Onnistuminen ensimmäisestä IVF-hoidosta?
Aloitamme hoidot joulun jälkeen. Toivoisin, että voisin kuulla hyviä kokemuksia, onko jollakin tärpännyt ensimmäisellä kerralla?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan sitten eka kierto, eka IVF - tuloksena tuplat. Olin 35v, taustalla endometrioosi, tukkeutuneet munatorvet ja kaikenlaista muuta pientä.
Toinen näistä lapsista sai lokakuussa esikoisensa, sellaisen luomulapsen.
Siirrettiinkö tuolloin kaksi alkiota kerrallaan? :)Ap
Olisi siirretty vaikka 3, jos olisi ollut mahdollista, mutta "tuotin" vain kaksi munasolua.
Nykyään ei siirretä kuin yksi kerrallaan, koska kaksosraskaus on aina riski.
Ensimmäisestä siirrosta onnistumisen todennäköisyys on aika pieni
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisestä siirrosta onnistumisen todennäköisyys on aika pieni
Ei kai se ole yhtään sen pienempi kuin seuraavistakaan - joillain tärppää ekalla kerralla ja toisilla ei edes kymmenennellä kerralla. Tilastollisesti kolmannes siirroista johtaa raskauteen.
Täällä yksi kiitollinen ensi yrittämällä raskautunut.
Ikää 30v, AMH 0,88.
1IVF, viisi saatiin kerätyksi joista 4 hedelmöittyi. Yksi siirrettiin tuoresiirtona ja kolme pakastettu. Nyt varovaisesti iloitaan, RV 10+1.
Seuraavasta kierrosta ovuloin, ultran mukaan irronnut vielä 2 munasolua siitä kierrosta. Eivät olleet hedelmöittyneet/kiinnittyneet, eli yksi sikiö on hautumassa. Mutta hassu yksityiskohta, jonka en olisi uskonut voivan olla mahdollista. Ihmiskeho on ihmeellinen 😅
Meillä onnistui ekalla IVF-kerralla, saimme kaksoset. Vain kaksi alkiota onnistui ja molemmat sitten kiinnittyi. Pakkaseen ei jäänyt mitään.
Ap täällä. En ole vielä raskaana. Hoidot keskeytyivät ja olisivat taas alkamassa alusta.
Mulla tärppäsi tokalla. Endometrooosi, 43 v. pakastealkion siirto.
Täällä. Ensimmäisestä siirrosta syntyi lapsi. Oli ensimmäinen raskauteni myös, yritystä takana 5 vuotta. Esikoisen jälkeen olen tullut 2 kertaa luomusti raskaaksi mutta molemmat meni kesken. Alkioita on pakkasessa, toivottavasti niistä saadaan aikanaan sisarus.
Nosto
Ensimmäinen punktio ja siirto lähestyvät! Nyt piikitellään..
Ap
Ekasta IVF:stä tuli kaksoset.
Olin 24, kun hoito tehtiin, täytin 25 ennen kaksosten syntymää.
Kaksi Äitiäkö siellä taas lässyttämässä ?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei siirretä kuin yksi kerrallaan, koska kaksosraskaus on aina riski.
Silti voi tulla kaksoset 🙂
Vierailija kirjoitti:
Ekasta IVF:stä tuli kaksoset.
Olin 24, kun hoito tehtiin, täytin 25 ennen kaksosten syntymää.
Siirrettiinkö kaksi?
anteeksi nyt vaan, mutta tuo on sairasta, täysin sairasta. mieti nyt. entäs jos lapsesi syntyy ennenaikaisesti ja kituu koko elämänsä?
Tsemppiä sinulle!
Ap