Töissä oli lähes kuusi tuntia putkeen kestänyt etäkoulutus
Koulutus alkoi aikaisin aamulla ja päättyi vasta iltapäivällä. Siihen sisältyi kaksi viiden minuutin taukoa. Missä vaiheessa työelämästä tuli tällaista?
Aiemmin tuo olisi ollut koko työpäivän kestävä koulutus, johon olisi kuulunut kaksi kahvitaukoa ja välissä lounas. Nyt keskittyminen oli nälkäisenä mitä oli. Kroppa meni täysin jumiin koneen ääressä istuessa.
Kommentit (24)
Miksi koronan jälkeen kaikki on mennyt pilalle? Työelämä on nykyään täysin epäinhimillistä.
Kuuden tunnin päivään kuuluu kaksi vartin taukoa.
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Otan osaa.
🏅Tuosta saat mitalin. Nyt ei vituta yhtään.
Vika ei ole niinkään välttämättä kokonaisuudessaan työelämässä, vaan että tuon koulutuksen järjestäjä on totaalinen ääliö.
Istuitko siis? Ite oisin maannu sängyssä ehkä nukahtanut välillä.
jss. :)
Itellä 6 KUUKAUTTA! etätyötä. "Best job I've ever had (Best job)"
Vierailija kirjoitti:
Kuuden tunnin päivään kuuluu kaksi vartin taukoa.
Paitsi jos työt jatkuu vielä koulutuksen jälkeen, kuuluu vähän muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Otan osaa.
Ei ole. Jos koulutus on tarkoitus järjestää niin, että ei haittaa ihmiset katoavat sen aikana linjoilta pois vessaan ja syömään, voisi koko koulutuksen jättää järjestämättä. Mitään olennaisen tärkeää ei ilmeisesti kenenkään ole tarkoitus silloin koulutuksen aikana oppia.
Todella huonosti suunniteltu koulutuksen järjestäjiltä.
Totta. Liian pitkä ja putkeen tauotta. Ja pitäisi olla miltei nojatuoli joka on pehmukkein. Ja pitää itse taukovenyttelyä tai taukoa. Kova tuoli ja hankala asento ei saa verta kiertämään. Onko kurssin paperit saatavilla jos jää jotain välistä tai kirja.
Mitä ihmettä? Anna palautetta. Olisin kyllä itse jossain vaiheessa jo kokouksessa kysynyt, että milloin lounastauko. Etänä se on aika helppoa ja matalakynnyksellistä, kun voi vain kirjoittaa chattiin. Jos ei olisi silti pidetty lounastauko, olisin pitänyt omine lupineni.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Liian pitkä ja putkeen tauotta. Ja pitäisi olla miltei nojatuoli joka on pehmukkein. Ja pitää itse taukovenyttelyä tai taukoa. Kova tuoli ja hankala asento ei saa verta kiertämään. Onko kurssin paperit saatavilla jos jää jotain välistä tai kirja.
Tässä oli useita luennoitsijoita. Koulutus oli maksuton eikä sitä varten ole mitään kirjaa. Kaikki luennoitsijat kertoivat omasta työelämälähtöisestä näkökulmastaan kurssipäivän aiheista. Koulutuksen jälkeen työpäivä jatkui normaalisti. Lounastauon pitämiseen olisi vihdoin ollut paikka kahden jälkeen iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli useita luennoitsijoita. Koulutus oli maksuton eikä sitä varten ole mitään kirjaa. Kaikki luennoitsijat kertoivat omasta työelämälähtöisestä näkökulmastaan kurssipäivän aiheista. Koulutuksen jälkeen työpäivä jatkui normaalisti. Lounastauon pitämiseen olisi vihdoin ollut paikka kahden jälkeen iltapäivällä.
En usko, että ennen koronaa kukaan olisi järjestänyt näin pitkää koulutusta tällä tavalla. Nykyään etänä ohjelmaa ei enää samalla tavalla tauoteta kuin aiemmin.
Aiemmin tuollainen koulutus olisi kestänyt koko päivän, mutta nykyään tuntuu olevan jostain syystä se ajatus, että kaiken voi muka vetää putkeen, vaikka ihan samalla tavalla ihmisten on etänäkin käytävä päivän aikana syömässä, juomassa ja vessassa kuin aiemminkin.
Jos kaikki sisällöt vedetään putkeen ilman kahvi- tai lounastaukoja, ei loppupäivän työteho enää silloin ole niiden parin jäljellä olevan tunnin osalta hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Anna palautetta. Olisin kyllä itse jossain vaiheessa jo kokouksessa kysynyt, että milloin lounastauko. Etänä se on aika helppoa ja matalakynnyksellistä, kun voi vain kirjoittaa chattiin. Jos ei olisi silti pidetty lounastauko, olisin pitänyt omine lupineni.
Koulutuksessa oli paljon muitakin kuin oman työpaikan porukka.
Ei ole normaalia. Itse pidän koulutuksia ja 6 h etäkoulutukseen kuuluu tietenkin ruokatauko (n. 30-45 min) ja kahvitauko 15 min. Tarvittaessa sitten muitakin lyhyitä taukoja. Anna palautetta niin eivät toista tuollaista jatkossa.
Minusta etäkoulutuksissa tulisi olla tunnin välein vähintään viiden, mieluummin kymmenen minuutin tauko. On todella puuduttavaa istua ruudun äärellä edes sitä tuntia, mutta meilläkin on usein koulutuksia joissa vedetään kaksi tuntia putkeen ja sitten ''armeliaasti'' annetaan viiden minuutin vessatauko ennen kuin taas jatketaan. Joskus joku kouluttaja piti naurettavan kolmen minuutin tauon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta etäkoulutuksissa tulisi olla tunnin välein vähintään viiden, mieluummin kymmenen minuutin tauko. On todella puuduttavaa istua ruudun äärellä edes sitä tuntia, mutta meilläkin on usein koulutuksia joissa vedetään kaksi tuntia putkeen ja sitten ''armeliaasti'' annetaan viiden minuutin vessatauko ennen kuin taas jatketaan. Joskus joku kouluttaja piti naurettavan kolmen minuutin tauon.
Olen täysin samaa mieltä tästä. Meillä pidetään kahden tunnin osastopalaverit putkeen. Se on liian pitkä aika ilman taukoja, etenkin kun usein palaverit venyvät.
Olisi hyvä jos koulutus olisi videona, ja sen voisi katsoa omaan tahtiin, kelailla. Ja lisäksi ei turhaa jaarittelua. Ja ei työntekijöiden läsnäolopakkoa että pitää itse esiintyä ruudulla tai pitää päällä. Musta ruutukin riittäisi ja ei ääniyhteyttä. Riippuu toki alasta, onko kuinka kriittinen ala. Mutta ihmisen kroppa vaatii eri asentoja, ettei tökötä kovalla tuolilla yhdessä asennossa. Ja lämpöä, Suomi on kylmä maa.
Ei toi voi olla edes laillista. Aika tökeröä järjestäjältä. Otan osaa.