. Joulu menossa emännöidessä. Aina pitää tarkastaa reseptit ja yleensä keksiä jotain uutta tarjottavaa kokeeksi tai valmistaa uudella tavalla. Esim. imelletyn perunalaatikon olen tehnyt muutaman vuoden pakasteperunamuussi-aineksista. Helppoa ja herkullista.

Kiva kun tulee joulu ja lapset perheineen!

Vierailija
26/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidan pääosin jouluvalmistelut meillä joka vuosi, nykyisen miehen kanssa mennyt 14 vuotta näin. Tänä jouluaattona pääsen kokkaamisen suhteen vähällä, kun mennään viettämään sitä pojan perheen kanssa vaihteeksi heidän kutsustaan.

Vierailija
27/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

34. vuosi ja kyllä sujuu hermoilematta ja rutiinilla.

Vierailija
28/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua aona huvittaa nää joulruokien miesten-osuudet. Eli mies työntää kinkun uuniin ja laittaa suolaa, ja mahdollisesti jotain maustetta, kalaan ja sitä pidetään suurena saavutuksena 😂 Ne on miesten hommia 💪😂

No missä muussa jouluruuassa sitten on kovin paljon enempää valmistelua? Ei missään.

Ihan kaikissa muissa. Kinkunpaisto ja lohen graavaus on kaikista helpoimmat hommat.

Perunalaatikko on meillä noiden lisäksi ainoa, mikä tehdään itse. Oikeastaan kaikki muu vaan ladotaan kaupasta suoraan pöytään. Ei liian vaikeaa.

No, joulu on minusta vuoden suurin juhla. En pienempiinkään juhliin osta kaupan eineksiä. Arkena niitä voi syödä, mutta ei jouluna. En minä lasten rippijuhliinkaan lämmitellyt maksalaatikkoa.

Vierailija
29/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hoitaa suolaiset ruoat, lapset ja minä makean puolen. Toimii hyvin. 

En ole ikinä tehnyt yhtään laatikkoruokaa, en edes makaronilaatikkoa. Onneksi miestä kiinnostaa keittiössä häärääminen, niin ei tartte tyytyä eineksiin tai noutoruokaan.

Vierailija
30/31 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On miehiä, joilta tuo onnistuu ja on miehiä, joilta nuo hommat eivät onnistu. Mieluummin se ensimmäinen versio 😌

Vierailija
31/31 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan 20 joulua menny niin että olen vetovastuussa. Koko homma on ihan hanurista, kun en edes haluaisi viettää joulua, mutta pakko on kun on perhettä enkä halua pilata heidän iloaan. 

Mulla on vuosien saatossa hyväksi hioutunut järjestelmä, jolla juhla vedetään läpi rutiinilla ja mahdollisimman kivuttomasti.

Tänään kaivoin joka vuotisen joululistan esille, kirjoitin kalenteriin joka päivälle todo listan ja huomenna laitan hösseliksi. Perheenjäsenille on omat tehtävälistat. 

APUA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän