Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa JOULU tulossa!! Olen täpinöissäni, ihana fiilis!!

Vierailija
16.12.2023 |

Vastapainoksi nega--angstille ja valitukselle mikä palstalla villlitsee

Jes, pääsee syömään jouluruokia :))) <3 Lanttulaatikko oma lemppis!

Mikä siun?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunalaatikko maistuu aina

Vierailija
2/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa koko joulu. Mitähän riitoja taas tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluaisin nauttia joulusta ja joulutunnelmissa, mutta ei vaan onnistu. Töitä riittää aatonaatolle saakka, sitten reissulta palattua pitäisi heti käydä hakemassa ruuat kaupan pahimmasta ruuhkasta (ei ole todellakaan aikaa alkaa itse näitä kokkaamaan), hakea kuusi, siivota jotain ja laitella lahjat pakettiin ja jotain koristuksia sinne tänne.. ahdistaa jo valmiiksi. 

Vierailija
4/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa 10 vuoteen sain lomaa jouluksi ja tätä joulua ei kotona vietetä, joten aika täpinöissä olen minäkin. Aika minimaalisesti olen kodin koristellut ( kun ei olla joulua kotona, mutta lapsille tunnelmaa) ja muutenkin kun pääsee valmiiseen pöytään, ihan jees. 

Vierailija
5/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ennen rentouduin ja nautin kiireettömyydestä joulun aikaan.

En mielestäni vetänyt mitään övereitä, vaan koristelin muutamalla koristella kodin, ei joulukuusta tai mitään oviin ripustettavia juttuja. 

Ei joulukinkkua, aattoiltana halusin syödä karjalanpaistia, laatikoita ja sienisalaattia.

Miesystäväni motkotti ja ilkeili vuosia tuosta. Hänen mielestään tämä kaikki oli hössötystä ja olin liian innokas ja maaninen joulun kanssa. Häntä ärsytti joulukukat ja jouluruokien valmistaminen. 

Pikkuhiljaa vuosien aikana, hän jatkuvilla kommenteillaan sammutti ja tukahdutti minussa kaiken joulun valmisteluun liittyvän.

Nyt joulua ei meillä huomioida mitenkään.. ei koristeita, ei jouluun liittyviä ruokia tms.

Viime vuodet olen ollut töissä joulun alla ja jouluna. Siellä joulutunnelmasta nauttien ja työpaikkaruokalassa saa syödä jouluruokaa.

Vierailija
6/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna aiomme mennä pitkästä aikaa katolisen kirkon keskiyön messuun. (ulkomailta)

Vierailija
7/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua.

Vierailija
8/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua jouluhössötys niin kiinnosta, mutta kyllä nuo arkipyhävapaat kelpaavat.

Vierailija
9/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielestäni vetänyt mitään övereitä, vaan koristelin muutamalla koristella kodin, ei joulukuusta tai mitään oviin ripustettavia juttuja. 

Ei joulukinkkua, aattoiltana halusin syödä karjalanpaistia, laatikoita ja sienisalaattia.

Miesystäväni motkotti ja ilkeili vuosia tuosta. Hänen mielestään tämä kaikki oli hössötystä ja olin liian innokas ja maaninen joulun kanssa. Häntä ärsytti joulukukat ja jouluruokien valmistaminen. 

Pikkuhiljaa vuosien aikana, hän jatkuvilla kommenteillaan sammutti ja tukahdutti minussa kaiken joulun valmisteluun liittyvän.

Nyt joulua ei meillä huomioida mitenkään.. ei koristeita, ei jouluun liittyviä ruokia tms.

Viime vuodet olen ollut töissä joulun alla ja jouluna. Siellä joulutunnelmasta nauttien ja työpaikkaruokalassa saa syödä jouluruokaa.

Itselläni on vähän tuollainen mies myös. Erona se, ettei sanonut mitään ilkeää, mutta joulu joulu tuntuu olevan hänelle vähän yhdentekevä asia. Viime vuonna tuli pohjakosketus, kun mies unohti kokonaan ostaa minulle joululahjan, vaikka osti esim. äidilleen (kun olin tarpeeksi jaksanut siitä jankuttaa). Ennen on aina ostanut minulle edes jonkun pienen lahjan, esim. suklaarasian tai teetä.

