Uusi työpaikka ja ei mahdollisuutta vaikuttaa aloitukseen
Olin työhaastattelussa ja he kysyivät milloin voisin aloittaa (työn aloitus 1.1) sanoin, että olen nyt määräaikaisena ja olen toisessa paikassa 31.1 asti. Sain puhelun , että minut on valittu tehtävään. Kerroin, että en pysty aloittamaan 1.1 , mutta 1.2 sopisi, että en voi lähteä määräaikaisesta. Puhelimesta kuului "eli ymmärsinkö oikein, et ota paikkaa vastaan". Koitin neuvotella aloitusta myöhemmäksi, ei onnistunut.
Kommentit (9)
Miksi hait töitä, jos et voi ottaa paikkaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi hait töitä, jos et voi ottaa paikkaa vastaan?
No miksi valita henkilö joka ei voi aloittaa silloin kun he haluaa?
Niin ja haastattelussa minulle sanottiin, että sopimuksen mukaan .
Vierailija kirjoitti:
Niin ja haastattelussa minulle sanottiin, että sopimuksen mukaan .
Tarkoittaa, Turpa kiinni, tottele!
Outoa, ettei asiasta voi neuvotella. Aika harva voi aloittaa työt alle 2 viikon varoitusajalla. Voit toki koittaa neuvotella nykyisen työnantajasi kanssa jos lopettaisit pari viikkoa aiemmin mutta aika joustamattomalta uusi paikka kuulostaa.
No kannattaa ajatella niin, että jos ei jouston varaa ole, niin olikohan työpaikka kovin hyvä
Haluavat siis lapsettoman työttömän, jolla ei ole mitään suunnitelmia. Koska tuolla aikataululla ei muuta saa, kun irtisanomisajatkin ovat vähintään 2 viikkoa, eikä kukaan irtisano itseään ennenkuin on nimet paperissa.
Lapseton siksi, että tuolla aikataululla ei saa pienen lapsen hoitoa järjestymään millään. Toki isompi lapsi pärjää jo ilman hoitoa.
Joku muu pystyy aloittamaan heti ja he tarvitsevat jonkun heti.