Terve, onko tuttuja paikalla
ja oikeesti ei kyllä haittaa vaikka oliskin joku joka tunnistaa mistä kirjoitan.
Asia on nimittäin niin, että kurssilta jonne te-toimisto pakotti oli mulle annettu linkki teams-kokoukseen. Nyt kun oli tämä bussilakko, ja mun asuinpaikalta ei kyllä busseja sinne kurssipaikan suuntaan kulkenut... ja matkaa enemmän kuin kaks kilometriä, ja bussin vaihtokin olisi pitänyt tehdä. Joten kun en päässyt paikalle, niin antoi sitten teams-linkin.
No, aamulla sen teamsin ensinnäkin latasin kännyyni, ja menin sitten sinne linkin tunnuksilla odottelemaan että jospa se kokous kohta alkaa.... Mitään ei tapahtunut. Ruudulla lukee vaan, että hei... jonkun pitäisi pian tulla päästämään sinut sisään...
Ketään ei vartin kuluessa tullut, joten laitoin sitten s-postia sille joka linkin oli lähettänyt. No, sitten alko tapahtumaan, kokoustila avautui.
Mutta eipä kestänyt kauan se kokous mun osalta.... läpätiläpätiläpätiläp... kymmenen minuuttia ehkä, jos sitäkään. Ja sitten sanoo, että no, nyt mä päästän sut pois. Ja lähetti sitten pari prujua sähköpostin kautta luettavaksi ja täytettäväksi.
No, mitäs tää oli! Jännää... Teams-kokous... Ja ei mukamas muistanut tulla avaamaan... vaikka eilen viimeksi tästä oli ollut puhetta.
Anteeks vaan, mutta ... Vielä huomenna pitäs mennä tapaamaan, bussitkin kulkee sitte huomenna, mutta taidan vaan olla, että anteeks mä unohdin... sori kauheesti. Juu, ja sitte vielä maanantaina pitäs mennä... sitte saadaankin kakkuu!
No, ei se mitään, työvoimatoimistoon se tyyppi sitte lähettää raporttii - siis työvoimatoimistoon raportti, eli tässä ollaan te-toimiston holhouksessa, raportoida sinne - haukkumisten kera. No, hauku pois vaan... hauku hauku, te-toimiston ei ittekään tee muuta kuin nöyryytää ja haukkuu!
Tässäkin siis valtio haaskaa rahaa... näissä kursseissa, joissa mukamas ohjataan ihmisiä, ohjausta saa työnhaussa.... Mitä ihmeen ohjausta... Ei niin mitään. Meillä on ollut sellaisia parin tunnin päiviä koko jakso täynnä... Kurssin pitäjä saa rahaa, mekin saadaan ylläpitokorvauksia, mut mitä tää hyödyttää! Saikohan joku ihan oikeesti palkkatyötä...