Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein isovanhemmat katsomaan joulukonserttia, jossa lapsenlapsi esiintyi. Tuli pelkkää valitusta jälkikäteen

Vierailija
15.12.2023 |

"Mua kyllä väsyttää nyt", "Ei ollut mun juttuni" "Olipas huono akustiikka" jne

Luulin että isovanhemmat käy mielellään katsomassa lastenlasten esityksiä. Ei kai sitten 😕

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. He ovat vaan huonoja isovanhempia. Edesmennyt äitini oli samanlainen mutta liian varhain jo poismenneet appivanhempani täysin erilaisia. Itse jos elän, niin riemu mielin Menen jos kutsutaan lastenlasten esityksiin tai peleihin.

Miten niin huonoja isovanhempia? Vähän armoa hei.

Yleensä näissä joulujuhlissa on hirveästi meteliä ja porukkaa niin ettei kaikki mahdu saliin kun toisilla on kumminkaimatkin mukana. Osa jää eteiseen. On ne omien lasten kanssa jo käyty, ne esitykset.

Mulla ainakin on paljon menoja henkisesti raskaan työpäivän ja pitkän työmatkan lisäksi ja jos on useampikin lapsenlapsi niin pitääkö kaikkiin mennä? Jos menee yhteen. pitäisi mennä kaikkiin muuten menee herne nenuun.

Mun pitää tänään toiden jälkeen hakea auto huollosta, viedä se pesuun ja siivota joulun reissua varten, koira tulee illalla hoit

Olen pääkaupunkiseudun isossa koulussa käynyt lastenlasten juhlissa.    Minulla on polvet ja lonkat huonot,  reilun tunnin seisominen on todella raskasta.   Kipua jaksaessa menee ilo seurata oman mussukan esitystä.    

Raskaana oleville on joku näyttänyt tarjoavan istuinpaikan mutta 80 v keppien kanssa kulkeva saa kyllä seisoa.   Koululaiset jotka eivät kuulu juhlan vuosiluokkiin, pitävät takarivin penkeissä omaa häilinkiään mutta ei niitä tuoleja tarjoa.

Vierailija
22/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä isovanhemmat eivät viitsineet tulla edes koululle katsomaan ylioppilaan lakitusta. "kun se on niin tylsää katsottavaa". Heidän vanhin lapsenlapsensa kyseessä, eivätkä isovanhemmat ole erityisen vanhoja.

Oma isäni on kuollut. Hän olisi kovasti halunnut nähdä lapseni ylioppilaaksitulon. Meitä on moneksi.

Missä pääsee isovanhemmat lakkiaisjuhlaan?  Koulujen juhlasalit on  on pieniä että vierasmäärä niin lakkiaisiin kuin vanhojen tansseihin on rajattu.

Yleensähän vieraat tulevat lakkiaisjuhlaan, ei koululle.

Mun lapsen lakkiasjuhlaan mahtui 10 vierasta per yo. Iso konserttitalo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. 

Minulla poika kävi anopin haudalla näyttämässä lakkia, kun tietää, kuinka ylpeä tämä olisi ollut. 

Vierailija
24/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu kuin lasten omat vanhemmat ei käy mielellään katsomassa lasten esityksiä. Ne kun vaan ovat niin paljon huonompia mitä aikuisten esiintyjien tekemät.

Meillä yksi mummo on ihan innolla menossa kaikkiin lasten esityksiin. Muut isovanhemmat ei käyneet katsomassa omienkaan lastensa esityksiä, joten ei ole edes ehdotettu heille.

Vierailija
25/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista. 

Minulla poika kävi anopin haudalla näyttämässä lakkia, kun tietää, kuinka ylpeä tämä olisi ollut. 

<3

Vierailija
26/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu kuin lasten omat vanhemmat ei käy mielellään katsomassa lasten esityksiä. Ne kun vaan ovat niin paljon huonompia mitä aikuisten esiintyjien tekemät.

Ei ne omat vanhemmatkaan sinne halua, mutku on pakko mennä.

Vierailija
27/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hiton väliä tuollaisella asialla on, kysyn ma?

Jos ei tykkää, niin ei tykkää. Miksi pitäisi kehua ja olla mielin kielin, koska kyseessä on lapsenlapsi.

Pitää olla rehellinen - aina.

Varmasti tulee lämmin suhde isovanhemman ja lapsenlapsen välille kun mummo/vaari valittaa miten kurja ja inhottava se lapsenlapsen juhlatilaisuus oli. 

Vierailija
28/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä aina mennyt mielelläni. Lapsi on musiikkiluokalla, konsertteja on aika useinkin. 

Vierailija
29/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "vain" täti ja olen intopiukeana änkeämässä sisarusten lasten esityksiin 😄 Jos isovanhemmat on ikäviä tyyppejä, niin ei lapsen tarvitse väkisin muodostaa niihin suhdetta. Antakaa meille muille sukulaisille mahdollisuus 🥹

Vierailija
30/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. He ovat vaan huonoja isovanhempia. Edesmennyt äitini oli samanlainen mutta liian varhain jo poismenneet appivanhempani täysin erilaisia. Itse jos elän, niin riemu mielin Menen jos kutsutaan lastenlasten esityksiin tai peleihin.

Yleensä näissä joulujuhlissa on hirveästi meteliä ja porukkaa niin ettei kaikki mahdu saliin kun toisilla on kumminkaimatkin mukana. Osa jää eteiseen. On ne omien lasten kanssa jo käyty, ne esitykset.

Mulla ainakin on paljon menoja henkisesti raskaan työpäivän ja pitkän työmatkan lisäksi ja jos on useampikin lapsenlapsi niin pitääkö kaikkiin mennä? Jos menee yhteen. pitäisi mennä kaikkiin muuten menee herne nenuun.

Mun pitää tänään toiden jälkeen hakea auto huollosta, viedä se pesuun ja siivota joulun reissua varten, koira tulee illalla hoit

Ei ole pakko mennä, mutta jos menee niin ei sitten valita. 

Vierailija
31/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää tänään toiden jälkeen hakea auto huollosta, viedä se pesuun ja sii

Mun poika kun pääsi ylioppilaaksi, lyseon juhlasali oli 3 kerroksessa ja äitini sairas (ei näkynyt päällepäin) niin koulun vahtimestari ei antanut käyttää hissiä. Äiti sitten raahautui sinne ylös. Äiti eli enää vajaa 2 kk juhlien jälkeen. 

Vierailija
32/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tämä on ihan ok ja hyväksyttävää, jos ymmärrys on takuulla vastavuoroista. Lapsenlapset eivät tule kyläilemään, eikä lapset laita tikkua ristiin, kun hoivan tarve alkaa. Niin se vain menee, nämä on kahden kauppoja. Jos tämä on hyväksytty ja hoksataan, että koskee kaikkia, niin sitten tällaisessa perhekulttuurissa ei ole mitään vikaa. Tasapuolisuus ja kunnioitus voi sitten toteutua etäisyydenkin kautta.

Vierailija
33/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä aina mennyt mielelläni. Lapsi on musiikkiluokalla, konsertteja on aika useinkin. 

Sama täällä, innolla menen musiikkiopiston oppilaskonsertteihin ja muihin esiintymisiin. Isovanhemmista yksi on sellainen joka joutaa ja haluaa tulla, joten hän on usein mukana myös. Muille laitetaan video ja saavat katsoa jos kiinnostaa. Aina nuo on jotain positiivista kommentoineet, heillä kun on käytöstavat kohdillaan. 

Vierailija
34/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koululaiset jotka eivät kuulu juhlan vuosiluokkiin, pitävät takarivin penkeissä omaa häilinkiään mutta ei niitä tuoleja tarjoa."

Ne ei kyllä saa tarjotakaan niitä, koska opettaja ei pysty vahtimaan missä menevät, jos osa "seisoo yleisön joukossa". 

Vierailija
35/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä isovanhempien haukkumisjutuissa on aina oletuksena se yksi monilahjakas lastenlapsi samassa kaupungissa. 

Entä kun mummolla on kuusi lastenlasta,  kolmessa eri kaupungissa, jokaiseen vähintään 100 km.

On kuudet kuusijuhlat, kuudet musiikki/ voimistelu/baletti/ jääkiekko - tilaisuudet.  

Ja huonoja ovat isovanhe Loopmmat jos eivät tule katsomaan kun kolmasluokkalainen  luokan lauluesityksessä on mukana,  tai katsomassa 15 v  ensimmäistä jääkiekkopeliä joukkueen kapteenina.

Kaikki on tärkeitä, lapsille, vanhemmille, isovanhemmillekin mutta vähän voisi olla armollisuuttakin.

Kun omat lapset oli pieniä ei isovanhempia juoksutettu kuusijuhlaan parinsadan kilometrin päästä tai katsomaan jalkkispeliä.

Vierailija
36/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hiton väliä tuollaisella asialla on, kysyn ma?

Jos ei tykkää, niin ei tykkää. Miksi pitäisi kehua ja olla mielin kielin, koska kyseessä on lapsenlapsi.

Pitää olla rehellinen - aina.

"Pitää olla rehellinen" on vaan pahansuopien ihmisten käyttämä selittely omalle ilkeydelleen. Lapsenlapsen esityksen haukkuminen on ihan yksiselitteisesti huonoa käytöstä. Mutta ei se mitään, kyllä tuommoinen "rehellisyys" sitten palkitaan, kun kohta ei lapsukaisia kiinnosta tippaakaan mitä mummolle kuuluu. 

Vierailija
37/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä isovanhempien haukkumisjutuissa on aina oletuksena se yksi monilahjakas lastenlapsi samassa kaupungissa. 

Entä kun mummolla on kuusi lastenlasta,  kolmessa eri kaupungissa, jokaiseen vähintään 100 km.

On kuudet kuusijuhlat, kuudet musiikki/ voimistelu/baletti/ jääkiekko - tilaisuudet.  

Ja huonoja ovat isovanhe Loopmmat jos eivät tule katsomaan kun kolmasluokkalainen  luokan lauluesityksessä on mukana,  tai katsomassa 15 v  ensimmäistä jääkiekkopeliä joukkueen kapteenina.

Kaikki on tärkeitä, lapsille, vanhemmille, isovanhemmillekin mutta vähän voisi olla armollisuuttakin.

Kun omat lapset oli pieniä ei isovanhempia juoksutettu kuusijuhlaan parinsadan kilometrin päästä tai katsomaan jalkkispeliä.

Eihän tässä ole puhuttu mitään niistä isovanhemmista jotka ei tule. Siihen voi tosiaan olla monta ymmärrettävää syytä, miksei isovanhempi pääse paikalle. Tässä puhuttiin niistä isovanhemmista, jotka tulee paikalle ja sitten haukkuu esityksen ja valittaa.

Vierailija
38/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää tänään toiden jälkeen hakea auto huollosta, viedä se pesuun ja sii

Kovat on ehdot vanhemmilla että tulevaisuudessa tulisivat vanhusta katsomaaan.    Kaupankäyntiä.

Ensin katsot pienet lapset ja lasket vanhemmat viihteelle,  katsot lasten ollessa sairaana tai päiväkodin kiinni.

Sitten lisätään ehtoja,  jos et käy kaikissa lasten harrastusten esityksissä, juhlissa,  osta keksejä, sukkia, vessapapereita   ei taatusti tulla mummolaan käymään ja kun oot vanha ei varmalla käydä 

Vierailija
39/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin lapsi niin mummo oli usein mukana joulujuhlissa ym. Hän oli muutenkin tosi läheinen meille lapsenlapsilleen, joita oli tosiaan se kuusi. Joka vuosi ei tietenkään kaikkien kaikkiin tilaisuuksiin päässyt. 

Mutta mistä sait käsityksen, että ap tai kukaan on juoksuttanut isovanhemmat 200km päästä joka tilaisuuteen? Itse sain käsityksen, että tämä oli ensimmäinen lapsen esitys jossa isovanhemmat ylipäätään oli paikalla, että ei noihin nyt ihan yhtenään ole "vaadittu" paikalle. 

Vierailija
40/54 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaa olla lapsellisia marttyyrimummoja ketju täynnä!