Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muut huomanneet vaatteiden kokojen pienentyneen?

Vierailija
12.12.2023 |

Olenko vain lihonut vai ovatko vaatteiden koot pienentyneet huomattavasti? Tuntuu että se mikä oli 10 vuotta sitten 40 on nykyään ainakin 44, jopa 46. 

Olen aina pitänyt itseäni hoikkana ihmisenä mutta nyt en meinaa löytää mahtuvia farkkuja sitten millään :/

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suurentuneet todella paljon. Mulle, aivan normaalipainoiselle naiselle XS on yleensä sopiva koko. Ihmettelen, mistä sitten oikeasti pienet ihmiset saa nykyään istuvia vaatteita.

Vierailija
42/47 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat farkut valmistetaan ja myydään tuumakokoisina, jossa ensimmäinen numero on vyötärönympärys ja toinen lahkeen pituus. Esim 29/30.

Kannattaa mennä farkkukauppaan, jossa on asiantunteva myyjä. Olen varma, että oikea koko löytyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaatteita ostaessa kannata sovittaa ja katsoa peiliin eikä siihen kokolappuun?  Se vaatteen kokomerkintä saattaa olla mitä vain, erityisesti kirjaimin merkitty, valmistajasta ja valmistusmaasta riippuen.

Vierailija
44/47 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koot on suurentuneet 20 vuoden aikana valtavasti. Nuorena käytin kokoja 34 ja 36 mutta nykyään 32 on usein liian suuri. Omat mittani ei ole muuttunut tuona aikana mihinkään. Ihmiset kyllä on patvinu ihan hurjalla vauhdilla

Vierailija
45/47 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on suurentuneet. Ostin tänään pari XS kokoista puseroa. Ne vastaa kokoa S-M 2000-luvun alkupuolelta. 2000-luvun alkupuolella ei aina XS kokoiset puserot mahtuneet päällekään, vaikka housut oli sopivia. Nykyään S koko on sama kuin M koko ennenvanhaan ja M on sama kuin L koko ennenvanhaan.

Vierailija
46/47 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On suurentuneet todella paljon. Mulle, aivan normaalipainoiselle naiselle XS on yleensä sopiva koko. Ihmettelen, mistä sitten oikeasti pienet ihmiset saa nykyään istuvia vaatteita.

Oikeasti pienet ihmiset ei saa vaatteita helposti mistään. Joskus nuorempana olin pieni, niin ne pienet vaatteet löytyi aletangosta, kun juuri kukaan ei niitä ostanut. Nykyään niiden pienten ihmisten pitää vissiin ostaa lastenvaatteita.

Vierailija
47/47 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä tuosta. Kaappi kuitenkin kutistaa kaikki vaatteet vuodesta toiseen😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi