Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muka outoa käydä kaupassa fillarilla?

Vierailija
17.12.2023 |

En viitsi käyttää autoa 3-5 kilometrin matkaa varten. Ostokset kuljetan sitten tarakkaan kiinnitettävissä laukuissa ja jos ne ei riitä niin erillisessä kärryssä. En ymmärrä miksi niin harva tekee näin. Säästyy rahaa ja saa samalla liikuntaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen niin jatkuvasti, kun ei mulla edes ole autoa 🤷

Vierailija
2/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kävellen tai pyörällä omat sapuskat kuljettaa, mutta en muiden syömisiä rupeaisi kuskaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4km kauppaan ja aina olen mennyt kävellen tai pyörällä. Yleensä kävellen. Mulla ei autoa, eikä täällä mene busseja/junia.

Vierailija
4/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähä niinku rajan ylittäisi.

Vierailija
5/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mökillä pyöräilen kaikki kauppa-ja vedenhakumatkat. Kaupungissa käytän vain julkisia. Kaupat 500 metrin säteellä kaikki, niin ne matkat taitan kävellen. Hyötyliikunta on hyvästä. 

Vierailija
6/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku sanonut sulle, että on outoa? Kyllä täällä Helsingin lähiössä on ihan normaalia, kaupoilla on usein runkolukittavat pyörätelineetkin nykyään. Hain joulukuusenkin pyörällä eikä kukaan kysellyt mitään. 

Vierailija
7/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinulle on sanonut että tuo olisi outoa? 

Vierailija
8/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa, me käydään sähköautolla kaupassa 1km päässä.

Vierailija
9/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana ja ennen lapsia kannoin paljon ostoksia kotiin kävellen ja pyörällä. Nyt kun on kolme lasta ja ruokaa pitää ostaa viidelle henkilölle, niin harvemmin tulee pyörän kanssa lähdettyä kauppaan.

Vierailija
10/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn autolla vain jos pyörätiet on liukkaat kuten tänään. Olen säästänyt bensoissa yli 2000 euroa kun olen alkanut kulkemaan fillarilla. Käyn kaupassa kuitenkin 3-4 kertaa viikossa ja siihen menisi aina 5 litraa bensaa..

Vierailija
11/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn autolla vain jos pyörätiet on liukkaat kuten tänään. Olen säästänyt bensoissa yli 2000 euroa kun olen alkanut kulkemaan fillarilla. Käyn kaupassa kuitenkin 3-4 kertaa viikossa ja siihen menisi aina 5 litraa bensaa..

2000 euroa missä ajassa? Kymmenessä vuodessa? Voi kun on hurja säästö.

Vierailija
12/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kävellen talvella kauppareissulla monessa eri kaupassa. Matkaa kertyy 6km ja reppu painaa monesti 10kg (limut ja maidot tuo painoa). Silloin kun maa on sula, käyn kaupassa pyörällä.

Vierailija
13/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000 euroa missä ajassa? Kymmenessä vuodessa? Voi kun on hurja säästö.

Laskin käteen...

Vierailija
14/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia 

Jos oma auto on siinä kunnossa että sillä ei voi omasta pihasta lähteä mihinkään niin käyn kaupassa joko pyörällä tai kävellen matkaa on 6km yhteen suuntaan

Vierailija
15/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on kyllä todella outoa. Menee taas tämä päivä tuota ihmetellessä, että palautuu tästä.

Vierailija
16/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen niin jatkuvasti, kun ei mulla edes ole autoa 🤷

Olet siis homo.

Olen 61v nainen, enkä tunne vetoa naisiin.

Vierailija
17/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta. Itsekin kävisin noissa etäämällä olevissa isoissa marketeissa jos olisi vielä fillari, mutta se pöllittiin eikä ole ollut ylimääräistä rahaa uuden ostamiseen. Onneksi kävelymatkan päässä (3km/suunta) on kuitenkin iso ässä ja super, ettei tarvitse ihan olla tuon pikkukoon ja alepan varassa. Sikakalliita, vaikkakin koossa on usein etenkin juureksissa hyviä tarjouksia niin ei niitä tarvitse kantaa kaukaa.

Vierailija
18/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta. Itsekin kävisin noissa etäämällä olevissa isoissa marketeissa jos olisi vielä fillari, mutta se pöllittiin eikä ole ollut ylimääräistä rahaa uuden ostamiseen. Onneksi kävelymatkan päässä (3km/suunta) on kuitenkin iso ässä ja super, ettei tarvitse ihan olla tuon pikkukoon ja alepan varassa. Sikakalliita, vaikkakin koossa on usein etenkin juureksissa hyviä tarjouksia niin ei niitä tarvitse kantaa kaukaa.

Mikä lukko siinä oli ja mistä fillari varastettiin?

Vierailija
19/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa eikä fillaria joten käyn kaupassa aina kävellen. Nyt työttömänä on hyvin aikaa kävellä vaikka tuonne citymarkettiin 5km:n päähän jos siellä on joku hyvä tarjous, mutta ei sieltä kyllä viitsi kantaa edes repussa tuollaista 5kg:n pottusäkkiä mikä nyt olisi ollut varsin edullinen.

Vierailija
20/23 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin häirittisi, jos joku ajelisi hyllyjen välissä polkupyörällään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä