Ulkomailla matkustelu, kun lapset alle 3v. Kokemuksia?
Miten esim olette saaneet lapsista hyvät kuvat passiin?
Kommentit (35)
Meillä on matkustettu siitä lähtien kun lapset ja lastenlapset ovat olleet 3kk. Ikinä mitään ongelmia tai häiriötä.
Reissussa 1-5vkoa kerrallaan. Myös Aasia, Karibia ja mm Egypti Euroopan maiden lisäksi. Lentäen, autolla, junalla, laivalla jne
Kumma kyllä muistavat tosi paljon yksityiskohtia reissuista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on matkustettu siitä lähtien kun lapset ja lastenlapset ovat olleet 3kk. Ikinä mitään ongelmia tai häiriötä.
Reissussa 1-5vkoa kerrallaan. Myös Aasia, Karibia ja mm Egypti Euroopan maiden lisäksi. Lentäen, autolla, junalla, laivalla jne
On kyllä aika poikkeavaa muistaa reissuja, jota on tehnyt vauvana...en taida ihan uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Täällä taas lapsettomat mammat ihmettelee asioita. Kyllä meillä ainakin pienten kanssa matkustaminen on ollut oikein mukava ja antoisa kokemus. Tuollaiset pienet jipot ovat ihan arkea monessa lapsiperheessä, eikä ne tee matkoista sen työläämpiä."
En ole lapseton ja lapsiemme kasvettua vähän isommaksi on sitten matkusteltu senkin edestä. Viisivuotiaina viilettivät jo Alppien rinteitä alas. Mutta ei olisi tullut mieleenkään raahata heitä kovin nuorina jonnekin. Minulle matkustelussa tärkeää on se että voidaan tehdä ja mennä joten pienen lapsen kanssa matkustelusta en saa mitään.
Mitä ei voi tehdä lasten kanssa? Mä en istu lomalla dokaamassa.
Mä en erityisesti nauti nähtävyyksien katsomisesta enkä edes ravintolassa syömisestä taaperoikäisten kanssa.
Sellaisen rattaissa istuvan kanssahan on äärimmäisen mukava kiertää vaikka museoita ja muita nähtävyyksiä. Ravintolassa menee hyvin ja aina löytyy jotain maistuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Täällä taas lapsettomat mammat ihmettelee asioita. Kyllä meillä ainakin pienten kanssa matkustaminen on ollut oikein mukava ja antoisa kokemus. Tuollaiset pienet jipot ovat ihan arkea monessa lapsiperheessä, eikä ne tee matkoista sen työläämpiä."
En ole lapseton ja lapsiemme kasvettua vähän isommaksi on sitten matkusteltu senkin edestä. Viisivuotiaina viilettivät jo Alppien rinteitä alas. Mutta ei olisi tullut mieleenkään raahata heitä kovin nuorina jonnekin. Minulle matkustelussa tärkeää on se että voidaan tehdä ja mennä joten pienen lapsen kanssa matkustelusta en saa mitään.
Mitä ei voi tehdä lasten kanssa? Mä en istu lomalla dokaamassa.
Mä en erityisesti nauti nähtävyyksien katsomisesta enkä edes ravintolassa syömisestä taape
Ei ole mukavaa, kun joka paikassa on portaita eikä joku kävelemään oppinut jaksa istua pitkään paikallaan. Ravintoloissa en ikinä ole viihtynyt pikkulasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen mahdollisimman lyhyitä suoria lentoja.
Lapsiystävällinen hotelli tietysti.
Kannattaa etukäteen miettiä missä kohteissa käydään, pystyykö liikkumaan rattailla, voiko vuokrata auton yms. Samoin ruokailu, varsinkin jos on jotain allergioita voi olla jopa turvallisinta kokata itse..
Kaikkein kivointa on, kun kukaan ei pakota lentämään pikkulapsen kanssa. Lapsi ei itse muista siitä mitään ja nauttii enemmän leikkipuistossa tai uimahallissa käymisestä.
Miten se muistaminen kertoo mitään matkasta nauttimisesta? En minä viisikymppinen ihminen muista aikuisikänikään reissuista kuin ehkä puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa etukäteen miettiä missä kohteissa käydään, pystyykö liikkumaan rattailla, voiko vuokrata auton yms. Samoin ruokailu, varsinkin jos on jotain allergioita voi olla jopa turvallisinta kokata itse..
Kaikkein kivointa on, kun kukaan ei pakota lentämään pikkulapsen kanssa. Lapsi ei itse muista siitä mitään ja nauttii enemmän leikkipuistossa tai uimahallissa käymisestä.
