Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiseksi rakennatte juustotarjottimen? Onko juustonpalat isoja vai pitkiä?

Vierailija
12.12.2023 |

Entä hillot tai kastikkeet mihin dippaillaan?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkevät juustot pieniksi ja miedot isoiksi

Vierailija
22/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka dippaa juustoja? 😑

Se juusto ja chutney tai hillo laitetaan pienen keksin päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Snobiketju, paitsi #15

Ei kai juustotarjottimessa mitään snobbailua ole? Aivan tavallinen juttu illanvietoissa? En ainakaan itse ole koskaan juustotarjotinta mitenkään snobien hommana osannut pitää... Pienituloisella mummullanikin oli aina juustotarjotin jos oli vieraita kylässä... 

Vierailija
24/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon juustotiskillä, että laitetaan viittä sorttia erilaisia juustoja jotka leikataan tarjottimelle sopiviksi. Hilloja meillä ei juustojen kanssa kylläkään ole tarjottu eikä tarjota, hunajaa on tarjolla. Tuoreita viikunoita ja viinirypäleitä on tarjolla ja siirappipiparkakkuja - ovat hyviä Pecorino-juuston kanssa, miksei jonkun muunkin juuston kanssa jos jollekin maistuu.  

Oletteko porvareita?

Vierailija
25/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon juustotiskillä, että laitetaan viittä sorttia erilaisia juustoja jotka leikataan tarjottimelle sopiviksi. Hilloja meillä ei juustojen kanssa kylläkään ole tarjottu eikä tarjota, hunajaa on tarjolla. Tuoreita viikunoita ja viinirypäleitä on tarjolla ja siirappipiparkakkuja - ovat hyviä Pecorino-juuston kanssa, miksei jonkun muunkin juuston kanssa jos jollekin maistuu.  

Oletteko porvareita?

Mikä niissä juustoissa niin harmittaa että niiden syöjät leimataan snobeiksija porvariksi? Perus juustotarjotin on aika edullinen tarjottava vieraille! 😀 Säilöttyä maitoa, Ikivanha keksintö. Työläisperheissä aikojen alusta on maitoa säilötty juustoksi.

Jos ei jotain itse ymmärrä niin ei siitä mitään alemmuudentunnetta tarvi kokea, opettelee vain itsekin. Ei ole vaikeaa maistella muutamaa erilaista juustoa ja sen perusteella päättää mistä pitää. 

Vierailija
26/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö pitsasta? Voihan veetu mikä snobi! 

Vierailija
27/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille oma dippi meillä tupladippaajat laitetaan saunan taakse

Vierailija
28/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka dippaa juustoja? 😑

Se juusto ja chutney tai hillo laitetaan pienen keksin päälle. 

Joo, miten edes jotain ihanasti valuvaa juustoa voi dipata? Sitten on puoli juustoa siellä säilykkeen seassa 😀

Vierailija
29/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän pehmeistä juustoista, valitsen yleensä paria sulavaa homejuustoa, yhden kiinteämmän homejuuston, yhden kermaisen juuston ja sitten panostan laadukkaaseen kypsään juustoon, joku oikein kypsä cheddar esimerkiksi. 

Nuista yleensä löytyy kaikille jotain.

Suunnilleen saman kokoisia palasia, jääkaapissa pidän lisää jos joku loppuu. Juustot eivät mene koskaan hukkaan koska säilyvät hyvin ja jämät voi lisätä vaikka kastikkeeseen. 

Vierailija
30/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilen naisväelle sissijuuston suoraan suuhun nahan alta. 

Vierailija
31/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ihme jos jotkut jää ilman jos huumori on tuota tasoa... Aivan sukupuolesta riippumatta. 

Vierailija
32/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ihme jos jotkut jää ilman jos huumori on tuota tasoa... Aivan sukupuolesta riippumatta. 

Olen melko varma että juuri kukaan ei rakenna pariutumisstrategiaansa vauvapalstalle heitettyjen väsyneiden onelinereiden varaan. 

Vierailija
33/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko varma että juuri kukaan ei rakenna pariutumisstrategiaansa vauvapalstalle heitettyjen väsyneiden onelinereiden varaan. 

Olen myös melko varma että ihminen joka kokee tuollaisten heiton hyväksi ajatukseksi missä vaan, vaikka sitten täällä vauvapalstalla, ei ole sitä kovinta huutia vastakkaisen sukupuolen keskuudessa! 😀

Vierailija
34/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös melko varma että ihminen joka kokee tuollaisten heiton hyväksi ajatukseksi missä vaan, vaikka sitten täällä vauvapalstalla, ei ole sitä kovinta huutia vastakkaisen sukupuolen keskuudessa! 😀

Olen täysin varma että olet 100 % väärässä. 

Vierailija
35/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi liikumme eri piireissä! 😀

Vierailija
36/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi liikumme eri piireissä!

No sitähän sinä et tiedä. 

Vierailija
37/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä aika selkeältä tilanteelta vaikuttaa. Enivei ei jäädä tähän pilaamaan hyvää ketjua. Mukavaa illanjatkoa. 

Vierailija
38/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä aika selkeältä tilanteelta vaikuttaa. Enivei ei jäädä tähän pilaamaan hyvää ketjua. Mukavaa illanjatkoa. 

No kerro sitten nimeni, jos kerran tiedät että emme pyöri samoissa porukoissa. 

Vierailija
39/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaoppiseen juustolautaseen kuuluu kolme eri juustoa ( pehmeitä ja kovia), lisäksi hillot, hedelmät.

Vierailija
40/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmio,puikko tai neliskanttinen. Riippuu juustoista. Noin 100-150 gr per hlö.

Kylkiäisenä viinirypäleitä,tuc keksejä, päärynää. Itse olen tarjoillut luomuviinejä , afrikalaista punaviiniä ja jokin lempeän makuinen riesling viini .