Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Doctor Who:n uusin päänäyttelijä on vaihtunut

Vierailija
13.12.2023 |

SPOILERS AHEAD

Doctor Who televisiosarjan uusimmassa spesiaali jaksossa "The Giggle", joka omasta mielestäni oli paras kaikista kolmesta 60-vuotis juhlajaksosta, saimme nähdä neljännentoista tohtorin (David Tennantin) uudentuvan viidenneksitoista tohtoriksi, jota nyt näyttelee Ncuti Gatwa.

Joulujakso on myös tulossa, jossa pääsemme tutustumaan hieman paremmin Gatwan tyyliseen tohtoriin. Itselleni jäi vielä tuon viimeisen jakson loppu hieman epäselväksi David Tennantin suhteen. 

Mitä te piditte näistä spesiaali-jaksoista?

Traileri joulujaksosta:

Neljännentoista tohtorin viimeinen vihollinen "The Toymaker" jonka kohtasi myös ensimmäinen tohtori (William Hartnell) jaksossa "The Celestial Toymaker" - 1966 :

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta, tohtoreitahan piti olla vaan max 12 tai mikä se määrä olikaan alkujaan?

12 mutta nykyään tohtori voi uudentua rajattomasti kun se 12 uudentumista oli asetettu keinotekoisesti. https://screenrant.com/doctor-who-timeless-child-unlimited-regeneration…

Vierailija
22/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, että ihmiset tosikkona paheksuvat jotain fiktiivistä televisiohahmoa, joka ei ole edes ihminen, että on liian woke, liian sitä liian tätä, pilattu (miksi? koska siinä on pääosassa vanha mies? nainen? musta mies? skotti? nuori mies?). Olen katsonut noita silläkin silmällä että olisiko se-ja-se Tohtori sopinut tähän jaksoon/kohtaukseen, ja hassua kyllä, Eccleston olisi ihan hyvin voinut olla Matt Smithin tilalla pitämässä suuria puheita tai Whittaker pyytämässä I don't want to go - tai viettämässä laatuaikaa Masterin/Missyn kanssa. Musta roolitus on onnistunut joka kerta, siellä taustalla on aina se piilevä hulluus ;-)

Musta oli kiva katsoa näitä spessuja. Donnan puoliso oli nostettu hyvin esiin mukavana ja fiksuna ihmisenä, ja Donnan ja Rosen kohtalonyhteys oli minun mielestäni tosi luontevaa. Ja mä aina tykkään UNIT-jaksoista, ja tosi mukavaa on se, että näissä uusissa kausissa on nostettu mukaan niitä vanhoja kumppaneita.

Odotan joulujaksoa mielenkiinnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, että ihmiset tosikkona paheksuvat jotain fiktiivistä televisiohahmoa, joka ei ole edes ihminen, että on liian woke, liian sitä liian tätä, pilattu (miksi? koska siinä on pääosassa vanha mies? nainen? musta mies? skotti? nuori mies?). Olen katsonut noita silläkin silmällä että olisiko se-ja-se Tohtori sopinut tähän jaksoon/kohtaukseen, ja hassua kyllä, Eccleston olisi ihan hyvin voinut olla Matt Smithin tilalla pitämässä suuria puheita tai Whittaker pyytämässä I don't want to go - tai viettämässä laatuaikaa Masterin/Missyn kanssa. Musta roolitus on onnistunut joka kerta, siellä taustalla on aina se piilevä hulluus ;-)

Musta oli kiva katsoa näitä spessuja. Donnan puoliso oli nostettu hyvin esiin mukavana ja fiksuna ihmisenä, ja Donnan ja Rosen kohtalonyhteys oli minun mielestäni tosi luontevaa. Ja mä aina tykkään UNIT-jaksoista, ja tosi mukavaa on se, että näissä uusissa kausissa on nostettu mukaan niitä vanhoja kumppaneita.

Rest in Peace Brigadier Lethbridge-Stewart🙂

Paras "matkakumppani" omasta mielestä, pidän kans UNIT aiheisista jaksoista.

Vierailija
24/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mielenkiintoista nähdä Ncuti Gatwa tuossa roolissa joka poikkeaa huomattavasti hänen Sex Education -roolistaan. En nyt ihan suoriltaan tuomitse. 

Lahjakas nuori näyttelijä SEn perusteella, odotan innolla hänen tohtoriaan. 

Samoin 👍🏻 

Vierailija
25/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mielenkiintoista nähdä Ncuti Gatwa tuossa roolissa joka poikkeaa huomattavasti hänen Sex Education -roolistaan. En nyt ihan suoriltaan tuomitse. 

Mä en ole Sex Educationa katsonut, olettanut että se on enempi semmone "teinisarja" olisko se katsomisen arvoinen?

Me ukon kanssa ainakin tykättiin. Hyvin tehdyt hahmot ja näyttelijät ja tarinaakin oli mielenkiintoista seurata. Teinisarjaksi yllättävänkin hyvä. Kannattaa antaa ainakin mahdollisuus. 

Vierailija
26/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastettu sarja raiskattu ja woketettu :(

Vierailija
27/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DW oli vielä ihan hauskaa viihdettä kun Tennant oli Doctor ja John Simm Masterina. Toki olin vielä teini/reilu parikymppinen kun ohjelmaa seurasin, mutta ehkä nuo vanhemmat jaksot menis vieläkin.

Monia muita sarjoja pyöritetään puhki uusintoina. Vanhoja tohtorien kausia näkee harvemmin-ei koskaan. 

Onko niitä 60-luvun juttuja enää missään tallessa? Joskus oli ainakin juttua, että osa on kadonnut kokonaan.

Vierailija
28/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DW oli vielä ihan hauskaa viihdettä kun Tennant oli Doctor ja John Simm Masterina. Toki olin vielä teini/reilu parikymppinen kun ohjelmaa seurasin, mutta ehkä nuo vanhemmat jaksot menis vieläkin.

Monia muita sarjoja pyöritetään puhki uusintoina. Vanhoja tohtorien kausia näkee harvemmin-ei koskaan. 

Onko niitä 60-luvun juttuja enää missään tallessa? Joskus oli ainakin juttua, että osa on kadonnut kokonaan.

Kyllä kadonneita jaksoja on olemassa, niitä aina vähän väliä löytyy jostain päin maailmaa. Dailymotionista löydät lähes kaikki tallessa olevat jaksot ilmaiseksi, huonot puolet on että saattaa pätkiä ja kuva on väärinpäin. Itse olen ostanut ebaysta vanhoja Doctor Who dvd-levyjä, maksaa joku 10€ kipale.

Vierailija
29/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- I am Doctor

- Doctor who?

- Yes 

Tuli mieleen toisesta leffasarjasta sananvaihto:

- Mister Doctor? 

- Its Strange

- Maybe, but who am I to judge

Vierailija
30/63 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole Sex Educationa katsonut, olettanut että se on enempi semmone "teinisarja" olisko se katsomisen arvoinen?

Me ukon kanssa ainakin tykättiin. Hyvin tehdyt hahmot ja näyttelijät ja tarinaakin oli mielenkiintoista seurata. Teinisarjaksi yllättävänkin hyvä. Kannattaa antaa ainakin mahdollisuus. 

Joo suosittelen kanssa, on aikuisillekin sopiva. 

Vierailija
31/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo suosittelen kanssa, on aikuisillekin sopiva. 

Kiva jos tykkäätte, katsoin eilen vartin ja se sai riittää itselleni SE:stä.

Vierailija
32/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Et kyllä vartissa ehdi nähdä, mikä siinä sarjassa on hyvää. Mutta toki jos se oli sietämätön vartti. 

Vierailija
33/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on idea seuraavaksi tohtoriksi: Lapsi/teini. Mitenköhän tuo toimisi? Onhan Doctor ollut iältään melkein papparainen niin miksei noinkin päin.

Vierailija
34/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori woke. Nettifoorumeilla sarjan fanit raivoissaan!

Vierailija
35/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtori woke. Nettifoorumeilla sarjan fanit raivoissaan!

Höpö höpö. Muutama kiintiö-öyhöttäjä, niin kuin nykyään kaikkialla.

Whohan on aina ollut "woke", joten faneja ei sellaiset jutut vaivaa. 

Vierailija
36/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on idea seuraavaksi tohtoriksi: Lapsi/teini. Mitenköhän tuo toimisi? Onhan Doctor ollut iältään melkein papparainen niin miksei noinkin päin.

Olen itsekin miettinyt. Nuorten tasa-arvon puolesta. 

Vierailija
37/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin miettinyt. Nuorten tasa-arvon puolesta. 

Tai miksei eläin, vaikka koira?

Vierailija
38/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doctor Who on pilattu täysin. Eihän sitä katso enää kukaan, joka vähänkin ajattelee omilla aivoillaan. 

Miten se on sitten pilattu niin ettei sitä voi enää parantaa? Voisitko tarkentaa?

No vaikkapa siten, että teini-ikäistä tyttöä esittää parikymppinen mies. Menee tämän woketus jo ihan yli...

Vierailija
39/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäkö vain neekeritohtori? Eikös nyt sentään pitäisi olla ristiinpukeutunut transpanfluidtohtori?

Vierailija
40/63 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joku klassinen juttu wokeutuu siihen ympätään musta.

Ei koskaan aasialaista.