"Lapset rakastavat minua enemmän"
Miltä teidän korviin kuulostaa, kun lähivanhempi toistaa jatkuvasti, että "lapset rakastavat minua enemmän"? Lapsilla toimiva, tiivis ja läheinen suhde etävanhempaan. Lähivanhempi perustelee lasten (=murrosikäisten) uhmailua sillä, että ikävöivät lähivanhempaa ja ikävä purkautuu huonona käytöksenä. Tuntevat ikävää vain lähivanhempaa kohtaan, koska "lapset rakastavat enemmän". Vanhemmuus tuntuu kaikin tavoin olevan joku kilpasuoritus. Vai onko ihan ok/yleistä toistuvasti kertoa ex-puolisolle, että "lapset rakastavat minua enemmän".
Ei ole kyse omista lapsistani.
Kommentit (9)
Huonosti ilmaistu, joko ei osaa sanoittaa oikealla tavalla tai se on totta. Kaikki etähuoltajat eivät ole yhtä hyviä vaikka hyvä suhde olisikin. Olette pilanneet tätä yhteiskuntaa kiusaamisella joten näin te tappelette keskenänne kaikki. Kadehditte meitä jotka olemme täydellisiä lähihuoltajia ja joilla on paha eksä vaikka osansa hoitaisikin. Itse olen eksää vielä tukenut ja nyt kärsin siitäkin. Hävetkää sadistiset kiusaajat. Lapset kärsivät sekä alkavat sairastella ja voida huonosti.
Ei ole normaalia edes jatkuvasti ajatella tuollaista,saati sanoa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia edes jatkuvasti ajatella tuollaista,saati sanoa ääneen.
Kyllä on, olette vain kateellisia.
Te ette ymmärrä rakkaudesta tai lasten kasvattamisesta. Naureskelette turvallisille hyville vanhemmille ja kiusaatte minkä ehditte. Se sitten tulee näkymään niin omassa naamassa, vartalossa kuin elämässännekin. Kannattaa toimia oikein, on nimittäin fakta että luoja ei arvosta lasten oikeuksien mitätöijiä. Oletko siis hyvä ihminen?
Taidat puhua kollegastani. Haukkuu exänsä sopivin väliajoin työpaikan kahvipöydässä. Käyttää usein tuota ilmaisua: "lapset rakastavat minua enemmän". Me muut kiusaannumme, että kollega ei tajua miten lapselliselta ja epävarmalta kuulostaa. Onneksi etätyöt.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti ilmaistu, joko ei osaa sanoittaa oikealla tavalla tai se on totta. Kaikki etähuoltajat eivät ole yhtä hyviä vaikka hyvä suhde olisikin. Olette pilanneet tätä yhteiskuntaa kiusaamisella joten näin te tappelette keskenänne kaikki. Kadehditte meitä jotka olemme täydellisiä lähihuoltajia ja joilla on paha eksä vaikka osansa hoitaisikin. Itse olen eksää vielä tukenut ja nyt kärsin siitäkin. Hävetkää sadistiset kiusaajat. Lapset kärsivät sekä alkavat sairastella ja voida huonosti.
Oliko tää nyt sarkasmia vai tosissaan kirjoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Te ette ymmärrä rakkaudesta tai lasten kasvattamisesta. Naureskelette turvallisille hyville vanhemmille ja kiusaatte minkä ehditte. Se sitten tulee näkymään niin omassa naamassa, vartalossa kuin elämässännekin. Kannattaa toimia oikein, on nimittäin fakta että luoja ei arvosta lasten oikeuksien mitätöijiä. Oletko siis hyvä ihminen?
Tässä ei nyt otettu kantaa vanhempien turvallisuuteen. Terve vanhempi rakastaa lastaan enkä sitä kyseenalaistanut kummankaan vanhemman kanssa. Rakastavat ja välittävät molemmat. Mutta ei vanhemman kuulu toitottaa ex-puolisolle, muille ulkopuolisolle ja jopa lapsille, että nämä rakastavat äitiään enemmän. Tämä on varmasti selviö suurimmalle osalle vanhemmista eikä sitä tarvitse selittää.
Tottakai on on olemassa vanhempia, jotka eivät ole hyviä/läheisiä lapsilleen ja silloin varmasti toisesta vanhemmasta voi tulla rakkaampi. Se "rakkaampi" vanhempi voi olla yhtä lailla lähi- kuin etävanhempi tai äiti tai isä. Tässä casesta ei nyt kuitenkaan ollut sellaisesta kyse.
Mun äiti aikoinaan...tosin toisin päin. Syyllisti meitä lapsia, kun "rakastamme isää enemmän"...
ok