Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monennestako kierrosta raskauduitte?

Vierailija
12.12.2023 |

Haluaisin tietää, että monennestako kierrosta raskauduitte? Minulla on nyt neljäs yrityskierto menossa, miehellä on ennestään lapsi. Alkaa jo hieman turhauttaa, vaikka tiedän että tämä on vasta lyhyt aika.

Kiitos :)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisestä kierrosta. Olin 31. Tein ovulaatiotestejä, jotta onnistuisin mahdollisimman nopeasti

Ensimmäisestä kierrosta. En ollut kuullutkaan ovulaatiotesteistä. 27v ja 36v, nyt jo mummo. 

Vierailija
22/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi ekasta kierrosta 27v. Toka lapsi toisesta kierrosta 32v. Tuossa välissä ekastakin yrityksestä raskauduin mutta tuli varhainen km. Nyt 37-38v yritetty useamman kerran eikä tärppää. Koetan pysyä positiivisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk3 ja ikää oli 41 silloin. Ovulaatiotesteillä saa helposti maksimoitua mahdollisuudet per kierto ja tiedät ainakin varmasti ovuloivasi.

Vierailija
24/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

33, ja heti toisesta kierrosta kun sain ovulaatiolääkettä ja ovulaation tapahtumaan. Sitä ennen jotain kuukausia yritystä mutta tosiaan silloin luonnollisesti ovulaatio ei tapahtunut eikä menkkoja ollut nimeksikään. Pco taustalla ja varmaan pillereiden lopetus otti osansa kaikessa.

Vierailija
25/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä gynellä, endimetrioosin takia saattaa tarvita apua.

Vierailija
26/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovuloin ja se näkyy testeissä, onneksi. Lisäksi mulla on AMH ymmärtääkseni hyvä (3,4). Endometrioosia on tosin leikattukin (munasarjat, vatsakalvo, kohtu). Kirurgin mukaan johtimet näyttivät avoimilta.

Ap

Vierailija
27/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statistically speaking, as long as you have frequent unprotected sex, most couples will get pregnant within a year. On average: 30% get pregnant within one month. 60% get pregnant within three months.

Vierailija
28/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme ekasta kierrosta, olin 27, 29 ja 34. 

Vierailija
29/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi toisesta kierrosta tärppäsi 32 v ikää oli. 

Vierailija
30/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoteen ei ehkäisty ja saatiin 2 lasta.

Toinen syntyi, kun olin vähää vaille 40. On meidän kesken vasektomia- ja sterilisaatiovauvamme, koska edellisen syntymäpäiväni jälkeen teimme päätöksen, että emme halua lapsia enää minun täytettyä 40 ja aloimme puhua eri vaihtoehdoista, kunnes raskaustesti näytti plussaa. Virallista diagnoosia endometrioosista minulla ei ole, mutta oireet täsmäävät ja monella sukuni naisista on diagnoosi tai oireet.

Vierailija
31/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisestä kierrosta. Olin 31. Tein ovulaatiotestejä, jotta onnistuisin mahdollisimman nopeasti

Ensimmäisestä kierrosta. En ollut kuullutkaan ovulaatiotesteistä. 27v ja 36v, nyt jo mummo. 

Se, että ei ole kuullut ovulaatiotesteistä, ei tee poikkeuksellista. Olen saanut testien olemassaolosta vasta täällä palstalla. Minkäs teet? Tämä siis sille alapeukulle. 

Vierailija
32/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ovulaatiotesti. Pakko myöntää etten ole kuullut kuin täällä.

Olen vain tullut eka kierrolla raskaaksi x2. Kokeiluna yksi lasti/ raskaus, jotta olen tiennyt, kuinka herkästi tulen raskaaksi.

vm-71 

Vierailija
33/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovuloin ja se näkyy testeissä, onneksi. Lisäksi mulla on AMH ymmärtääkseni hyvä (3,4). Endometrioosia on tosin leikattukin (munasarjat, vatsakalvo, kohtu). Kirurgin mukaan johtimet näyttivät avoimilta.

Ap

Hyvä juttu, tuskin siten kauaa menee :)

Vierailija
34/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa toisesta kierrosta ja kerran vahingossa. Kolmenkympin tienoilla kaikki neljä.

Vierailija
35/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus tärppäsi kolmannesta kierrosta, mutta oli kohdunulkoinen ja meni itsekseen kesken.

Toka tärppäsi toisesta kierrosta tämän jälkeen, eli kohdunulkoisen raskauden jälkeen ehti yhdet menkat olla. Siitä syntyi esikoinen. Olin 30v kun olin raskaana ja 31v, kun synnytin.

Kolmas raskaus, josta sain toisen lapseni, tärppäsi muistaakseni kolmannesta kierrosta. Kahdet menkat ehti olla ja sitten tärppäsi, kun eka lapsi oli 7kk. Ikäeroa muksuille tuli 1v 4kk. Olin 32v, kun toinen lapsi syntyi.

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä lukuun ottamatta parin kk kokeilua teini-iässä, enkä tikuttanut ovulaatiota. Ovulaation tunnistin kropan oireista (jäätävä kolotus munasarjoissa), joten sen perusteella sitten seksiä oikeaan aikaan. Eikä toisen lapsen kanssa haitannut yhtään, että imetin. Kuukautiset palasi siinä 5kk tienoilla ja 7kk tienoilla olin jo uudelleen raskaana ja imetin koko raskausajan esikoista ja sitten sen jälkeen molempia.

Vierailija
36/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka tärppäsi 15. kierrolla kun kunnolla yritettiin. Toka sitten kertalaakista. Ikää oli 37 ja 39. 

Vierailija
37/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kiertoa ensimmäistä lasta, nyt 15 kiertoa toista ja ei raskauksia (tietääkseni). Ensimmäisen kohdalla päästiin tietyistä syistä jo ajoissa tutkimuksiin eikä mitään vikaa löytynyt kummastakaan. Toisilla vain kestää! Kummankin kohdalla on ensin lähinnä vähän mietitty ovulaation mahdollista ajankohtaa ja yrityksen pitkittyessä otettu ovulaatiotestit käyttöön. Ne auttaa paljon kun kuukautiskierto on epäsäännöllinen.

Vierailija
38/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 kiertoa ensimmäistä lasta, nyt 15 kiertoa toista ja ei raskauksia (tietääkseni). Ensimmäisen kohdalla päästiin tietyistä syistä jo ajoissa tutkimuksiin eikä mitään vikaa löytynyt kummastakaan. Toisilla vain kestää! Kummankin kohdalla on ensin lähinnä vähän mietitty ovulaation mahdollista ajankohtaa ja yrityksen pitkittyessä otettu ovulaatiotestit käyttöön. Ne auttaa paljon kun kuukautiskierto on epäsäännöllinen.

Niin ja olin 29 kun ensimmäistä alettiin yrittää, nyt 32.

Vierailija
39/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Uskallan vetää sellaisen johtopäätöksen, että aika moni on tullut raskaaksi joko muutamassa kuukaudessa tai sitten on mennyt pidempään kuin vuosi. 

Ap

Vierailija
40/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ovulaatiotesti. Pakko myöntää etten ole kuullut kuin täällä.

Olen vain tullut eka kierrolla raskaaksi x2. Kokeiluna yksi lasti/ raskaus, jotta olen tiennyt, kuinka herkästi tulen raskaaksi.

vm-71 

No hyväksykää jo per-kele, että minä en tiedä mikä on ovulaatio testi. Minä olen tullut raskaaksi eka kierrolla heti kuukautisten jälkeen, yhdestä laakista. Mihin sitä testiä tarvitaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi