Ostin vähävaraisten keräykseen kahvia, konvehteja, ja puuroriisiä. Onko ok?
Mitä oikeasti pitäisi ostaa? Kuivia aineita ainoastaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa.
Mitä muuta tähän voi edes vastata?😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla on kaunis ajatus auttaa muita, mutta joku kehtasi laittaa miinuspisteen. Miksi ihmeessä? ps. en ole aloittaja
Annoin miinuspisteen kysymyksestä onko ok. Se suorastaan huutaa kehukaa minua.
No ei kyllä ollut kehujen kalastelu vaan vilmpittömästi halusin kysyä mitä nykypäivän köyhät haluaa. Esim. jos ostaa riisiä niin osaako nykypäivän ihmiset edes keittää joulupuuroa? Saati syökö ne sitä?
Sama kun noi taatelit ja viikunat. Eihän niitä kukaan köyhä syö.
Tuleeko köyhät iloisemmaksi esim. hodarileivistä tai jostain sipseistä?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa.
Mitä muuta tähän voi edes vastata?😂
Hänen järkevät ja käytännölliset, mutta silti juhlavat valintansa kuulostaa hyvälle. Jos kolme tuotetta jouluun pitäisi valita, niin nuo on erittäin hyvä valinta.
Enemmän ilahduttaisi lahjakortista jolla voisin ostaa sitä mitä tarvitsee ja jota ei ole kaapissa jo valmiiksi ja jos siihen haluaa jotakin niin sitten se kahvipaketti tai konvehtirasia.
Ruokalahjoitukset ei näytä olevan ensisijainen yhteiskeräyksissä ja josko ottavat edes vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Pähkinöitä
kshvis
suklasta
kestomakkaraa
tonnikalaa
lohta purkissa
sekahedelmiä
taateleita
viikunia
viikunia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla on kaunis ajatus auttaa muita, mutta joku kehtasi laittaa miinuspisteen. Miksi ihmeessä? ps. en ole aloittaja
No ei kyllä ollut kehujen kalastelu vaan vilmpittömästi halusin kysyä mitä nykypäivän köyhät haluaa. Esim. jos ostaa riisiä niin osaako nykypäivän ihmiset edes keittää joulupuuroa? Saati syökö ne sitä?
T. Ap
Niin, olisin tehnyt turvallisempia valintoja. Esim pasta. Enemmän sellaista hätävara tyyppistä. Näin jouluna köyhiä tuetaan tekopyhästi joka suunnalta, mutta entä se perusarki?
Olen köyhä, työtön, iäkkään isäni hoitaja. Olisin kiitollinen kaikesta avusta. Pärjään kyllä, mutta ei ole varaa ostaa kinkkua, kaloja, sillejä. Itselleni en tarvitse, mutta isälleni olisi kiva laittaa joulu. Kävin ruokajakelussa Vantaalla. Sain paahtoleipää, margariinia, sekä lihamakaronilaatikkoa. Olen kiitollinen näistä, mutta olenko liian vaativa, kun toivoisin palan kinkkua ja joululaatikoita?
Olen 62 vuotias, omaishoitaja. Omaiseni ei pääse hoivapaikkaan, koska jalat toimivat, vaikka pää ei. Olen loppu tähän touhuun, en jaksa enää.
Montako konvehtirasiaa oli jo ennestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Mun unelmapussissa olisi kaakaojauhoja, hunajaa ja taateleita :)
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä, työtön, iäkkään isäni hoitaja. Olisin kiitollinen kaikesta avusta. Pärjään kyllä, mutta ei ole varaa ostaa kinkkua, kaloja, sillejä. Itselleni en tarvitse, mutta isälleni olisi kiva laittaa joulu. Kävin ruokajakelussa Vantaalla. Sain paahtoleipää, margariinia, sekä lihamakaronilaatikkoa. Olen kiitollinen näistä, mutta olenko liian vaativa, kun toivoisin palan kinkkua ja joululaatikoita?
Mitä lantun kilohinta on? Euron? Entä perunan ja porkkanan? Samaa luokkaa? Ja viidellä eurolla saa valmiiksi viipaloitua joulukinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on vasta ensi viikolla. Älä vielä tuomitse.
Ei ne köyhille kelpaa.
Konvehdit on vääränlaisia. Niitä halvimpia pandan konvehteja, ei köyhä niitä syö.
Puuroon tarvii maitoa, päälle kanelia ja sokeria tai soppaa, ja kylkeen kaviaaria. Ei köyhällä ole sellaista! Ei edes sitä maitoa!
Kahvi ei käy, koska ei ole suodatinpusseja. Hanastakaan ei tule vettä, tai ainakaan sitä ei viitsi avata itse sitä hanaa. Joku voisi tulla edes keittämään ne kahvit.
Tällaista palstan "köyhiltä" saa lukea alvariinsa
Vierailija kirjoitti:
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.
Onko sinulla muita typeriä "vitsejä", kuin tämä yksi, minkä kirjoitat joka ketjuun.
Miksi haluat nolata itsesi kerta toisensa jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. IPhone ps5 Canada goose ym. Hyviä lahjoja.
5 lapsen yh. Jakomäki
Tää keräys oli ruokakaupassa, ja tyyliin ostetaan sieltä kaupasta ne kamat siihen keräykseen.
Ja kauppias kiittää.
Ihan oikein tekee.
Ei tee. Jos tekisi, niin möisi sisäänostohintaan eikä vetäisi välistä.
On paljon parempi antaa rahaa suoraan järjestöille jotta voivat ostaa tukkuhintaan ruoat.
Mistä köyhä Tulisi tyytyväiseksi?
Joo, kunhan eivät ole mitään juhla mokkaa fazeria tms weeteen porukan "laatu" merkkiä vaan jotain halvinta rainbow moskaa.
Köyhä ei ansaitse parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne köyhille kelpaa.
Konvehdit on vääränlaisia. Niitä halvimpia pandan konvehteja, ei köyhä niitä syö.
Puuroon tarvii maitoa, päälle kanelia ja sokeria tai soppaa, ja kylkeen kaviaaria. Ei köyhällä ole sellaista! Ei edes sitä maitoa!
Kahvi ei käy, koska ei ole suodatinpusseja. Hanastakaan ei tule vettä, tai ainakaan sitä ei viitsi avata itse sitä hanaa. Joku voisi tulla edes keittämään ne kahvit.
Tällaista palstan "köyhiltä" saa lukea alvariinsa
Parempi antaa rahaa suoraan tilille. Noista ruokakasseista menee aina vähintään puolet suoraan roskiin.
Eikä sitten mitään pikku hiluja!! Te rikkaat riistäjät olette syypäitä muitten köyhyyteen!!! Toivottavasti edes jouluna teitä edes vähän omatunto soimaa!!!
Ehkä vanhempi sukupolvi syö? Ainakin omassa lapsuudessani mummolla oli aina viikunoita ja taateleita tarjolla.