Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsesi ei harrasta liikuntaa?

Vierailija
16.12.2023 |

Käytiin oman lapsen seuran jouluesitystä katsomassa. On kiva katsella terveitä ja osaavia lapsia ja nuoria. Mutta keskiverto suomalaislapset ei liiku? Miksi? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaa hän. Hänellä on keppihevostalli pihavajassa ja juoksee niiden kanssa ympäriinsä sekä hyppii esteitä säässä kuin säässä. Just nyt on ulkona rakentamassa lumesta hevosille esterataa, kavereita tulossa kylään myöhemmin ja pitävät keskenään kisat. Askarreltiin yhdessä eilen ruusukkeita niin että kaikki saavat jonkinlaisen palkinnon.

Vierailija
2/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lihava mutta laiska se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstalta et vastausta saa, täällä kaikkien lapsukaiset on urheilullisia terveyden perikuvia. 

Vierailija
4/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa pleikkaa tai tuijottaa kännykkää.

Vierailija
5/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tältä palstalta et vastausta saa, täällä kaikkien lapsukaiset on urheilullisia terveyden perikuvia. 

Saatpa, ähäkutti: Mun lapset kävelee kouluun 600 metriä ja muu liikunta on koulujumppaa ja vapaa-aika-kävelyä kavereiden kanssa koulun vieressä olevaan puistoon, puissa kiipeilyä tai rullalautailua. Mitään urheiluhenkisiä eivät ole. Harrastuksina piano, klarinetti, sähkökitara, rummut, uusimpina akustinen kitara ja jazztanssi. Mollaa ja hauku nyt vielä minua äitinä oikein olan takaa! 

Vierailija
6/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ollut synytmästään saakka neliraajahalvaantunut.

Vierailija
7/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini kävelee kouluun ja asioilleen, käy salilla ja joskus uimassa. Mistään ryhmäliikunnasta hän ei välitä joten ei näykään niissä paikoissa. 

Vierailija
8/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuinen lapsi harrastaa liikuntaa.

Vierailija
9/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan esimerkkinä oman pojan. Hän on erittäin urheilullinen ollut ihan pienestä asti. Harrasti alle kouluikäisenä useampaa lajia ja koulun alkaessa valitsi kaksi mieluisinta. Lisäksi soittaa konservatoriossa instrumenttia. Hyvin nopeasti pojan piti valita vain toinen urheilulaji, koska kausimaksut oli niin suuret ja treenimäärät valtavia. Myös konservatorio vaati jo toisena opintovuonna aloittamaan teoriaopinnot ja valitsemaan kakkossoittimen lisäksi. Eli liikuntaharrastuksesta treenit neljästi viikossa ja viikonloppuna pelireissuja. Soittoharrastuksesta kolmet treenit viikossa ja kerran kuussa konsertti. Poika on nyt 10v. Miettikää mitä suorittamista lapsille?? Parasta olisi että voisi olla useampaa lajia ja ei olisi pakko edetä missään, vaan saisi vain harrastaa puhtaasta ilosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan