Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistinen äiti

Vierailija
17.12.2023 |

Olen pitkään miettinyt että äitini on narsistinen. Jos ei saa tahtoaan läpi, hoitaa asian keinoja kaihtamatta. Usein hän kiristää minua asioilla jotka ovat vaikeita tai arkoja. Kun panen hänella hanttiin käyttää hän minuun selkeää henkistä väkivaltaa. Olen aina syyllinen kaikkeen, väärässä ja minun pitää huonoa käytöstäni pyytää anteeksi. Ja se tarvitsee kaikkien kuullen ilmoittaa ja pyytää anteeksi. Kun kerron ettei joku mitä hän teki tuntunut kivalle niin sellaista ei ole koskaan sattunutkaan tai jos on niin ei siitä tarvitse ottaa itseensä tai vääristelem asioita ja muistan väärin. Miten saada tälläiselle ihmiselle pistettyä hanttiin. Olen pian täysi-ikäinen mutta en mahda äidilleni mitään. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä kanssakäymistä äläkä kerro hänelle mitään henkilökohtaisesta elämästäsi. Kysele hänen elämästään ja pidä keskustelu small talk -tasolla kuten naapurin kanssa. Älä antaudu väittelyihin, vaan vaihda puheenaihetta tai poistu paikalta, lopeta puhelu, jos sieltä tulee ei-toivottua matskua.

Vierailija
2/7 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omillani ja olen tyytyväinen siihen ratkaisuun, mutta hänen kiristyskeinonaan on se, että muutan takaisin kotiin. Jos en puhu hänen kanssaan tai osallistu keskusteluun. Joten on vaikea olla puhumatta kun on pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Älä anna periksi
4/7 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun "mummi" käyttäytyi noin äitiäni kohtaan. Mikään ei ollut koskaan riittävästi. Vieläkin olen pahoillani äitin puolesta. 

Vierailija
5/7 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, niin monta tälläistä tapausta tunnen. Mä epäilen että tyttölapset on kasvatettu joskus tuohon että oma tahto saadaan läpi keinoja kaihtamatta. Aina naisilla ei ole ollut yhtälailla oikeuksia kuin miehillä, ehkä se on ollut tapa selvitä elämästä.

Vierailija
6/7 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta, niin monta tälläistä tapausta tunnen. Mä epäilen että tyttölapset on kasvatettu joskus tuohon että oma tahto saadaan läpi keinoja kaihtamatta. Aina naisilla ei ole ollut yhtälailla oikeuksia kuin miehillä, ehkä se on ollut tapa selvitä elämästä.

No mites sitte vain osa tietystä ikäryhmästä on tällaisia. Vtun idiootti:D

Vierailija
7/7 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites sitte vain osa tietystä ikäryhmästä on tällaisia. Vtun idiootti:D

Edistys ei tapahdu hetkessä. Kommentista päätellen joku on ainakin saanut osansa narsistin kasvatuksesta, eikä ole vieläkään oppinut että itseään ei tarvitse tuoda keinolla millä hyvänsä muiden mielipiteiden yläpuolelle. No noloa tuollainen käytös on, kumpa voisit sen ymmärtää.

Kasvatus on sellainen asia mikä yleensä poikkeaa perheiden keskuudessa.

Esim nykyäänkin joissakin perheissä on edelleen normaalia että esimerkiksi lapsi saa fyysistä kuritusta, mikä on ollut laitonta jo pitkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän