Miksi kansanedustajia ei voi erottaa eduskunnasta?
Eikö tämä ole jokseenkin naurettavaa, että samat kansanedustajat, jotka vaativat kouluhin kuria, perseilevät itse omassa toimessaan miten mielivät kaikkia käytössääntöjä uhmaten?
Jos he vaativat kouluihin työrauhaa ja kiusaamisen lopettamista, miksi sama ei päde heidän työpaikallaan? Perseilevä kansanedustaja tulisi voida erottaa 3 viikoksi, perseilyn jatkuessa 3 kuukaudeksi ja jos ei vieläkään opi, lopullisesti. Miksi aikuinen olisi eri asemassa lapseen nähden? Lapsilla koulunkäynti on pakollista, aikuisilla kansanedustaminen vapaaehtoista. Eikö aikuisilta tulisi vaatia enemmän?
Kommentit (7)
Kansanedustajan virka on luottamustoimi, mihin ihminen on tullut valituksi vaaleilla. Toki useampaan rikokseen voisi rangaistuksiin liittää "kansalaisluottamuksen menetys" osion. Tekisit rikoksen ja menettäisin mahdollisuuden äänestää, olla ehdolla, menettäisit mahdollisen luottamustoimesi jne. seurauksia.
Vain kansa voi erottaa itse valitsemansa edustajan, vaaleissa.
Koska hänet on sinne kansan mandaatilla valittu. Ei nykyistä systeemiä demokratiaksi voi kutsua, mutta jos toiset voisivat päättä etteivät nyt pidäkään jostain edustajasta olisi täysin väärin. Vähän miten Ano Turtiaista sieltä yritettiin hätyyttää pois, joillekin on vaikea kestää toisen mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Heiltä nimenomaan edellytetään hyvää ja arvokasta käytöstä. Persujen ja kokoomuksen edustajien käytös alittaa kaiken arvostelun. Rangaistuksia kehiin, mutta eihän niitä tule kun puhemiehenä häärii kiusaaja Jussi Halla-aho.
Vihreistä nyt puhumattakaan. Intian-matkat businessluokassa lentokoneella ja viiden tähden hotelli veronmaksajien piikkiin kelpaavat, mutta kansalaisen elämää yrittävät kurjistaa joka käänteessä "ilmastosyistä". Ei muuta kuin pihalle eduskunnasta.
Olihan Rinnekin pääministerinä vaikka on tuomittu törkeistä rikoksista
Ai onko joku kansanedustaja tosissaan vaatinut kouluihin kuria?! Ei tule onnistumaan. Järjestelmä on jo pilattu ajat sitten ja suomalaista koulujärjestelmää kauhistellaan.
Olen samaa mieltä. Heiltä nimenomaan edellytetään hyvää ja arvokasta käytöstä. Persujen ja kokoomuksen edustajien käytös alittaa kaiken arvostelun. Rangaistuksia kehiin, mutta eihän niitä tule kun puhemiehenä häärii kiusaaja Jussi Halla-aho.