En siis nostanut tästä meteliä, mutta olin hyvin surullinen ja vetäydyin itkemään. Mies oli siitä pahoillaan ja huomasi, miten tärkeä asia joulu minulle on. Elin lapsuuteni ikävässä ja toimimattomassa perheessä, joten suuri toiveeni olisi edes aikuisena päästä viettämään joulua. Ei överisti, vaan tavallisesti ja rennosti. Tänä vuonna miehen asenne on muuttunut ja hän on jopa auttanut jouluvalmisteluissa (eli haki kuusen kellarista ja ripusteli ulkovaloja parvekkeelle) sekä on käynyt jo kahdesti jouluostoksilla. Nyt on tosi hyvä mieli joulusta. :)

Vierailija
10/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa <333

Vierailija
11/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen juuri nyt vanhusten palvelutalossa, jossa joulua vietetään koko kuukausi. Asun nykyään yksin. 

Vielä kun pidin syntymäpäivät ja tein pienen jouluisen reissun, se on siinä. Tahdon vain olla rauhassa. Poika tulee ennen joulua käymään. 

Ensi vuonna mökille, entiseen mummolaan. Sitten jaksan taas nähdä vaivaa. 

Vierailija
12/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on viikko aikaa, mutta toivon, että olisi jo. Vuoden pahin ahdistus iskee ja kun siihen lisää huonosti nukkumisen eli väsymyksen ja oudosti käyttäytyvät hormonit kun vaihdevuodet jo lähestyvät niin olen aika sekaisin. Joulusta en ole kai koskaan oikein pitänyt ja nykyään en kaipaa sen viettämistä. Aikoinaan lapsuudessa ja vielä nuoruudessani näitä pakkojouluja tuli vietettyä. Lisäksi joulu on jotenkin menettänyt merkitystään ja muuttunut onneksi arkipäiväisemmäksi ja vapaammaksi esim. jostain 1990-luvulta.

Vierailija
13/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on perseestä.

Vierailija
14/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallisesti joulua yritetään jotenkin väkisin taas vääntää. Tämäkin ärsyttää, koska ensi vuoden alussa tarkoitukseni on lopettaa kaiken turhan ostaminen. Vain ruokaa, perushygieniaa ja muuta ihan välttämätöntä on tarkoitukseni vain ostaa. Joulun televisiotarjontakin on joka vuosi sitä samaa eli jo useita kertoja esitetyt vanhat jouluohjelmat.

Vierailija
15/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä on viikko aikaa, mutta toivon, että olisi jo. Vuoden pahin ahdistus iskee ja kun siihen lisää huonosti nukkumisen eli väsymyksen ja oudosti käyttäytyvät hormonit kun vaihdevuodet jo lähestyvät niin olen aika sekaisin. Joulusta en ole kai koskaan oikein pitänyt ja nykyään en kaipaa sen viettämistä. Aikoinaan lapsuudessa ja vielä nuoruudessani näitä pakkojouluja tuli vietettyä. Lisäksi joulu on jotenkin menettänyt merkitystään ja muuttunut onneksi arkipäiväisemmäksi ja vapaammaksi esim. jostain 1990-luvulta.

Mullekin riittää juhla-aika. Ei yhtä-kahta tarkkaan määriteltyä päivää, jonka jälkeen sännätään taas töihin. Tai pystyyn kuollutta uskonnollisuutta, tai ei mitään.

Tätä se on ollut teollisessa maailmassa. 

Onneksi tässä on palattu entisiin aikoihin. Voi viettää tai olla viettämättä. 

Vierailija
16/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieki tykkään ihanaa :)

Vierailija
17/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
18/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana yksinäinen joulu tulossa. Menen mökille yksin.

Vierailija
19/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/27 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan ihmetellä, miksi olet tuollaisen hyypiön kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme