Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omatoimikirurgian yleistyminen

Vierailija
17.12.2023 |

Julkinen terveydenhuolto on kriisissä. Lääkäriä en ole nähnyt varmaan 10 vuoteen. Niinpä en vaivautunut edes ottamaan yhteyttä terveyskeskukseen "takaisinsoittoaikoineen", kun huomasin yhden luomeni kasvaneen ja lerpattavan ruman näköisesti, kuin ylimääräinen suikale ihossa.

Tein oman diagnoosini konsultoimatta edes tohtori Googlea. Tempaisin kynsisakset käteeni ja napsaisin sen ihosuikaleen pois. Verta tuli jonkin verran.

Jälkitarkastuksessani noin viikon päästä ihailin parantunutta leikkaushaavaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on syöpä niin jää tutkimatta 

Vierailija
2/8 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on mentävä, koska lääkäriin ei pääse. Itse olen odottanut luomen poistoa jo 3,5v. Aika siirtyi koronan takia, eikä uutta tullut. Lääkäriin olen yrittänyt soitella, mutta en pääse läpi eikä kukaan soita takaisin. E-terveyspalveluissa taas ei ole ikinä yhtään vapaata aikaa.

Aika ison osan muistakin vaivoista hoidan jollain vanhan kansan poppaskonsteilla nykyisin logiikalla: jos se on kuolemaksi, niin se on sitten kuolemaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin (eli naurettiin ulos) lääkärin vastaanotolta, kun pyysin luomenpoistoa. Minulla on kohonnut riski saada ihosyöpä, joten aiemmin luomet on poistettu ja tutkittu iman muuta. Nyt ainoa vaihtoehto on kuulemma mennä yksityiselle, jossa luomenpoisto maksaa noin 600 euroa.

Vierailija
4/8 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää - vaikka hoito loppuu niin luterilaisella kirkolla on nykyään lupa manata paholaista pois potilaista.

Hallitus suunnittelee ensi vaiheessa ohjaavansa tänne psyykepotilaat mutta jatkossa tutkitaan myös mahdollisuutta korvata kalliit sytostaatti- ja sädehoidot väkevällä manauksella 

https://yle.fi/a/74-20062168

Vierailija
5/8 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuluomi harvemmin on syöpää. Ainahan luomia on "hirtetty" kotioloissa.

Vierailija
6/8 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää - vaikka hoito loppuu niin luterilaisella kirkolla on nykyään lupa manata paholaista pois potilaista.

Hallitus suunnittelee ensi vaiheessa ohjaavansa tänne psyykepotilaat mutta jatkossa tutkitaan myös mahdollisuutta korvata kalliit sytostaatti- ja sädehoidot väkevällä manauksella 

https://yle.fi/a/74-20062168

Tämä on kiistatta hyvä uutinen - samalla kertaa hallitus saisi ratkaistua sairaanhoidon ruuhkat ja luterilaisen kirkon jäsenkadon.

Vierailija
7/8 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin voi luomesta tai muusta ihonmuutoksesta ottaa kuvan ja laittaa sähköisenä terkkarille. Mietin vaan jos se ongelmakohta on vaikka esim alapään alueella😬 Varmaan aika iso kynnys ottaa kuva ja ladata kenen tahansa ihmeteltäväksi. 

Ei ehkä ole suositeltavaa leikellä itse noita mutta ymmärrän toisaalta. 

Vierailija
8/8 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kullin liikakasvuun puuttua kotikonstein?