Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otitko influenssarokotteen?

Vierailija
15.12.2023 |

Entä ottiko perheesi? Jos ei, niin miksi ei?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 otti, 4 ei.  

Neuvolaikäiset sai ilmaiseksi, muut olisi joutunut maksamaan itse. Tänä vuonna ei reissata ulkomaille, niin ei ostettu itse rokotteita. Niknö vuosina kun ollaan niin ollaan koko perhe otettu rokote.

Vierailija
2/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 otti, 4 ei.  

Neuvolaikäiset sai ilmaiseksi, muut olisi joutunut maksamaan itse. Tänä vuonna ei reissata ulkomaille, niin ei ostettu itse rokotteita. Niknö vuosina kun ollaan niin ollaan koko perhe otettu rokote.

Miten ulkomaanmatka liittyy asiaan? Yhtä paljon influenssaa on Suomessa kuin ulkomaillakin.

Vierailija
4/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 otti, 4 ei.  

Miten ulkomaanmatka liittyy asiaan? Yhtä paljon influenssaa on Suomessa kuin ulkomaillakin.

Otan riskin ja sairastan sen Suomessa. Ulkomailla en halua sitä sairastaa.

Vierailija
5/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin itse ostamaan, joten en ottanut. Ennemmin kyllä ostaisin punkkien levittämää tautia vastaan rokotteet, jos olisi rahaa siihen laittaa. Niitä punkkirokotteita tarvitaan kolmen sarja...

Vierailija
6/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otimme kaikki neuvolan kautta, ensi kaudella olen onneksi töissä jossa työpaikka tarjoaa. Olen ottanut silloin kun olen saanut ilmaiseksi, itse maksaen en ole saanut aikaiseksi

Vierailija
7/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ottanut. Ollaan pärjätty aiempina vuosina ilmankin.

Vierailija
8/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, eikä myöskään mies saati sitten lapsi ottanut. Ollaan perusterveitä eikä tuollaisille pilipalirokotuksille ole tarvetta. Ei otettu koronarokotuksiakaan ja terveinä ollaan pysytty lukuunottamatta tavallista flunssaa silloin tällöin. 

Vierailija
9/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut, enkä ota !

Vierailija
10/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tietenkin. Olen sairastanut influenssan pari kertaa. Kova tauti, ei ihan yhtä paha kuin esim. tuhkarokko, mutta paljon kovempi kuin vesirokko, jota vastaan jostain syystä rokotetaan. 

Vierailija
11/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tietenkin, ja samalla koronarokoteenkin, kun ne molemmat saa ihan ilmaiseksi! Eläkkeellä kun ei saa, eikä tarvitse, enää sairauslomia, niin voi olla terveenä kaiken aikaa.

Vierailija
12/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin. Olen päiväkodissa töissä ja sain rokotteen sitä kautta. En kyllä luultavasti enää koskaan ota. Tämä on kolmas influenssarokote elämäni aikana ja huomaan taas jälleen kerran, että kyllä se mulla laskee vastustuskyvyn olemattomiin.

Normaalisti en juurikaan sairasta. Olen 25 vuodessa saanut kohtuullisen hyvän vastustuskyvyn tätä työtä tehdessäni. Tartuntataudeista johtuvia sairauslomapäiviä minulla on keskimäärin 3 pvä viidessä vuodessa. Todella vähän siis ottaen huomioon, miten helposti taudit työpaikallani leviää.

Ekan kerran otan rokotteen marraskuussa 2015. Siitä eteenpäin puoli vuotta minulla oli ollut sairauspäiviä (nimenomaan erilaisia tartuntatauteja) yhteensä 18 pvä. Söin 2 eri kertaa antibiottikuurin. Sitä edellisen kerran olen joutunut käyttämään antibioottia lapsena 70-luvulla. Ei kuulemma voinut johtua rokotteesta, oli sattumaa, sanottiin työterveydestä.

Seuraavan rokotteen otin vuonna 2018. Sairauslomapäiviä tuli sen jäljeen yhteensä 22 pvä. Aina kun parannuin edellisestä, tuli jo jotain uutta. Niin ja 2 antibioottikuuria jälleen. Ei johtunut tämäkään työterveyden mukaan rokotteesta, vaan oli jälleen sattumaa. 

Nyt on ollut monta tervettä vuotta. Sairauspoissaoloja ei ole ollut yhtään. Edes koronaa en ole kertaakaan saanut.

Sain kolmannen influenssarokotteeni ti 26.11.23 Seuraavana päivänä nousi kuume ja kurkku tuli valtavan kipeäksi. Olin loppuviikon (3pvä) pois töistä. Reilun viikon olin tuon jälkeen töissä ja nyt olen tällä hetkellä ollut niin ikään kolmatta päivää sairauslomalla: poskiontelon tulehdus ja kurkunpään tulehdus. Ja antibiootit tietenkin...

Influenssarokotteesta on varmasti monille paljon hyötyä, en sitä epäile yhtään. Minulle se ei vain nähtävästi sovi. Olisi kuitenkin kiva, jos kukaan terveydenhuollon ammattilainen ei enää tulisi väittämään, että rokote ei aiheuta vastustuskyvyn laskua eikä lisää sairastelua. Useimmille se ei varmasti aiheutakaan, mutta ei tämä minun kohdallani sattumaa ole.

Vierailija
13/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko syksyn flunssassa, niin en ole voinut ottaa mitään rokotuksia.

Vierailija
14/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta pakollinen ja ottaisin astmaatikkona muutenkin

Vierailija
15/15 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ottavat joka vuosi. Iäkkäitä ja alkaa olla perussairauksiakin. Itse en ole koskaan ottanut, vaikka sairastanut kovana influenssatalvena 40 asteen kuumeisen taudin ja vessaankin piti mennä seinistä pidellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi