Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on laktoosi-intoleranssi, voiko tarjolle laittaa tavallista Fazerin tai Pandan suklaata? Tai voiko antaa lahjaksi?

Vierailija
15.12.2023 |

Käykö nuo suklaat, jos on laktoosi-intoleranssi?

Monet sanovat että kaikki leivonnassa käytettävä pitää olla laktoositonta voista lähtien niin onko yhtä tarkkaa konvehdeissa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään käy, kun eivät ole laktoosittomia. Tarjoa vaikka marmeladia.

Joillakin voi rajoittua vain juotavaan maitoon, muuten sietää pieniä määriä.

Miksi ottaa riski?

Olen eri, mutta ainakin minulle lääkäri aikoinaan suositteli käyttämään laktoosillisia tuotteita niin paljon kuin pystyn, jotta edes se vähäinen sietokyky säilyisi. Aina ei voi tietää paljonko sietää, koska sekin vaihtelee. Pääruoassa ainakaan en itse siedä, paitsi ehkä jossain lisukkeessa jota on vain vähän.

Vierailija
22/23 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia nillittäjiä ei ollut ennen. Oliko niitä siis vähemmän silloin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vatsani sietää jonkin verran laktoosia, harvakseltaan ja pienissä määrin, mutta jos käytän jatkuvasti, niin suolisto tulehtuu. Vatsani saattaa esim. sietää muutaman suklaapalan ilman suurempia oireita, mutta jos joisin tavallista maitoa, söisin tavallisen jogurtin tai vaikkapa jäätelöä istuisin pöntöllä ja kieriskelisin vatsakivuissa. Koitettu on.

Suklaassakin tulee raja vastaan. Esim joka joulu syön liikaa suklaata ja joulun välipäivät meneekin aina vatsa kuralla. Itse aiheutettua ja heikosta luonteenlaadusta johtuvaa. Sama pääsiäisenä.