Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät osaa suudella?? Puoliso ei osaa ja itse tykkään pussailusta kauheasti.

Vierailija
13.12.2023 |

Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta ja edelleen toisinaan huomaan unelmoivani niistä täydellisistä suudelmista, joita sain puolisoani edeltävän kumppanin kanssa. Tiedättekö tunteen? Pussailu exän kanssa oli niin huumaavaa, että sen jälkeen tuntui usein kuin olisi ollut pilvessä. Luin jostain, että kun suutelemista on tutkittu, niin sen perusteella on esimerkiksi naisen mahdollista tunnistaa itselleen geneettisesti sopiva partneri. Suuteleminen on ylipäätään tärkeä yhdistävä tekijä kaiken kaikkiaan ja sitä esiintyy useimmissa kulttuureissa.

Ex osasi tehdä sen niin hyvin, että toivoisin voivani "ottaa lomaa" omasta parisuhteesta vain suudellakseni häntä. Tiedän, ettei se on mahdollista/järkevää, enkä sellaista tietenkään tekisi, mutta riudun huonon pussailijani kanssa niin, että sattuu välillä fyysisesti. Muuten läheisyys on tyydyttävää ja kaikki toimii siltä osin, mutta itselleni henkilökohtaisesti suuteleminen on niin tärkeä osa läheisyyttä, että sitä on vaikea sulkea pois ja unohtaa. 

Puolisoni huulissa ei ole mitään vikaa, eikä missään muussakaan, mutta jostain syystä hän ei vaan sitä osaa?! Olen yrittänyt "opettaa" ja kertoa mistä pidän, mutta ei niin ei. Harjoiteltu on. Olen ajatellut, että hän suutelee jotenkin liian varovaisesti tai kevyesti, eikä ymmärrä pussailun tekniikkaa ja rytmiä - milloin kevyistä ja houkuttelevista pusuista muodostuu intohimoisia suudelmia ja kuinka koko huulien volyymiä käytetään, välillä kevyemmin ja sitten intensiivisemmin. 

Muita, joilla samoja kokemuksia? 

Kommentit (189)

Vierailija
121/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä jossain suutelemisessa on? 

Vierailija
122/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaa suudella vaikka harjoittelen mieheni kanssa jatkuvasti. Mies sanoo että etkö osaa. no en :DD

Rentouta huulet ja matki mitä mies tekee sulle. Jotkut pingottaa huulia ja siitähän ei mitään tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista "tekniikan maailmaa" tämä ketju... lukaisin ja pari asiaa tuli mieleen;

KEMIA. Eli kun ja jos joku ihminen on ihastuksen kohde, niin pelkkä ihokosketus jo saa kihelmöimään puhumattakaan halailusta tai muusta. Silloin ei tarvitse miettiä onko kieli missä asennossa kun oikeasti tuntee palavaa vetoa toiseen. Ei siinä ole tekniikalla mitään sijaa, vaan tunne on niin voimakas, että vaikka hipaistaisiin huulia vastakkain, niin salamat viistäisivät pitkin selkärankaa.

Ja aivan olennainen asia on hyvä hygienia. Eli kuten joku jo vihjaisikin, niin peskää hiuksenne, ihonne ja hampaanne ja KIELENNE, putsatkaa krovat ja niiden taustat, niistäkää nenänne, siistikää kulmanne ja muut mahdolliset naamakarvanne. Puhdasta ja siistiä ihmistä on miellyttävä pussata, tuhrunaamoja ei.

Vierailija
124/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, olen itse kolmekymppinen nainen enkä mielestäni osaa suudella. Joskus jopa mietin "teenkö tämän nyt oikein" suutelun aikana kuin mikäkin dorka... Hävettää. En vain ole kovin paljon harjoitellut ainakaan pitkissä suhteissa, ja vaihtuvien kumppanien kanssa se on hankalaa, koska jokaisen kanssa on niin erilaista. Olen myös jotenkin kömpelö muutenkin fyysisesti.