Miten se muistaminen kertoo mitään matkasta nauttimisesta? En minä viisikymppinen ihminen muista aikuisikänikään reissuista kuin ehkä puolet.
Ei muista eikä viihdy sen paremmin kuin jossain leikkipuistossa. Kaksi eri asiaa. Pienet lapset ei osaa ajatella, että nyt ollaan matkalla, mikä on hienoa vaan joku käynti mummolassa, lähipuistossa tai kaarnaveneen uittaminen rannassa on viihdyttämpi elämys kuin ulkomaanmatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aika poikkeavaa muistaa reissuja, jota on tehnyt vauvana...en taida ihan uskoa.
En sanonut että muistavat 3kk lähtien:)
Mutta 3v:nä tapahtuneita asioita kylläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muista eikä viihdy sen paremmin kuin jossain leikkipuistossa. Kaksi eri asiaa. Pienet lapset ei osaa ajat
Puistossa tai mummollakäynti on hetken huvi.
Olen 100% varma että lapsikin nauttii reissussa läsnäolosta, lämmöstä, kiireettömyydestä ja yhdessäolosta. Näin ainakin meillä
Meillä oli mukana vähän yli 1v ja en ymmärrä miksi sen olisi pitänyt olla jotain suoriutumista. Yhtälailla hän reissussa nukkui päikkärit, söi ja leikki kun kotonakin. Sopivaa ruokaa löytyi hyvin ja vaippoja. Ei tarvinnut raahata suomesta. Ei varmasti muista siitä mitään,mutta nautti paikanpäällä elämyksistä ja leikkipaikoista. Helposti sellainen napero vielä mukana kulkee eikä ole vailla kalliita aktiviteetteja. Passikuva otettiin kuvaamossa ja hyvin se meni. Lennot suju osin nukkuen ja osin lelujen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokuvaamossa osaavat ottaa pienistä sopivat kuvat. Meillä päin maksaa n.20€.
Lentokoneeseen kannattaa yrittää mennä tarpeeksi väsyneenä niin kukkivat päikkärit. Kaukilennot kannattaa ajoittaa yöuniaikaan. Jotain spesiaalia syötävää koneeseen mukaan niin voi niitä antaa kun alkaa kouluttamaan ja tulee tylsää. Myös jotain pieniä leluja tai puuhavihkoa mukaan.
T. Neljän matkusteleva äiti
Ihan kiinnostuksesta kysyn mitä siitä saa kun matkalla pitää koko ajan suunnitella niin että lapset jotenkin selviävät siitä? Ymmärrän matkailun sitten kun lapset innoissaan juoksevat koneeseen ja kaikki on hienoa ja jännittävää heille. Mutta silloin kun matkailu on lähinnä selviämistä?
Äipän on kato pakko saada kuvia ja stooreja instaan että pysyy statusas
Jos instakuvilla arvioidaan matkailun järjettömyyttä, niin eivätköhän ne sinkut ja lapsettomat ole järjettömimpiä matkailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun esikoiseni vihasi uimahallia mutta tykkäsi lentokoneessa olosta, joten jos ihan pelkästään lapsen kivaa oltaisiin mietitty, oltaisiin lennelty vähän väliä. Jouduttiin kuitenkin miettimään myös luontoa ja omaa rahatilannetta.
Tuo, ettei lapsi jälkikäteen muista mitään, on taas maailman älyttömin argumentti. Jos se jotenkin toimisi, kaikki lapset oli sama pitää säkissä kolmivuotiaiksi. Kokemuksistahan se muisti alkaa muovautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muista eikä viihdy sen paremmin kuin jossain leikkipuistossa. Kaksi eri asiaa. Pienet lapset ei osaa ajat
Entäs jos uittaa kaarnavenettä ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muista eikä viihdy sen paremmin kuin jossain leikkipu
Enemmän kiireettömyyttä saa, kun ei lähde lentomatkalle. Lapselle kiireetöntä aikaa on vapaa-aika perheen kanssa, kun saa heräillä omaan tahtiin, olla yhdessä, katsoa vesilintuja rannalla, ihailla leppäkerttua kivellä, mennä eväsretkelle, olla mukana lukuisissa elämyksissä, joita varten ei tartte kulkea hälyisillä lentoasemilla ja jonottaa turvatarkastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mu
Kyllä se lapsikin nauttii kun talvipakkasten sijaan saa istua aurinkorannalla, molskia lastenaltaassa vettä ja kokeilla uusia leikkipaikkoja.