Voiko sellainen arka ja ujo ihminen päästä asiakaspalvelutehtävään?
vai katsotaanko työhaasttelussa heti, että tuopa ei olekaan ekstrovertti pölöttäjä, että ei tule onnistumaan?
Kommentit (37)
ole aina oma itsesi niin ei tuu stressiä
Itse olin nuorena tosi ujo ja arka ja sen vuoksi jätin hakeutumatta moneen mielenkiintoiseen ammattiin.
Sitten menin toimistonhoitajaksi ajatellen, ettei siinä tarvitse paljoa olla ihmisten kanssa.
Toisin kävi, oli aika paljon asiakaspalvelua ja työtovereiden kanssa oloa ja minä tykästyin työhöni!
Rohkaistuin ajan myötä ja asiakaspalvelu oli parasta työssäni!
Vierailija kirjoitti:
Voi päästä, minäkin pääsin. Ahdistaa ja hävettää vieläkin vaikka aikaa on kulunut kohta 20 vuotta. Ei todellakaan vahvistanut tai karaissut.
Miten pystyt tekemään sitä, jos se ahdistaa vieläkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä mene asiakaspalveluun. Nykyajan ihmiset on todella ilkeitä ja veemäisiä. Ja sit ku joka paikassa on liian vähän henkilökuntaa niin sekin on sinun syysi.;) Mieluummin vaikka paskakuskiksi.
Tämä. Siivoaminenkin on mukavampaa kuin asiakaspalvelu. Siivojaa kukaan ei edes noteeraa millään tavalla, joten saa olla ihan rauhassa.
Sorry, multa et oo saannu olla rauhassa; morjenstan joka kerta, aina olen avannut oven kun näen että kuljet niitten kärryjen kanssa ja vaihtanut taukopaikassa pöytää kun näen että tulet siivoamaan mun puolen pöytääni.;)
Ei kaikki ole niin suulaitakaan, jos asiakaspalvelu on sinulle luontevaa etkä seiso tuppisuuna niin miksipä ei. Avoimuus ratkaisee paljon. Ei ne hölöttäjätkään aina pärjää koska eivät yleensä keskity riittävästi. Jos vain esittelee itseänsä niin ei ainakaan pärjäile sellaisissa töissä joissa vaaditaan vuorovaikutuksellisuutta.
Voi päästä. Itse olin nuorena tosi arka ja ujo, mutta niin vain hakeuduin asiakaspalveluun. Oli vaikeitakin tilanteita, mutta kokonaisuudessaan teki hyvää joutua omalle epämukavuusalueelle ja kyllähän siinä pikkuhiljaa sai vähän itsevarmuuttakin. Ei minusta koskaan mitään ulospäin suuntautunutta kälättäjää tullut, mutta ihmisarkuus väheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä mene asiakaspalveluun. Nykyajan ihmiset on todella ilkeitä ja veemäisiä. Ja sit ku joka paikassa on liian vähän henkilökuntaa niin sekin on sinun syysi.;) Mieluummin vaikka paskakuskiksi.
Tämä. Siivoaminenkin on mukavampaa kuin asiakaspalvelu. Siivojaa kukaan ei edes noteeraa millään tavalla, joten saa olla ihan rauhassa.
Väärin. Siivooja on nykyään yhtä näkyvä kuin kuka tahansa muukin. Ja riippuen kohteesta asiakkaat saattavat olla hirveitä. Rappusiivous oli helvetistä. Toimistot suht ok mutta siellä oli liikaa asiakkaiden kanssa tekemisissä kun tykkäsivät jutella koko ajan ja kyselivät kaikenlaista missä on se ja se (vaikka selkeät kyltit näkyy) ja kerran piti taikoa vesilasi jostain kun jotain niin heikotti.
Voi kun saisi siivota kohteet yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Siivooja on nykyään yhtä näkyvä kuin kuka tahansa muukin. Ja riippuen kohteesta asiakkaat saattavat olla hirveitä. Rappusiivous oli helvetistä. Toimistot suht ok mutta siellä oli liikaa asiakkaiden kanssa tekemisissä kun tykkäsivät jutella koko ajan ja kyselivät kaikenlaista missä on se ja se (vaikka selkeät kyltit näkyy) ja kerran piti taikoa vesilasi jostain kun jotain niin heikotti.
Onhan noita kohteita missä voi siivota yöllä/aikaisin aamusta tai myöhään illalla jolloin toiminta kiinni. Mutta nämä on poikkeuksetta osa-aikaista. Eihän nyt kellekään viitsitä maksaa yötyölisiä 8h, säästöä säästöä
ei kannata ihmiset on v...umaisia
Voi. Autoliikkeissä ja rautakaupoissa niitä näyttää olevan. Kun asiakas tulee sisään, myyjä luikkii piiloon.
Eiköhän ujo ja hiljainen (miksei vaikka arkakin) myyjä ole parempi täällä kuin sellainen aggressiivinen kaakattaja, joka yrittää myydä kaikkea asiakkaalle? Asiakkaat yleensä välttelevät tällaistä hölösuu-aggressiivistä myyjää ja kauppaa ja menevät mieluummin sinne, missä saa ensin rauhassa katsella eikä kukaan ole heti iholla tuputtamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä siivoan sairaalassa (sairaalahuoltaja) ja voi jeesus sitä puhumisen määrää päivän aikana, ei vain siivotessa. Me nimittäin vastataan osastokeittiöstä tarjoiluineen, joten osaston joka potilaalta kysyt vähintään kolme kertaa vuoron aikana, mitä he tällä kertaa haluaisivat juoda. Tykkään kyllä työstäni, ja sekä potilaat että hoitajat minusta. Ihan toista kuin puhelinajanvaraajana, missä sai korvat täyteen huutoa, kiroilua ja haukkumista.
Asioin sata kertaa mielummin aran ja hiljaisemman asiakaspalvelijan kanssa kun hölösuun jonka suu on päälaella. Arka ihminen antaa ystävällisen kuvan ja hän voi silti olla asiantuntija omalla alallaan.
Mene asiakaspalveluun johonkin vähän sellaiseen rauhallisempaan paikkaan. Esim. kirjakauppa on varmaan aralle ihmiselle paljon mieluisampi työskentelypaikka kun ruokakaupan kassa tai vilkas baari.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi niin, että aloitin arkana ja ujona asiakaspalvelussa, mutta muutuin siinä työn mukana paljon avoimemmaksi. Huomasin, että ei tämä niin kamalaa olekaan. En mikään hölöttäjä ole edelleenkään, mutta ihmiset ei enää pelota.
Täällä toinen samanlainen,nykyään tykkään todella paljon työstäni ja olen jopa ihan puheliaskin asiakkaiden kanssa. Tonkin introverttina tarvitsen palautumista enemmän.
En ole hakenut, mutta jotenkin ajautunut talon sisällä sellaiseen tehtävään. Kyllä sen asiakaspalvelumoodin oppi äkkiä ja tuli rohkeutta lisää. Riippuu varmaan henkilöstä.
Valitettavan usein.