Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela harkitsee perusosan alentamista!

Vierailija
14.12.2023 |

Mun pitää selvittää nyt kelaan miks se ois kohtuutonta. Mitä ihmettä sinne kirjotan että ne ei alentaisi perusosaa? Nytkin just ja just selviän. 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis kieltäytynyt kuntouttavasta työtoiminnasta.

Huoh kauhiaa. Mitä kaikkea tuo on voinut pitää sisällään tuo kuntouttava? 

Vierailija
22/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile ap! Jos leikkaavat niin heti haet täydentävää toimeentulotukea. Kaikki kyllä järjestyy 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ammattiitto tai SAK lakimies auttaa,,? 

Vierailija
24/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusosan alentaminen. Mitä. Eikö se pidä sitten mennä lain mukaan, jos perusosan suuruutta ruvetaan alentamaan.

Vai sulta henk.kohtaisesti yksinomaan!

Vierailija
25/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ollut niin, että vaikka sosiaaliturvaa nyt leikataan, niin erityisen heikossa asemassa olevien pitäisi kuitenkin olla turvattuja sen suhteen, että hengissä pysyvät leikkausten jälkeenkin.

Mitä....

Onko tässä taas jotakin ministereiden suusta selostettu julkisuuteen, joka ei sitten pidäkään paikkaansa.

Vierailija
26/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ja lapselta otettiin koko perusosa pois, 

loska vuokra liian korkea. Nyt maksan eläkkeestä vuokran. Halvempaa vuokra-asuntoa ei one löytynyt. 1 aik. ja lapsi 12v , rahaa elämiseen kk jää 340€. KUOLLAAN NÄLKÄÄN JA KYLMYYTEEN KOHTA. Lääkkeisiin ei oke myöskään varaa??? Miten suomea voi kutsua hyvinvointivaltioiksi!????

kunnan sosiaalitoimikaan ei auta. Kehottavat muuttamaan halvempaan asuntoon. 

kukaan ei kerro että minne( jopa opiskelijoiden soluasuntoja liian kalliita asumisnormienpuitteisiin)?????

Vierailija
27/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin kokeilla kertoa, että en sairauksieni takia kykene suoriutumaan työttömälle työnhakijalle asetetuista velvollisuuksista. Olen siirtynyt siis sairaspäivärahalta työttömyysturvalle, kun ei kuntoutustukea myönnetty ja Kela itse kehotti hakeutumaan työnhakijaksi. En tiedä miten tuohon suhtauduttaisiin, kun ei ole vielä alennuksen uhkaa tullut, mutta mielenkiintoista nähdä. Pätevältä syyltä se minusta kuulostaa, mutta minä en olekaan Kelan virkailija.

Vierailija
28/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ammattiitto tai SAK lakimies auttaa,,? 

Tuskinpa, mutta sosiaalihuolto auttaa. Sieltä voi virkailija kumota tai ainakin painostaa Kelaa. Vaatii toki, että sosiaalityöntekijä oikeasti uskoo, että etuuden leikkaaminen ei ole kohtuullista.

Vierailija
29/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hätäile ap! Jos leikkaavat niin heti haet täydentävää toimeentulotukea. Kaikki kyllä järjestyy 

Täydentävää toimeentulotukea ei voi myöntää leikatun perustoimeentulotuen kompensoimiseksi. Muuten kyllä hyvä idea.

Vierailija
30/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin kokeilla kertoa, että en sairauksieni takia kykene suoriutumaan työttömälle työnhakijalle asetetuista velvollisuuksista. Olen siirtynyt siis sairaspäivärahalta työttömyysturvalle, kun ei kuntoutustukea myönnetty ja Kela itse kehotti hakeutumaan työnhakijaksi. En tiedä miten tuohon suhtauduttaisiin, kun ei ole vielä alennuksen uhkaa tullut, mutta mielenkiintoista nähdä. Pätevältä syyltä se minusta kuulostaa, mutta minä en olekaan Kelan virkailija.

No mä olen tuossa tilanteessa, mutta koko ajsn voimassaoleva B-todistus lääkäriltä löytyy.

Vierailija
31/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö, jos perusosaa alennetaan niin ei siihen mitään täydentävää saa päälle.

Vierailija
32/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis toimeentulotuen perusosan alentamistako?

Kyllä, kyse on toimeentulotuesta. 

Siis meinaako ne alentaa vain sinulta vai kaikilta toimeentulotuen piiriin kuuluvilta?

Jos vain sinulta niin millä perusteella?

Eivät alenna. Toimeentulotuuen minimi nousee ensi vuoden alusta 555,11 e/kk -> 587,71 

Vierailija
33/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat kaiken turhan ostamisen. Syöt vain kaurapuuro ja makarooni voilla, täältä löytyy resepti. Vaatteet jätät ostamatta, koska voit siellä kotona aivan hyvin olla alasti. Auton ja polkupyörän ynnä muut välineet myyt pois, et tarvitse niitä. Huonekalutkin voit myydä yhtä pöytää, yhtä tuolia ja sänkyä lukuunottamatta.

Vierailija
34/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huoletta voi hakeutua työnhakijaksi, jos on sellaisella alalla jossa työpaikkoja ei ole. Itse juuri sain kieltävän vastauksen hakemukseeni kuten 161 muuta samaa paikkaa hakenutta.

Vierailija
35/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi kertoa mitään tuollaista Kelalle? Jos olet työttömänä työnhakijana, se riittää Kelalle, ei tarvita sen kummempia selvityksiä.

Ja jos sinulla on sairauksia ja niistä lääkärintodistus, työkkäri ei todennäköisesti aseta myöskään sinulle työnhakuvelvoitetta. Ja joka tapauksessa tämä on työkkärin (tai kuntakokeilun) asia, ei Kelan.

Vierailija
36/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis toimeentulotuen perusosan alentamistako?

Kyllä, kyse on toimeentulotuesta. 

Siis meinaako ne alentaa vain sinulta vai kaikilta toimeentulotuen piiriin kuuluvilta?

Jos vain sinulta niin millä perusteella?

Eivät alenna. Toimeentulotuuen minimi nousee ensi vuoden alusta 555,11 e/kk -> 587,71 

Eli deflaatio alkaa ja toimeentulotukea vaan korotetaan. Hienoa.

Vierailija
37/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa itsellesi huomionkipeä lakimies,ja haastatte Suomen valtion oikeuteen.Kun keissisi on Srasbourghin ihmisoikedessa,asia saa niin paljon kansainvälistä huomiota,että päätös lopulta kumotaan häpeillen.

Vierailija
38/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryt työnhakijaksi..töitä ei ole (kunnon töitä josta saa palkkaa)..voit ehkä päästä työllistetyksi..

Vierailija
39/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkäriin  ja sano että harkitset itsesi vahingoittamista tuon takia.Tämän jälkeen eivät enää ikinä ehdota alennusta tukiisi.

Kyllä se ei lääkäri noita määrää. Perusosaa alennetaan jos ei ole hakenut töitä jne 

Vierailija
40/68 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis kieltäytynyt kuntouttavasta työtoiminnasta.

Huoh kauhiaa. Mitä kaikkea tuo on voinut pitää sisällään tuo kuntouttava? 

Käydä kerran esimerkiksi kerran viikossa jossain työtoiminnassa muutama tunti. Eli ei mahdoton vaatimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi