Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellä mennyt 1400 euroa ruokaan kuukaudessa.

Vierailija
17.12.2023 |

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000010018674.html?fbclid=IwAR2GK…

Aikamoista kun 5 henkee syönyt 1400 eurolla. Pitää olla kyllä todella hyvää ruokaa ja kalliita raaka aineita että saanut 1400 euroa kulutettua. Kyllä minä saan tehtyä 10 eurollakin jo hyvän ruuan 2 päiväksi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt taaskaan ymmärtänyt lukemaasi! Lueppa nyt sormi tekstissä ja koeta ymmärtää!

Vierailija
2/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee normaalisti 1200-1400e ruokaan kuussa. Ei käydä ulkona syömässä vaan tehdään kaikki itse, eväät töihin. Kolme lasta meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten saa menemään noin paljon. Meitä 6. Kesällä paljon grillallessa taisi ennätys olla 1200€, sisälsi myös juhannusjuomia. Normaalisti menee n.800€/kk, kokkaan yleensä itse ihan perusterveellistä ruokaa.

Vierailija
4/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupassa käytte? Aika siirtyä Lidliin.

Vierailija
5/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nyt taaskaan ymmärtänyt lukemaasi! Lueppa nyt sormi tekstissä ja koeta ymmärtää!

Sinä et itse tainnut ymmärtää. Kyllä tekstissä sanottiin, että ennen saattoi mennä tuo summa kuukaudessa. 

Otapa silmä käteen ja lue.

-eri-

Vierailija
6/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen talous ja minulla menee hyvin 800-1000€ kuukaudessa ruokakauppaan. Ostan mitä mieli tekee ja tarvitsen. Ei tarvitse hintalappua katsoa. Olen K-kaupan tyytyväinen asiakas. Kaikki ostokset keskittänyt k- ryhmään. 

Vierailija
7/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä kummastutti enemmän, miten 7000 euron tuloillakin pitää alkaa pihistelemään ruokakaupassa ja syödä jonain päivänä vain linssejä ja papuja ja toisena lohta. Mitään keskitietä ei näemmä ole perheessä.

Vierailija
8/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat melko hyvin palkatuissa töissä, jos netto tulot ovat 7000 €/kk. Ei ole kovin monella perheellä tuollaisia tuloja edes bruttona.

Vierailija
9/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään poikkeava summa, kun viisihenkinen perhe ja jos lasku sisältää kaikki muutkin päivittäistavarat.

Vierailija
10/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee nelihenkisellä perheellä 300-400 euroa kuussa ruokaan. Silloin kun asiat oli vielä hyvin, meni 700 e ruokaan kuussa. 1400 e on jo ihan tähtitieteellinen summa.

Vierailija
11/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIDL= NATSISIWA

Vierailija
12/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat melko hyvin palkatuissa töissä, jos netto tulot ovat 7000 €/kk. Ei ole kovin monella perheellä tuollaisia tuloja edes bruttona.

Samaa ihmettelin, varsinkin kun luin että rouva on sairaanhoitaja ja nyt tehnyt töitä valokuvaajana. Jos puolisot tienaisivat kumpikin yhtä paljon, niin kummallakin pitäisi olla vähintään 5000 euron kuukausitulot, jotta netto olisi tuo 7000 e/kk. Ehkä pariskunnan mies tienaa sitten enemmän.

Olin oikeasti yllättynyt, että jossain Kontiolahdella eläminen on niin kallista, ettei tuollaiset tulot meinaa riittää. Heillä on varmaan iso kämppä, niin lämmittäminen ja lainat sitten maksavat paljon.

Vierailija
13/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla syötiin aamulla kaurapuuro maidolla, päivällä töissä tai koulussa, ja illalla kotona keittopotut ja soosi.

Ei tullut kalliiksi.

Vierailija
14/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asut? Meillä myös nettotulot 7000eur kuussa ja ihan tavallisia ollaan omassa ystäväpiirissämme pk-seudulla. Ei tuo caadi kuin 5000-6000 bruttotulot molemmilta asiantuntijatöistä. Tunnetaan useita enemmän tienaaviakin. 

Vierailija
15/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asut? Meillä myös nettotulot 7000eur kuussa ja ihan tavallisia ollaan omassa ystäväpiirissämme pk-seudulla. Ei tuo caadi kuin 5000-6000 bruttotulot molemmilta asiantuntijatöistä. Tunnetaan useita enemmän tienaaviakin. 

Suomalaisten mediaanipalkka on alle 3500 euroa kuussa, joten suurin osa jää kauaksi tuollaisista tuloista. 

Vierailija
16/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta eikä olla saatu menemään yli 1000e edes joulukuussa kun on paljon ruokavieraita ja erikoisherkkuja. Tuossa viinit ja vessapaperitkin yms  jo mukana.

Normikk 600-800e ja syödään hyvin! Me aikuiset 2 lämmintä ateriaa kotona arkisin kun ollaan etätöissä. 

Vierailija
17/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syötiin aamulla kaurapuuro maidolla, päivällä töissä tai koulussa, ja illalla kotona keittopotut ja soosi.

Ei tullut kalliiksi.

Selailin mökillä ollessa vanhoja keittokirjoja, mitkä oli pullollaan edullisia reseptejä. Kyllä 70-luvullakin olisi voinut syödä huomattavasti monipuolisemmin kuin tämän esimerkin mukaan.

Vierailija
18/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä että minun kommentti on poistettu täältä. Kirjoitin että meidän nelihenkinen perhe käyttää rahaa 300-400 e/kk ruokaan. Kun asiat oli vielä hyvin käytettiin 700 e/kk ruokaan. Mikä tässä kurjan totuuden kertomisessa on niin asiatonta että kommentti piti poistaa? Tälläistä elämä vaan nyt on ja pärjätä pitää. En osaisi uneksiakaan elämästä, jossa voisi ostaa ruokakaupasta mitä vaan.

Vierailija
19/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin, varsinkin kun luin että rouva on sairaanhoitaja ja nyt tehnyt töitä valokuvaajana. Jos puolisot tienaisivat kumpikin yhtä paljon, niin kummallakin pitäisi olla vähintään 5000 euron kuukausitulot, jotta netto olisi tuo 7000 e/kk. Ehkä pariskunnan mies tienaa sitten enemmän.

Olin oikeasti yllättynyt, että jossain Kontiolahdella eläminen on niin kallista, ettei tuollaiset tulot meinaa riittää. Heillä on varmaan iso kämppä, niin lämmittäminen ja lainat sitten maksavat paljon.

Ei riitä 5000e 3500e nettoon, pitää olla lähemmäs 6000e

Vierailija
20/26 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä 5000e 3500e nettoon, pitää olla lähemmäs 6000e

Ei pidä. Vähän reilu 5000 riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi