Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tuota baldurs gate 3:sta oppia pelaamaan. Katselin BG3 for dummies videota enkä tajunnut siitä mitään

Vierailija
13.12.2023 |

😅

Youtubessa oli joku video jossa selitettiin tuota pelimekaniikkaa ja oli kyllä todella sekavaa. En ole ikinä pelannut tuollaista vuoropohjaista peliä. Periaatteessa tuo kiinnostaisi pelkään että tuossa käy niin, että alku on hirmu hankalaa ja sen vuoksi menee into pelata ja se jää. Ei taida stealth archer-tekniikka olla vaihtoehto tuossa? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin hankala ole :) vuoromekaniikka tarjoaa taistelutilanteissa itse asiassa aika paljon aikaa miettiä omia tekemisiään sen sijaan, että kyse olisi nopeuskilpailusta kuten monissa FPS:ssa. BG:ssä enemmän mulla oli ongelmaa omien moraalivalintojeni kanssa. Ja paskassa noppatuurissa ajoittain :))

Vierailija
2/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen oppii ja voit kyllä stealth archeriakin leikkiä, jos haluat. Jaat partyn erikseen ja stealthista assassinoit osan porukasta ja lopuilla suorempaan kimppuun. Minullekin oli vaikeaa, mutta opin kyllä ja pelasin tosi paljon. Nyt on ollut vähän tauolla, kun työt alkoi, on lapsia ja muutakin tekemistä, mutta pitäis tuo läpi pelata, koska tekisi jo mieli aloittaa alusta ja tehdä kaikki ne asiat, mitä edellisellä kerralla jäi tekemättä ja osa sen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo peli muuten open world ja onko siinä paljon sivutehtäviä joissa pääpointti ei ole kahakkaan joutuminen jonkun kanssa? Onko keräilyä, aarteenetsintää, craftingiä? Mulla käy aina peleissä niin, että kivointa on kaikki tuollainen pikkunäpertely ja pääjuoni jää ihan taka-alalle. 

Vierailija
4/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo peli muuten open world ja onko siinä paljon sivutehtäviä joissa pääpointti ei ole kahakkaan joutuminen jonkun kanssa? Onko keräilyä, aarteenetsintää, craftingiä? Mulla käy aina peleissä niin, että kivointa on kaikki tuollainen pikkunäpertely ja pääjuoni jää ihan taka-alalle. 

Ei ole craftingia, paitsi potioneja ym. vastaavia voi tehdä, ei gearia. Keräilyä/aarteenetsintää siinä määrin että voit tonkia ihan kaiken containeriksi luokiteltavan, hyllyt, laatikot, ruukut, vaatekaapit. Joskus löytyy jotain, joskus ei.

Sivutehtäviä on ja niissäkin on monta lähestymistapaa. Jotkut asiat, mitä teet Act 1:ssa, tulee vastaan Act 3:ssa (joka on viimeinen act). Jos tietyt hahmot on elossa, niitä voi tavata uudestaan ja jos ei, niin vastassa on erilainen skenaario. Voit olla hyvis, voit olla pahis, voit olla vähän molempia tilanteesta riippuen. Sivutehtäviä voi tehdä just sen verran kuin haluaa, eikä niistäkään kovin moni ole perinteisiä tehtäviä, mutta joka tapauksessa juonta on pakko mennä eteenpäin, koska peli rakentuu Actien varaan. Et voi vain jumahtaa pysyvästi act 1:seen, vaikka se onkin niistä mukaansa tempaavin pitkän betan jäljiltä.

Vierailija
5/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse pelannut mutta puoliso, joka pelaa paljon, totesi, että on haastava peli. Ilmeisesti kuitenkin hyvä, kun on viihtynyt sen parissa. Ja kiva, että tuollaiselle paljon pelaavallekin on haastetta. Kokeile ihmeessä, jos kiinnostaa. Siinähän sitä pelatessa oppii. 

Vierailija
6/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole craftingia, paitsi potioneja ym. vastaavia voi tehdä, ei gearia. Keräilyä/aarteenetsintää siinä määrin että voit tonkia ihan kaiken containeriksi luokiteltavan, hyllyt, laatikot, ruukut, vaatekaapit. Joskus löytyy jotain, joskus ei.

Sivutehtäviä on ja niissäkin on monta lähestymistapaa. Jotkut asiat, mitä teet Act 1:ssa, tulee vastaan Act 3:ssa (joka on viimeinen act). Jos tietyt hahmot on elossa, niitä voi tavata uudestaan ja jos ei, niin vastassa on erilainen skenaario. Voit olla hyvis, voit olla pahis, voit olla vähän molempia tilanteesta riippuen. S

Sen verran spoilaan, että Act 1:ssa on yksi isompi pääjuoneen liittyvä skenaario, jonka valtaosa pelaajista vetää yhdellä tietyllä (rauhanomaisella?) tavalla. Meillä kävi miehen kanssa niin, että mies onnistui jotenkin epäonnistumaan siinä ja sai aika harvinaisen ratkaisun tilanteeseen ja minä en osannut päättää ollako hyvis vai pahis ja vetämällä jostain puolivälistä sain aikaan toisen harvinaisen päätöksen tilanteeseen. Molemmat oli sillä harmaalla alueella, ratkaisuja on muitakin, ainakin se perinteinen hyvis ja perinteinen pahis ja vaikka valitsisit jomman kumman, voit muissa acteissa kääntää kelkan ja ruveta hyvikseksi/pahikseksi, tai jatkaa kaoottisena olemista.

Vierailija
7/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälti open world, tietyin rajoittein. Mutta et joudu mihinkään tunnelijuoksuun. Näpräämistä ja tekemistä löytyy kyllä, samoin kuin side questeja on iso kasa, eikä asioihin ole mitenkään yksiselitteisesti yhtä oikeaa ratkaisua, koska joku huono valinta pelin alku- tai keskivaiheilla voi johtaa erilaiseen jatkoon myöhemmissä vaiheissa jne. Tuossa pelin etenemistä muokkaa tosiaan myös omat "moraaliset" valintasi. Craftaamaan pystyy jonkin verran, tosin se puoli ei ole hirveän laaja. Ja kannattaa jututtaa ihan random NPC:ta, heilläkin voi olla omia vinkkejään tai sitten ihan vaan tarjolla erikoisia keskusteluja. 

Vierailija
8/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa helpoin vaikeustaso. Ei ole liian helppo.

Vierailija
9/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sivuuttaa se ja pelata bg1 ja bg2.

Vierailija
10/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea? Ei oikeastaan kunhan pääsee kärryille. Jotkut hahmoluokat ja buildit tekevät pelistä jopa liian helpon (Tavern Brawler on easy mode) ja tietyssä vaiheessa peliä joutuu vaikeustasoa nostamaan.

Erittäin hyvin kirjoitettu ja ongelmiin useita ratkaisuja eli ehdottomasti peli johon kannattaa vähän aikaa sijoittaa.

Vierailija
11/15 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivutehtäviä on ja niissäkin on monta lähestymistapaa. Jotkut asiat, mitä teet Act 1:ssa, tulee vastaan Act 3:ssa (joka on viimeinen act). Jos tietyt hahmot on elossa, niitä voi tavata uudestaan ja jos ei, niin vastassa on erilainen skenaario. Voit olla hyvis, voit olla pahis, voit olla vähän molempia tilanteesta riippuen. S

Höh, iso miinus ettei ole craftingia :(

Jotain gameplay videoita olen katsonut kun olen puntaroinut tuon ostoa ja on tullut jotenkin sellainen kuva että pelin pääpaino on noissa taisteluissa. Ja inhoan syvästi kaikkia isoja boss fighteja. 

Vierailija
12/15 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä vaikuttaa ettei tuo ehkä ole mua varten, ainakaan täyteen hintaan en viitsi ostaa. Sitten kun tulee kunnon alennusmyyntiin voisi sen hankkia. Minkähän pelin sitä sitten ostaisi itselle joululahjaksi, suosituksia? 

Vierailija
13/15 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kans kehuttu tuota peliä, mutta mietin myös että meneekö tuo liian nörtteilyksi. En päässyt esimerkiksi sisään  Trails of Cold Steel III -peliin, mutta pidin todella paljon ys-pelistä joka ei ole vuoropohjainen.

Tuntuu, että nuo tehdään sellaisille jotka ovat pelanneet näitä pelejä vuosikymmenet ja peliin sisään pääseminen alkaa olla liian työlästä.

Vierailija
14/15 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi oppia. Ihan mahottoman vaikea. /s

Jos bg3 näyttää vaikealta niin kurkkaa Pathfinder: Kingmaker (tai Wrath of the righteous) ja arvioi sen jälkeen uudelleen. Pathfinderissa tarttee manuaalia, että kykenee tekemään toimivan hahmon. BG3 on helppo nakki siihen verrattuna.

Vierailija
15/15 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää muuten oli se video jota katsoin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi