Sisäänpäin kasvanut karva tms. alapäässä
Ollut jo varmaan 8kk.
Oon yrittänyt nyppiä, puristaa ja antaa olla.
Ei vaan parane.
Varmaan edelliset 4kk oon antanut sen olla, kunnes finnin tavoin se räjähtää pienestä kosketuksesta silloin tällöin ja verta tulee paljon.
Sheivasin posliiniksi alkuvuodesta pari kertaa ja siitä se tuli.
Miten saisin ton pois :-----(
Kommentit (39)
Joko kokenut kosmetologi tai ihotautilääkäri kaivaa sen sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Se on voinut jo kapseloitua sen verran, että kävisin terveyskeskuksessa näyttämässä niin ne voi sen ottaa pois. Paikasta riippuen (siis sen näpyn paikasta riippuen) paikallispuudutuksessa tai humautettuna.
Multa poistettiin patti (selvisi myöhemmin ateroomaksi) humautettuna. Terveyskeskukselta sain palvelusetelin yksityiselle. Patti ei ollut kipeä tai vaarallinen, mutta kohdassa, joka teki esimerkiksi pyöräilystä mahdotonta.
Nyt mulla on toinen, mutta ei niin hankalassa kohtaa eikä sitä ole lähdetty poistamaan. Kerran se tulehtui ja sisältö tuli ulos, mutta "kuori" on selvästi vielä ihon alla. Ei näy, ei häiritse, vain minä tunnen sen kun sormella osaan sen löytää. Tehdään jotain jos tulehtuu taas.
Voi olla, et on koteloitunut. Tunnen sen patin koko ajan. Muutama päivä sit se "räjähti" melkein itsestään ihan pienestä kosketuksesta ja sen jälkeen tunteja koitin puristaa ja kaivaa sitä..
Äh, nolottaa mennä tällaisen takia terveyskeskukseen, mutta pakko varmaan.
Joskus vuuuuuosia sitten mun silloinen poikaystävä puristi silloisen sisäänpäin kasvaneen karvan pois, oli niihin lähellä tota kohtaa, et voi jopa olla sama karvatuppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on voinut jo kapseloitua sen verran, että kävisin terveyskeskuksessa näyttämässä niin ne voi sen ottaa pois. Paikasta riippuen (siis sen näpyn paikasta riippuen) paikallispuudutuksessa tai humautettuna.
Multa poistettiin patti (selvisi myöhemmin ateroomaksi) humautettuna. Terveyskeskukselta sain palvelusetelin yksityiselle. Patti ei ollut kipeä tai vaarallinen, mutta kohdassa, joka teki esimerkiksi pyöräilystä mahdotonta.
Nyt mulla on toinen, mutta ei niin hankalassa kohtaa eikä sitä ole lähdetty poistamaan. Kerran se tulehtui ja sisältö tuli ulos, mutta "kuori" on selvästi vielä ihon alla. Ei näy, ei häiritse, vain minä tunnen sen kun sormella osaan sen löytää. Tehdään jotain jos tulehtuu taas.
Voi olla, et on koteloitunut. Tunnen sen patin koko ajan. Muutama päivä sit se "räjähti" melkein itsestään ihan pienestä kosk
Ei mitään syytä nolostella. Mulla on ollut 3 x lääkärin tyhjennyksen vaativa paise alapäässä. Jo ekalla kerralla lääkäri sanoi että varaudu siihen ettei ole vika kerta veitsen alla tämän takia, että yleensä ihmisellä joko on, tai ei ole taipumus kehittää noita. Minulla on.
Kun ei sitä edes itse näe, ei sille muuta järkevää voi itse tehdä kuin antaa olla puristelematta ja panna jotain voidetta esimerkiksi Sibicortia pari kertaa vuorokaudessa. Jos ei viikossa ala tasoittumaan, varaa kiireetön aika vaikka terveydenhoitajalle. Ei kuulosta vakavalta vaivalta.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei sitä edes itse näe, ei sille muuta järkevää voi itse tehdä kuin antaa olla puristelematta ja panna jotain voidetta esimerkiksi Sibicortia pari kertaa vuorokaudessa. Jos ei viikossa ala tasoittumaan, varaa kiireetön aika vaikka terveydenhoitajalle. Ei kuulosta vakavalta vaivalta.
Käykö hydrocortison? Sitä mulla ois kotona. Sibicortin yks ainesosa on hydrokortisooni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö hydrocortison? Sitä mulla ois kotona. Sibicortin yks ainesosa on hydrokortisooni.
Up
Avaat patin esim. neulalla. Kaivat karvan näkyviin, mutta et nyppäse irti. Anna parantua. Kun rupi on irronnut ja iho parantunut, niin voit sheivata normaalisti.
Ongelma on, että jos poistat karvan, niin rupeutuu, niin että uudelle karvalle ei ole ulospääsyä ja uusi karva sisään kasvaessa taas saa tulehduksen aikaan.
Kyllä hydrocortisoniakin voi käyttää, Sibicortissa on vain etuna, että se myös hoitaa mahdollista bakteeritulehdusta. Älä ala kaivella aluetta itse millään, vaikka saisit miten sen suuntaisiakin neuvoja.
Miten jaksat jankuttaa tätä joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Jopas sattuikin,täällä on päivystävä kynekologi. Laitahan kuvaa ala- ja yläpäästä.
Laitoin kuvan.
Siinä se pallukka näkyy ihan kyr vän varren juurella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka ihotautilääkäri kaivaa sen?
Ihan kuule tk lekuri riittää
Joku Lähi Idästä oleva miesterkkarilääkäri " ilahtuu"...
Joku kuoriva tuote (esim. azelaic acid, en tieda suomeksi), ja/tai teepuuoljya sisaltava, antibakteerinen tuote joitakin paivia/viikkoja... Kylla se karva sielta tulee esiin, sitten vain nyppaisee pois
Niin noita kahta ei kuitenkaan ehka yhta aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Avaat patin esim. neulalla. Kaivat karvan näkyviin, mutta et nyppäse irti. Anna parantua. Kun rupi on irronnut ja iho parantunut, niin voit sheivata normaalisti.
Ongelma on, että jos poistat karvan, niin rupeutuu, niin että uudelle karvalle ei ole ulospääsyä ja uusi karva sisään kasvaessa taas saa tulehduksen aikaan.
Oon yrittänyt kaivaa, mutten nää karvaa missään.
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksat jankuttaa tätä joka päivä?
Miksen jaksais? Tää on omassa välilehdessä tallella ja uppaan tätä niin kauan kunnes oon saanut ton pois :D
Häpykarvat kuuluu sinne missä niitä kasvaa.
Eikös tämä ole selvä merkki siitä?
Vierailija kirjoitti:
Häpykarvat kuuluu sinne missä niitä kasvaa.
Eikös tämä ole selvä merkki siitä?
Joo virheen tein, kun yhden kerran sheivasin kaiken pois. Normaalisti vaan siistin.
Ihan kuule tk lekuri riittää