Olen kyllä myös törmännyt noihin todella hyviin suutelijoihin ja silloin hävettää vielä enemmän kun ajattelen kuinka HE eivät varmaan saa minun suutelemisestani yhtään mitään :( Toki huonojakin on ollut, ja sitten yksi jonka kanssa ei joskus onnistunut ollenkaan ja toisilla kerroilla silmissä sumeni kun oli niin upeaa. Jännä juttu sekin.

Vierailija
125/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä että teininä ei häirinnyt MIKÄÄN,mäkkärissä suudeltiin vaikka molemmilla oli hampurilaisen jämiä hampaankoloissa ja  samoin juuri tupakoineen ja kaljaa juoneen jätkän kanssa pystyi imuttelemaan.

Nykyään vaan miettii että milloin mä pesin hampaat? Milloin mies pesi hampaat? Eihän nenä valu räkää?

Vierailija
126/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin vaan nokkasi huulet kiinni ja kovina. Tikka. Olikohan ikinä kunnolla suudellut yhtään kenenkään kanssa? Kummallista. 

Vierailija
127/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄN TÄYSIN

6 vuotta tuskaa takana, ei kunnon kielisuudelmia ja miehen pää ei edes käänny suudellessa, niska ei taivu, kroppa ei silleen sulaudu suudelmaan kuin parhaissa suudelmissa.. niitä ei kyllä unohda ikinä . Eksät on välillä mielessä täälläkin. Ja olen yrittänyt opettaa ja mies vähän oppinut mutta kun hän ei nauti sellaisesta tai luonnollisesti osaa sitä, niin  se ei tunnu samalta . 

Vierailija
128/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu on varsin erogeenista aluetta. Jo suutelemisesta tietää, miten paneminen tulee sujumaan. 

Uskon tähän. Paras ensisuudelma, parasta seksiä alusta lähtien, täydellinen kemia. Jo ihon hipaisu sai värähtelemään. 

Vierailija
129/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä outoja tekniikoita tullut nähtyä. Yksi vain rutisti yhteen puristetut huulet huulilleni ja jätti siihen,toinen meinasi purra alahuulen irti,kolmas nuoli suunympäristöä.. ja jokainen ollut aikuinen yli 20v.

Vierailija
130/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eihän se pelkkä pussailutaito ollut riittävä perusta suhteelle kun kerran eksästä puhut. 

Miten olet ollut nyksän kanssa useamman vuoden yhdessä jo etkä ole edes yrittänyt opettaa haluamaasi suutelutekniikkaa/tapaa. Jollei kyse ole siitä ettei mies yksinkertaissti tykkää suutelusta niin esimerkillä saa tyhmemmänkin yleensä oppimaan. 

Vähän OT mutta muistan vieläkin kerran kun kirjaimellisesti lähti jalat alta yhdestä suudelmasta. Jösses että tuntui mahanpohjassa asti XDD Eläimellistä ja alkukantaisia vaistoja.  Ei siitä mitään kestävää tullut eikä ollut tarkoituskaan tulla mutta pyhät pyssyt, olihan suudelma. Enemmän historiaan kuuluu näitä korkeintaan "meh" tasoisia suudelmia.

kuule kun kaikki ei opi, vaikka miten yrittäisi sanoa ja opettaa. Sitten sieltä tulee takaisin, että muut tykkää. No ei voi mitään, itse en tykkää.<

Häntä ei kiinnosta, eikä osaa lukea sinua. Se on iso ongelma miehessä. Itsekäs porsas. Ehkä myös tyhmä. Eiköhän ole puolin ja toisin monia mieltymyksiä, ne täytyisi osata tunnistaa ja (haluta) toteuttaa. Ihan perus hammashygieniasta voi aloittaa!

Vierailija
131/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niinnojoo, jotenkin tuntuu että sen hyvän suutelijan kanssa ei sitten mikään muu toimisi. Tämä on tullut itse todettua. 

Päinvastoin, hyvä suutelija on hyvä myös sängyssä 

Vierailija
132/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuteleminen on mielestäni , jotain teini-ikää lukuun ottamatta, lähinnä epämiellyttävää ja tosiaan lähinnä syljen vaihtamista, yäks. Nuoruudessa tuli vastaan melkoisia imukuppeja, varmaan jotakin pätemisen tarvettakin siinä, mutta mielestäni jo sana "suutelu" on jotenkin hölmö ja lapsellinen. Samoin englantilainen vastike "kiss" ja ruotsalainen "puss".  Ihan normaalia seksielämää olen kyllä aikanani elänyt mutta tuota suutelu-juttua en ole koskaan erityisesti osannut arvostaa. Onneksi ei enää näin vanhana tarvitsekaan. Teinien touhuilua, sanoisin.

Vierailija
133/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ex muija valitti miksen halua suudella kunnolla. No oliko nyt ihmekkään kun toisella hampaat aivan kellastuneet, plakin peitossa ja hammaslääkärissäkään ei ole käyty vuosiin

Vierailija
134/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkään naimisissa estyneen kontrollifriikin kanssa, ja se näkyi suhteessa kaikin tavoin, myös siinä suutelemisessa. Eikä tuo edes puhdistanut hammasvälejään. Onneksi liitto purkautui. En ollut tajunnutkaan, kuinka paljon olin kaivannut sellaisia intohimoisia suudelmia, joita olen nyt uudelta kumppanilta saanut.

Mun mies on kanssa kontrollisfriikki. Suhteen alussa rentoutui ja vapautui mutta hyvin pian lopetti sen ja nyt tosiaan on ihan turha toivo suutelusessiot

Vierailija
135/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan osaa nuolla pimppiäkään sitten. Kyllä teillä on huono suhde kun ei mies osaa huulilla ja kielellä tehdä mitään hyvää naiselle. Mies vaihtoon vaan..

Mun mies osaa nuolla mutta ei suudella 

Vierailija
136/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan osaa nuolla pimppiäkään sitten. Kyllä teillä on huono suhde kun ei mies osaa huulilla ja kielellä tehdä mitään hyvää naiselle. Mies vaihtoon vaan..

Mun mies osaa nuolla mutta ei suudella 

Ja oo siitä kiitollinen. Muutenhan tää vois innostua suutelemaan heti nuolemisen jälkeen!

Vierailija
137/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä suutelijoita on muuten suht harvassa! Kaikenlaista liskoa, tikkaa ja kuolaajaa on omallekin kohdalle osunut.

Mikä on tikka? 🤣

M39

Vierailija
138/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suutelu on ahdistavaa. Joo, ihan kiva hetki pussailla, mutta pidempi suutelointi aiheuttaa hengenahdistusta, kun en saa tarpeeksi happea pelkän nenän kautta, niin tuntuu, että tukehtuu. 

Eikä kyse ole edes vastapuolen suutelutaidoista, hyvänkään suutelijan kanssa en pysty minuuttia pidempään yrittää esittää, että se olisi jotenkin miellyttävää. 

Vierailija
139/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä näistä Bachelor- ja Bachelorette-ohjelmista? Moni pussailee niissä jo heti alussa kuin olisi korviaan myöten rakastunut siihen ehdokkaaseen ja tuntenut toisen kauankin.  Voi järkytys! Aina se sama nuolenta alkaa alta aikayksikön! 👎 Ja sama meininki kaikissa näissä parinmuodostusohjelmissa.

Love Islandissa maasta riippumatta on niitä suuteluleikkejä jossa nuoriso kuolaa suu apposen auki ja kieli kurkussa. Skippaan ne kohtaukset yli kun ällöttää. Ehkä nyt muutenkaan ei aikuisena pitäisi katsoa nuorten parinhakuohjelmia. Viimeisin oli tämä Australian versio, jossa tytöt naureskelivatkin sille yhdelle kielimiehelle, mutta kuitenkin halusivat hänenkin kanssaan suudella. Itse olisin oksentanut.

Suutelun pitää alkaa herkän eroottisesti eikä heti kielellä kurkkuun.

Vierailija
140/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi AP, tiedän täysin.

yli 25 vuotta parisuhteessa ilman kunnon suutelua ja intohimoa,

alusta asti menty näin ettei mies puhu eikä pussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä